جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

علت سر و صدای زیاد جارو شارژی | رفع فوری مشکل

سرویس برتر > جاروشارژی > علت سر و صدای زیاد جارو شارژی در حین کار
علت صدای زیاد جارو شارژی

علت سر و صدای زیاد جارو شارژی چیست؟ چگونه سر و صدای زیاد جارو شارژی را رفع کنیم؟ سر و صدای زیاد از جارو شارژی یکی از مشکلاتی است که عدم توجه به آن می‌تواند باعث آسیب رساندن به قطعات دیگر شود.

با ما همراه باشید تا با دلایل سر و صدای زیاد از جارو شارژی و نحوه رفع مشکل توسط کاربر آشنا شوید؛ چنانچه سوالی دارید در قسمت نظرات کاربران با ما در میان بگذارید ، کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ شما را می‌دهند.

سرویس برتر، سرویسی برتر برای تعمیر جارو شارژی شماست.

راهنمای مطالعه

نحوه رفع مشکل صدای زیاد جارو شارژی در منزل

اگر جارو شارژی شما حین کار، صدای زیادی تولید می‌کند نگران نباشید ممکن است با رعایت کردن نکاتی به آسانی این مشکل رفع شود. برای رفع این مشکل موارد زیر را رعایت کنید:

  • فیلترها را چک کنید اگر کثیف هستند آن‌ها را تمیز کنید یا در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید.
  • لوله‌ها و برس جارو شارژی را چک کنید ممکن است مسدود باشد ان را رفع کنید.
  • از استفاده مداوم جارو شارژی خودداری کنید.
  • اگر مشکل رفع نشد احتمالا قطعات جارو شارژی معیوب شده است و توصیه می‌شود از متخصصین کمک بخواهید.

علت سر و صدای زیاد جارو شارژی در حین کار

شنیدن صدای زیاد از جارو شارژی در حین کار به دلایل مختلفی اتفاق میافتد که گاهی اوقات به آسانی قابل رفع شدن است و گاهی دیگر ناشی از خرابی قطعه ای از جارو شارژی است:

  1. استفاده از پاکت نامرغوب و تقلبی
  2. کثیفی فیلتر جارو شارژی
  3. گرفتگی لوله های جارو شارژی
  4. لرزش و آسیب دیدن قسمت های بدنه جارو شارژی (برس)
  5. معیوب شدن موتور دستگاه
  6. معیوب شدن فن جارو شارژی
  7. خرابی بلبرینگ جارو شارژی

استفاده از پاکت نامرغوب علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

استفاده از کیسه یا پاکت نامرغوب می‌تواند علت سر و صدای زیاد جارو شارژی باشد؛ استفاده از پاکت های ضخیم با مرور زمان به دستگاه آسیب هایی وارد می‌کند و باعث می‌شود حین کار صدایی مانند سوت به گوشتان برس؛ همچنین استفاده از پاکت های بی کیفیت به دلیل احتمال سوراخ شدن و پس دادن خاک به درون دستگاه به جارو شارژی آسیب وارد می‌کند و در نهایت باعث سر و صدای زیاد از جارو شارژی می‌شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات جارو شارژی حتما از کیسه های مناسب دستگاه خود استفاده کنید و قبل از پر شدن کامل کیسه، اقدام به تعویض آن کنید.

کثیفی فیلتر علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

یکی از اصلی ترین دلایل سر و صدای زیاد از جارو شارژی ، کثیفی فیلتر است؛ فیلتر یکی از اصلی ترین قطعات جارو شارژی است که کثیفی آن باعث می‌شود ذرات گرد و غبار به داخل دستگاه نفوذ پیدا کند. کثیفی فیلتر همچنین می‌تواند یکی از دلایل کم شدن مکش جارو شارژی باشد و به موتور فشار وارد کند و این مشکل علت صدای زیاد جارو شارژی باشد.

برای رفع این مشکل فیلتر را به‌طور مداوم تمیز کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید؛ توجه کنید برخی از فیلترها قابل شستشو نیستند و درصورت کثیف بودن باید آن را تعویض کنید.

گرفتگی لوله جارو شارژی علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

یکی از اصلی ترین دلایل سر و صدای زیاد جارو شارژی، وجود انسداد در لوله جارو است. گاهی اوقات هنگام جارو کشیدن، آشغال های بزرگ در لوله گیر می‌کنند و مسیر لوله را مسدود می‌کنند که مانع عبور جریان هوا می‌شود.

برای رفع این مشکل لوله را بررسی کنید و در صورت مسدود بودن با سیخ یا شیءای بلند گرفتگی را باز کنید.

لرزش و آسیب دیدن قسمت های بدنه جارو شارژی

جنس بدنه جارو شارژی معمولا پلاستیک فشرده است؛ اگر بر اثر افتادن یا ضربه خوردن جارو شارژی باعث شود بدنه دستگاه آسیب ببیند؛ هنگام کار با جارو شارژی امکان دارد صدای زیادی به گوشتان برسد که برای رفع این مشکل حتما باید از متخصصین کمک بخواهید تا اقدام به رفع مشکل کنند.

اگر میزان شکستگی زیاد باشد احتمالا باید قسمتی از بدنه تعویض شود بطور مثال شکستگی برس به آسانی با تعویض برس قابل رفع شدن است.

معیوب شدن موتور علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

موتور یکی از مهم ترین قطعات جارو شارژی و اصلی ترین علت صدای زیاد جارو شارژی است. وجود مشکل در موتور جارو شارژی با صدای زیادی همراه است تا به شما نشان دهد تا دستگاه را سریعا خاموش کنید و اقدام به رفع این مشکل کنید زیرا عدم توجه به این مشکل باعث سوختن موتور می‌شود.

برای رفع این مشکل حتما از متخصصین کمک بخواهید زیرا دستکاری خودسرانه دستگاه باعث وارد شدن آسیب های بیشتر به موتور می‌شود و مجبور به تعویض موتور جارو شارژی می‌شوید.

معیوب شدن فن علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

فن یکی از قطعاتی است که کنار موتور قرار دارد و وظیفه دارد از گرم شدن موتور بیشتر از حد مجاز جلوگیری کند؛ خرابی فن یکی از دلایل سر و صدای زیاد جارو شارژی است.

برای رفع این مشکل باید فن را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید و اگر فن معیوب شده است حتما آن را تعویض کنید.

خرابی بلبرینگ علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

یکی از مهم ترین قطعات جارو شارژی که معیوب شدن آنها می‌تواند علت صدای زیاد جارو شارژی باشد؛ بلبرینگ است. بلبرینگ ها معمولا با مرور زمان و استفاده مداوم با مشکلاتی مواجه می‌شود که صدای زیادی تولید می‌کند. صدای شکستن بلبرینگ کاملا مشخص است و در صورت شکستن قطعه مورد نظر باید تعویض شود.

خرابی بلبرینگ علت سر و صدای زیاد جارو شارژی

در این مقاله با دلایل سر و صدای زیاد جارو شارژی آشنا شدید و می‌دانید که بعد از استفاده از جارو شارژی حتما فیلتر و کیسه جارو شارژی را تمیز کنید؛ اگر با رعایت کردن نکاتی که ذکر کردیم مشکل رفع نشد سریعا با یکی از شعب سرویس برتر تماس بگیرید.

برای تعمیر جارو شارژی حتما از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری شود؛ برای استفاده از خدمات تعمیرات جارو شارژی در سرویس برتر کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند . 

خدمات سرویس برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت آنلاین

برای ثبت درخواست سرویس، تعمیرات و مشاوره خدمات کافی فرم زیر را پر کنید یا با شماره 67549-021 تماس بگیرید.