جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

آموزش نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون یکی از پر تکرار ترین سوالات کاربران است . تماشای محتویات گوشی بر روی صفحه نمایش بزرگتر بسیار لذت بخش است به همین علت تیم سرویس برتر مقاله ای برای شما تهیه کرده است تا با نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با کابل و بی سیم آشنا شوید .

اتصال گوشی به تلویزیون به عواملی مانند تلویزیون هوشمند ، غیر هوشمند ، موبایل اندروید و آیفون بستگی دارد که با روش های متفاوت امکان پذیر است . با ما همراه باشید تا با آموزش نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون آشنا شوید و بتوانید بهترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون را انتخاب کنید .

برای اتصال گوشی به تلویزیون دو روش وجود دارد که می توانید محتویات موبایل خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید و از تماشای آن لذت ببرید .

  • اتصال با کابل : با استفاده از این روش محتویات با کیفیت و سرعت بالایی به تلویزیون اتصال پیدا می کند .
  • اتصال بی سیم : با استفاده از این روش از شر کابل ها خلاص می شوید ولی محتویات گوشی با کیفیت و سرعت پایین تری به تلویزیون متصل می شود .

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با کابل

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یکی از آسان ترین و پر سرعت ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون است که در ادامه روش های استفاده از کابل های متفاوت را برای شما توضیح خواهیم داد .

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با کابل به روش های زیر صورت می گیرد . 

  1. استفاده از کابل HDMI برای متصل شدن گوشی به تلویزیون
  2. استفاده از کابل MHL برای اتصال گوشی به تلویزیون
  3. استفاده از کابل Micro USB برای وصل شده موبایل به تلویزیون
  4. استفاده از USB Type C به HDMI برای متصل شدن گوشی به تلویزیون
  5. استفاده از Lightening به HDMI برای متصل کردن گوشی موبایل آیفون به تلویزیون

روش های اتصال موبایل به تلویزیون به روش بی سیم

اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون

وصل کردن گوشی به تلویزیون به روش بی سیم سرعت و کیفیت پایین تری نسبت به روش اتصال با کابل دارد . مزیت استفاده از این روش نسبت به روش اتصال با کابل در مزاحم نبودن کابل ها است .

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون ، بدون کابل به روش های زیر صورت می گیرد .

  1. متصل شدن گوشی به تلویزیون با بلوتوث
  2. متصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون با وای فای
  3. اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از Screen Mirroring- Chromecast
فهرست صفحه

نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

اتصال گوشی با کابل hdmi به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI یکی از آسان ترین روش های اتصال موبایل به تلویزیون است که تصویر و صدا را با کیفیت بالایی انتقال می دهد .

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با HDMI به این صورت است که ابتدا یک کابل HDMI تهیه می کنید که قیمت پایینی دارد و یک سر آن را به پورت تلویزیون و سر دیگر آن را به گوشی وصل کنید تا محتویات موبایل شما بر روی تلویزیون نمایش داده شود .

توجه کنید که برای استفاده از این روش ، گوشی شما باید درگاه Mini HDMI یا Micro HDMI داشته باشد . در غیر اینصورت باید از تبدیل استفاده کنید .

طریقه اتصال گوشی به تلویزیون با کابل MHL

اگر گوشی شما قابلیت MHL داشته باشد با استفاده از کابل MHL محتویات گوشی خود را به تلویزیون انتقال دهید . هر چه ورژن MHL بالاتر باشد کیفیت انتقال بالاتر می شود .

اگر تلویزیون شما قابیلت MHL داشته باشد شما فقط نیاز به تهیه یک کابل MHL دارید اما اگر تلویزیون شما این قابلیت را نداشته باشد علاوه بر کابل باید آداپتور MHL را نیز تهیه کنید .

برای متصل شدن گوشی به تلویزیون از یک سمت که پورت HDMI دارد به تلویزیون و از سمت دیگر به گوشی وصل می شود و یک پورت برای شارژ دارد . حالت نمایش تلویزیون را روی HDMI بگذارید و از تماشای محتویات گوشی خود لذت ببرید .

استفاده از کابل USB Type C به HDMI برای اتصال گوشی به تلویزیون

تیم سرویس برتر این مقاله را تهیه کرده است تا با نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با کابل آشنا شوید .

گوشی های نسل جدید اکثرا مجهز به درگاه Type C هستند که برای اتصال گوشی به تلویزیون کافی است از تبدیل USB Type C به HDMI استفاده کنید و محتویات گوشی خود را با کیفیت و سرعت بالایی بر روی تلویزیون انتقال دهید .

تبدیل های USB Type C به HDMI تنوع زیادی دارند که می توانید یکی از آنها را خریداری کنید و یک سر آن را به پورت گوشی و سر دیگر را به کابل HDMI وصل کنید سپس کابل HDMI را به پورت تلویزیون وصل کنید و در نهایت حالت نمایش تلویزیون (Source) را روی HDMI قرار دهید تا گوشی شما به تلویزیون متصل شود و بتوانید محتویات آن را روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید .

استفاده از Micro USB به HDMI برای اتصال گوشی به تلویزیون

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون از طریق کابل Micro USB بسیار آسان است . اگر گوشی شما دارای درگاه Micro USB است می توانید به جای تبدیل USB Type C یک تبدیل Micro USB به HDMI تهیه کنید و یک سر آن را به درگاه گوشی و سر دیگر را به کابل HDMI و در نهایت کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید تا محتویات گوشی خود را به تلویزیون انتقال دهید .

استفاده از Lightening به HDMI برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون می توانید از کابل های Lightening استفاده کنید تا محتویات گوشی خود را با کیفیت بالایی روی تلویزیون نمایش دهید .

کابل های Lightening در مدل های مختلفی در بازار موجود است . مدل های ساده و مدل های دو درگاهی 

در مدل های دو درگاهی یک درگاه آن مخصوص شارژ کردن گوشی است که اگر حین منتقل شدن محتویات ، شارژ گوشی شما رو به اتمام باشد به آسانی یک درگاه آن به گوشی وصل شود و گوشی شما شارژ شود .

درگاه دوم نیز برای متصل شدن به HDMI طراحی شده است . بعد از انجام اتصالات HDMI را به تلویزیون وصل کنید و در نهایت سر دیگر کابل HDMI را به گوشی وصل کنید . حالت نمایش تلویزیون (SOURCE) را روی HDMI تنظیم کنید و از تماشای محتویات بر روی صفحه تلویزیون لذت ببرید .

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با بلوتوث

برای اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث باید تلویزیون شما دارای فناوری بلوتوث باشد . در ادامه به نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با بلوتوث می پردازیم .

با اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث فقط می توان فایل های صوتی را انتقال داد و تماشای عکس و فیلم ها بر روی تلویزیون امکان پذیر نیست .

برای وصل کردن گوشی به تلویزیون با بلوتوث ابتدا وارد تنظیمات (Settings) تلویزیون شوید و  گزینه بلوتوث (Bluetooth) را پیدا و روشن کنید سپس بلوتوث گوشیتان را روشن کنید و اجازه دهید تا نام بلوتوث تلویزیون را پیدا کند و آن را انتخاب کنید تا گوشی به تلویزیون وصل شود .

اگر برای متصل شدن دستگاه ها نیاز به رمز عبور بود با مراجعه به دفترچه راهنمای تلویزیون رمز را پیدا و وارد کنید .

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای

برای اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای باید تلویزیون شما داردی فناوری WIFI باشد . با ما همراه باشد تا با نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با وای فای آشنا شود .

ابتدا وارد تنظیمات تلویزیون شوید و گزینه WIFI Direct را پیدا کنید و آن را فعال کنید سپس در گوشی خود نیز WIFI Direct را فعال کنید که در اکثر گوشی ها این گزینه در Connection قرار دارد . بعد از پیدا کردن نام تلویزیون خود روی آن ضربه بزنید تا گوشی شما به تلویزیون متصل شود .

اتصال گوشی به تلویزیون با اسکرین میرورینگ Screen Mirroring

Screen mirroring به معنای صفحه آینه ای است . شما با استفاده از اسکرین میرورینگ میتوانید محتویات گوشی آیفون یا اندروید خود را به آسانی و با سرعت بالایی به تلویزیون انتقال دهید و از تماشای یک فیلم لذت ببرید فقط تلویزیون و گوشی شما باید مجهز به این فناوری باشد .

گزینه Screen Mirroring در برندهای مختلف گوشی و تلویزیون متفاوت است می تواند با نام های

Screen Share یا Smart Share (ال جی)

MiraCast (شیائومی)

Airplat (آیفون)

 Smart View (سامسونگ)

Mirror Share – Screen Mirroring – Play to – Display Mirroring نمایش داده شود .

نحوه وصل شدن گوشی به تلویزیون با Screen mirroring بصورت زیر است .
  • Wifi و Wifi Direct را در تلویزیون و گوشی فعال کنید و هر دو دستگاه را به یک وای فای مشترک وصل کنید .
  • وارد Setting تلویزیون شوید Cast را پیدا کنید.
  • گزینه Cast یا Screen Mirroring در گوشی که معمولا در Connection قرار دارد را فعال کنید .
  • در گوشی ، نام تلویزیون را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید . بر روی صفحه تلویزیون صفحه ای نمایان می شود که کدی را نشان می دهد آن کد را در گوشی خود وارد کنید تا گوشی به تلویزیون اتصال پیدا کند .

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با دستگاه Chromecast

اگر با روش بالا موفق به وصل کردن گوشی به تلویزیون نشدید و تلویزیون شما قابلیت Cast را ندارد می توانید از دستگاه Chromecast استفاده کنید . برای استفاده از Chromecast باید از برنامه Google Home استفاده کنید .

برای اتصال گوشی به تلویزیون با Chromecast ، دانگل کروم کست را به پورت HDMI تلویزیون وصل کنید تا بتوانید محتویات گوشی را به تلویزیون انتقال دهید.

برای روشن کردن کروم کست ، USB را به کروم کست و سر دیگر آن را به آداپتور موجود در جعبه وصل کنید تا برق مورد نیاز کروم کست تامین شود . 

در گوشی وارد برنامه Google Home شوید گزینه Diveces را بزنید و دستگاه Chromecast مورد نظر را پیدا و انتخاب کنید. نامی برای کروم کست خود انتخاب کنید سپس اجازه دسترسی به وای فای را بدهید تا کار شما به اتمام برسد .

با استفاده از کروم کست می توانید گوشی خود را به تلویزیون های قدیمی نیز وصل کنید .

 

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون سامسونگ با Smart View

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ یکی از پر تکرارترین سوالات کاربران است که در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد .

ساده ترین روش اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ استفاده از قابلیت Smart View است که اکثر گوشی ها و تلویزیون های هوشمند سامسونگ از این برنامه پشتیبانی می کنند .با این روش می توانید عکس ، فیلم یا بازی مورد علاقه خود را به تلویزیون منتقل کنید و از تماشای آن بر روی صفحه ای بزرگتر لذت ببرید . اگر این برنامه را در گوشی سامسونگ خود پیدا نکردید می توانید از پلی استور آن را دانلود کنید .

برای آشنایی با نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

  • اولین مرحله باید نرم افزار گوشی خود را به روزرسانی کنید . به ترتیب وارد Settings–> Software Update–> Download and install شوید تا گوشی سامسونگ شما به روزرسانی شود .
  • گوشی و تلویزیون سامسونگ خود را به یک وای فای متصل کنید .
  • از قسمت تنظیمات (Settings) گزینه دستگاه های متصل (Connected devies) را فشار دهید .
  • Smart View را انتخاب کنید .
  • نام تلویزیون خود را پیدا کنید و فشار دهید .
  • صفحه ای باز میشود گزینه Start now را انتخاب کنید .

چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون بدون کابل میتوان از دو روش Wirelee Display و Miracast بسته به مدل گوشی استفاده کرد .

گوشی های نسل جدید شیائومی برای اتصال به تلویزیون بدون استفاده از کابل ، قابلیت جذاب Wireless display را ارائه داده است .

روش اول برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون استفاده از قابلیت Wireless display می توانید محتویات گوشی شیائومی خود را با کیفیت و سرعت بالایی به تلویزیون انتقال دهید .

  • برای فعال کردن این قابلیت کافی است ابتدا گوشی و تلویزیون را به یک شبکه وای فای متصل کنید .
  • در گوشی شیائومی خود وارد Setting–> More–> Wireless display شوید و wireless display را فعال کنید .
  • نام تلویزیون خود را پیدا کنید و آنرا انتخاب کنید تا محتویات گوشی شما به تلویزیون منتقل شود .

 

روش دوم برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون استفاده از قابلیت Miracast است که باید هر دو دستگاه دارای این قابلیت باشند .

  • برای فعال کردن این قابلیت ، گوشی و تلویزیون را به یک شبکه وای فای متصل کنید .
  • حالت پخش تلویزیون را روی Wireless screen mirroring قرار دهید .
  • وارد تنظیمات Settings گوشی شوید . از بخش Connection & Sharing گزینه Cast را انتخاب کنید .
  • نام تلویزیون خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید تا گوشی شیائومی شما به تلویزیون متصل شود .

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با Smart share

برای وصل کردن گوشی به تلویزیون ال جی کافی است ابتدا هر دو دستگاه را به وای فای مشترک وصل کنید .

برنامه LG TV Smart Share را بر روی گوشی نصب کنید .

در تلویزیون از منوی Connection وارد Device Connector شوید و گزینه Smart Share یا Screen Share را انتخاب کنید .

از گوشی برنامه ای که دانلود کرده اید را باز کنید و نام تلویزیون خود را پیدا کنید و به آن متصل شوید .

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با DLNA

برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با DLNA باید تلویزیون شما مجهز به این قابلیت باشد .

DLNA مخفف Digital Living Network Alliance است که امکان اشتراک گذاشتن عکس ، فیلم ، صدا از دستگاه های دیجیتال روی صفحه نمایش های بزرگتر را فراهم می کند . البته هر دو دستگاه باید مجهز به این قابلیت باشند .

  • ابتدا گوشی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای وصل کنید .
  • در تنظیمات تلویزیون خود DLNA را فعال کنید .
  • در گوشی آیفون خود برنامه ای که با DLNA سازگاری دارد و آیفون از آن پشتیبانی می کند را دانلود کنید .
  • برنامه ای که دانلود کرده اید را اجرا کنید و در قسمت Connection نام تلویزیون خود را انتخاب کنید تا محتویات گوشی شما به تلویزیون منتقل شود .

این قابلیت علاوه بر گوشی می تواند کامپیوتر شما را نیز به تلویزیون متصل کند .

برخی از برنامه های سازگار با DLNA در گوشی آیفون : 

MCPlayer HD – SmartStore Fusion – Buzz Player – BubbleUPnP – AirPlayer – TV Assist – DLNA UPnP Pro

 

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با ایرپلی Airplay

برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون بدون کابل از روش های متفاوتی مانند اسکرین میرورینگ ، وای فای ، DLNA ، کروم کست می توان استفاده کرد که برای شما توضیح داده ایم . روش دیگری برای متصل شدن گوشی آیفون به تلویزیون به نام ایر پلی وجود دارد .

تفاوت این روش با روش های بالا در این است که با استفاده از این روش می توانید فقط تصویر یا ویدیوئی که انتخاب کرده اید را در تلویزیون نمایش دهید و بطور همزمان از گوشی خود استفاده کنید . روش های دیگر تمامی محتویات گوشی را مانند آینه بر روی صفحه تلویزیون منعکس می کند .

برای متصل شدن گوشی آیفون به تلویزیون با وای فای به روش Airplay باید هر دو دستگاه از قابلیت Airplay 2 پشتیبانی کنند .

  • ابتدا گوشی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای وصل کنید .
  • عکس یا فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید گزینه Share را بزنید گزینه Airplay را انتخاب کنید .
  • اسم تلویزیون خود را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود .
بهترین روش برای وصل شدن گوشی به تلویزیون چیست ؟

هر کدام از روش ها با توجه به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می گیرد مثلا اگر قصد دارید بازی را از گوشی به تلویزیون انتقال دهید نیاز به اتصالی پایدار و با سرعت بالا نیاز دارید که بهتر است از روش های با کابل استفاده کنید هر چند که سیم ها کمی دست و پا گیر هستند .

در نهایت این شما هستید که با توجه به نیاز ، بودجه ، امکانات ، مدل گوشی و تلویزیون خود تصمیم می گیرید که از کدام روش استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *