سرویس برتر

آموزش نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی

گاهی اوقات ماشین لباسشویی با مشکلاتی روبه رو میشود یا تنظیمات اولیه دچار مشکل میشود که با ریست کردن ماشین لباسشویی به آسانی مشکل برطرف میشود .

ریست کردن به معنای راه اندازی مجدد ماشین لباسشویی هنگام مواجه شدن با مشکل یا کد خطا است .

با بروز مشکل در دستگاه یا مشاهده ارور بر روی صفحه نمایش قبل از تماس با تعمیرگاه های مجاز ماشین لباسشویی یک بار دستگاه خود را ریست کنید اما اگر مشکل برطرف نشد بهتر است برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی خود سریعا اقدام کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

ریست کردن در برندها و مدل های مختلف لباسشویی کمی متفاوت است که در ادامه توضیح خواهیم داد . برای آموزش نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی با ما همراه باشید .

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی

کاربرد ریست کردن ماشین لباسشویی

با ریست کردن لباسشویی امکان از بین رفتن خطا وجود دارد البته اگر مشکل سخت افزاری در دستگاه به وجود نیامده باشد .

زمانیکه با مشکلات زیر مواجه میشوید بهترین اقدام ، ریست کردن ماشین لباسشویی است .

  • نوسانات برقی مشکلاتی ایجاد کند .
  • قطع شدن برق باعث متوقف شدن چرخه شست و شو شود .
  • برنامه شست و شو اشتباهی را انتخاب کرده اید .
  • ارور بر روی صفحه نمایش مشاهده شود .
  • ماشین لباسشویی چرخه شست و شو را آغاز نمیکند .

همیشه مشکلات با ریست کردن برطرف نمیشوند . اگر با ریست لباسشویی خطا از بین نرفت میتوانید از خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در سرویس برتر استفاده کنید . برای ثبت درخواست کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

فهرست صفحه

نحوه ریست کردن لباسشویی

ریست ماشین لباسشویی به دو روش اتوماتیک و دستی انجام میشود . در ماشین لباسشویی های امروزی بر روی پنل اکثر مدل های ماشین لباسشویی دکمه ای برای ریست ماشین لباسشویی تعبیه شده است .

برای ریست کردن لباسشویی های که دارای دکمه ریست هستند کافی است دکمه Reset را به مدت 5 ثانیه فشار دهید سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید . چرخه شست و شوی کوتاهی را انتخاب کنید . اگر مشکل برطرف نشد از متخصصین کمک بخواهید .

توجه کنید که دکمه Reset در برخی از مدل های ماشین لباسشویی همان Start یا در برخی دیگر از مدل ها Start-Pause است .

اگر ماشین لباسشویی شما دکمه ای برای ریست لباسشویی ندارد اصلا نگران نباشید میتوانید به روش دستی دستگاه خود را ریست کنید . با ما همراه باید تا با ریست کردن ماشین لباسشویی به روش دستی آشنا شوید . (How to reset the washing machine )

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بدون دکمه

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی دکمه ای برای ریست وجود ندارد که باید آنها را بصورت دستی ریست کنید .

برای ریست کردن ماشین لباسشویی به روش دستی حتما دفترچه راهنمای لباسشویی را مطالعه کنید زیرا نحوه ریست لباسشویی هر برندی متفاوت است .

  • ماشین لباسشویی را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه از پریز برق جدا کنید .
  • توجه کنید ولوم انتخاب برنامه روی حالت Final Spin  نباشد یا دکمه Spin فعال نباشد .
  • از باز بودن شیر ورودی آب لباسشویی اطمینان حاصل کنید .
  • دستگاه را به پریز برق وصل کنید و دکمه Start را فشار دهید .

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

زمانیکه ماشین لباسشویی سامسونگ شما در حین کار خاموش شده ، کد ارور بر روی صفحه نمایش داده شده و … میتوانید با ریست کردن مشکل را رفع کنید .

برای ریست ماشین لباسشویی سامسونگ در مدلهای جدید کافی است دکمه ریست را 5 ثانیه فشار دهید .

برای ریست لباسشویی سامسونگ بدون دکمه ریست با مطالعه دفترچه راهنما بصورت زیر عمل کنید .

  • دستگاه را از پریز برق جدا کنید .
  • 10 دقیقه منتظر بمانید سپس دستگاه را مجددا به پریز برق وصل کنید .
  • برنامه شست و شویی به غیر از Spin را انتخاب کنید و Start را بفشارید .

اگر مشکل برطرف نشد احتمالا دستگاه شما دچار مشکل شده است و  باید جهت تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اقدام کنید .

نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی های ال جی که دکمه ای برای ریست ندارند باید بطور دستی ریست شوند . برای ریست ماشین لباسشویی ال جی به ترتیب زیر عمل کنید .

  • دکمه power یا خاموش و روشن را فشار دهید و دستگاه را خاموش کنید .
  • سپس دستگاه را از پریز برق جدا کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید .
  • حالا گزینه Start را 5 ثانیه فشار دهید سپس مجددا دستگاه را به پریز برق وصل کنید .
  • ماشین لباسشویی را روشن کنید و برنامه شست و شوی کوتاهی را انتخاب کنید .
    اگر با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد باید اقدام به عیب یابی و رفع مشکل لباسشویی ال جی کنید . برای تعمیر لباسشویی ال جی کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند .

مراحل ریست ماشین لباسشویی دوو

در مدل های جدید ماشین لباسشویی دوو دکمه ریست بر روی پنل تعبیه شده است که با فشردن آن به مدت 5 ثانیه ، ریست انجام میشود اما در مدل های قدیمی که دکمه ای برای ریست ماشین لباسشویی دوو وجود ندارد به ترتیب زیر عمل کنید .

  • ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید .
  • 1 دقیقه صبر کنید سپس مجددا دستگاه را به پریز برق وصل کنید .
  • سپس 6 بار درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید .
  • ماشین لباسشویی را روشن کنید و چرخه شست و شوی کوتاهی به جز Spin را انتخاب کنید و Start را بزنید .

اگر مشکل برطرف نشد احتملا قطعه ای از دستگاه آسیب دیده است و باید اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی دوو کنید .

آموزش نحوه ریست لباسشویی اسنوا

برای ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا در مدل های جدید کافی است دکمه Start یا Power را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا عملیات ریست دستگاه انجام شود اما در مدل های قدیمی که دکمه ای برای ریست دستگاه وجود ندارد کافی است ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید . بعد از چند دقیقه مجددا به پریز برق وصل کنید و برنامه شست و شوی کوتاهی به غیر از Spin را انتخاب کنید و عملکرد دستگاه را بسنجید .

اگر مشکل برطرف نشد احتمالا قطعه ای از دستگاه با مشکل مواجه شده است و باید جهت تعمیر لباسشویی اسنوا اقدام کنید .

ریست کردن ماشین لباسشویی بکو

زمانیکه لباسشویی بکو با مشکل مواجه میشود اولین اقدام برای رفع مشکل ، ریست کردن دستگاه است که برای ریست کردن لباسشویی بکو کافی است دکمه Start یا Pause یا cancel را 5 ثانیه فشار دهید تا دستگاه شما ریست شود .

اگر با انجام این کار موفق نشدید لباسشویی خود را از پریز برق جدا کنید بعد از چند دقیقه مجددا دستگاه را راه اندازی کنید و چرخه شست و شویی به غیر از چرخه خشک کن Spin را انتخاب کنید و Start را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند اگر همچنان مشکل وجود دارد بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا اقدام به بررسی و تعمیر لباسشویی بکو شما کنند .

طریقه ریست کردن ماشین لباسشویی کنوود

اکثر ماشین لباسشویی های کنوود مجهز به دکمه ریست هستند که برای ریست لباسشویی کنوود کافی است دکمه Start یا Pause را به مدت 5 ثانیه فشار دهید .

برای ریست ماشین لباسشویی کنوود قدیمی که دکمه ریست ندارند کافی است دستگاه را از پریز برق جدا کنید و بعد از چند دقیقه مجددا به پریز برق وصل کنید . اگر با ریست کردن دستگاه مشکل مورد نظر برطرف نشد کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ماهر ما جهت تعمیرات ماشین لباسشویی کنوود به محل اعزام شوند .

آموزش ریست کردن ماشین لباسشویی پاکشوما

ماشین لباسشویی پاکشوما یکی از برند های محبوب ایرانی است که مانند اکثر برندهای دیگر گاهی اوقات با مشکلاتی مانند شروع نشدن چرحه شست و شو ، توقف حین چرخه شست و شو و نمایش ارورها بر روی صفحه نمایش مواجه میشود که گاهی اوقات این مشکلات به آسانی با ریست کردن لباسشویی پاکشوما برطرف میشود .

برای ریست لباسشویی پاکشوما در مدل های دکمه دار کافی است دکمه Start یا Start/Pause را 3 الی 5 ثانیه فشار دهید سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید و چرخه شست و شو کوتاهی را انتخاب کنید .

برای ریست ماشین لباسشویی پاکشوما بدون دکمه نیز کافی است دستگاه را چند دقیقه از پریز برق جدا کنید و مجددا به پریز برق وصل کنید و عملکرد لباسشویی را بسنجید اگر مشکل برطرف نشد برای رفع مشکل و تعمیر لباسشویی پاکشوما باید از متخصصین کمک بخواهید .

ریست ماشین لباسشویی آریستون

اکثر مشکلات ماشین لباسشویی آریستون با ریست کردن دستگاه برطرف میشود . اما چگونه ماشین لباسشویی آریستون را ریست کنیم ؟

برای ریست لباسشویی آریستون ولوم انتخاب برنامه را بر روی نقطه مشکی رنگ o قرار دهید و بعد از 3 ثانیه دکمه power را فشار دهید و ماشین لباسشویی را خاموش کنید . سپس بعد از گذشت چند دقیقه مجددا دستگاه را به پریز برق وصل کنید و آن را روشن کنید و چرخه ای را انتخاب کنید .

اگر با انجام مراحل بالا ایراد لباسشویی برطرف نشد باید برای تعمیر ماشین لباسشویی آریستون از تعمیرگاه های مجاز کمک بخواهید تا تکنسین مخصوص دستگاه شما را اعزام کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *