سرویس برتر

سرویس برتر

معانی ارور یخچال فریزر اسنوا

ارور یخچال اسنوا

لیست کد ارور یخچال فریزر اسنوا مدل های 810 ، 676 ، 288 ، 2600 ، 270 بطور کامل در این مقاله تشریح شده است .

از آنجایی که یخچال های اسنوا از یک سیستم عیب یاب خودکار مشترک استفاده میکنند ، کد ارور ها در مدل های مختلف معنا و مفهومی یکسانی را به ما نشان میدهند پس میتوان گفت با دانستن کد ارور های یک یخچال اسنوا میتوانید تمامی مدل های آنرا عیب یابی کنید .

فهرست مقاله

معنای ارور های یخچال اسنوا

یکی از خصوصیات بارز و خوب یخچالهای اسنوا  ،نمایش ارور درصورت بروز مشکل بر روی صفحه نمایش یخچال است.

زمانی که مشکلی در یکی از قسمت ها یا قطعات یخچال اسنوا پیش بیاید بوسیله ی سنسورها و دیگر تجهیزات تشخیص داده می شود.پس از تشخیص بر روی برد یا نمایشگر یخچال نمایش داده می شود.

در این مقاله با انواع کد ارور یخچال اسنوا آشنا می شویم.با کمک این کدها می توانیم مشکل و عیب یخچال را پیدا کرده و در صورت داشتن تخصص عیب را خودمان برطرف کنیم  یا اگر تخصصی نداریم از مراکز نمایندگی اسنوا کمک بگیریم .

لیست خطاهای یخچال فریزر اسنوا SNOWA

بطور کلی چند نوع کد ارور در یخچال اسنوا وجود دارد ، شاید شما الان با یکی از خطاهای زیر روبرو شده اید .

  1. H1
  2. H2
  3. F1
  4. F2
  5. F3
  6. F4
  7. F5
  8. F6
  9. F7
  10. F8
  11. F9
  12. FA
  13. FB

هرکدام از این ارور های یخچال اسنوا در زمان خرابی یکی از قطعات رخ میدهد ، درصورت نمایش این ارور ها باید با مرکز تعمیرات یخچال اسنوا تماس بگیریم .

معنی ارور H1 در یخچال اسنوا چیست ؟

هنگامی که این ارور را روی برد یخچال مشاهده کردید و همزمان متوجه شدید که فضای داخل فریزر مانند گذشته سرد نیست ، باید بدانید که مشکل ،شارژ گاز فریزر است .

با بررسی دمای فریزر مشاهده می کنید که دما بالاتر از 9 درجه است و اگر بوقی متفاوت را از یخچال شنیدید و یا بوقی همانند باز بودن درب فریزر به گوش شما رسید مشکل از کم گازی یا خالی بودن گاز یخچال فریزر است .
لازم به یادآوری است تا زمانی که دمای فریزر به -16 نرسد این بوق قطع نخواهد شد.
شارژکردن گاز فریزر را به هیچ عنوان خودتان انجام ندهید. از تعمیرکاران حرفه ای برای برطرف کردن این مشکل یاری بخواهید .
با شارژ گاز، یخچال فریزر شما مانند گذشته دارای فضایی سرد و ایمن برای مواد خوراکی است . فقط از تعمیرکار بخواهید پس از شارژ گازمحل آن را به خوبی بررسی کند تا دچار نشتی نباشد .

ارور H2 در یخچال اسنوا و نحوه برطرف کردن خطا

نمایش این خطا به قسمت یخچال مربوط می شود ، دمای یخچال شما بالاتر از 18 درجه را نشان می دهد و شما صدای بوقی که خبر از باز بودن درب یخچال را می دهد میشنوید .

اگر گاز یخچال کم یا کاملا خالی باشد ، با این مشکل مواجه خواهید شد. با شارژ گاز، و تا زمانی که دمای یخچال روی مثبت 6 نیاید بوق قطع نمی شود.

با تنظیم شدن دمای یخچال پس از شارژ گاز ،این خطا پاک ویخچالی با محیطی سرد و خنک خواهید داشت.

البته دلایل دیگری نیز وجود دارد

  • از بین رفتن لاستیک درب یخچال
  • معیوب بودن سنسور
  • کار نکردن فن

این 3 مورد قبلا از تست گاز دستگاه باید انجام شود .

کد ارور F1 در یخچال اسنوا

هروقت این کد خطا بر روی نمایشگر یخچال اسنوا شما نشان داده شود، به این معنی است که اواپراتور یخچال دچار یخ زدگی شده است و اواپراتور دیگر فضای یخچال را سرد نمی کند.

در این مواقع باید یخچال را از برق بکشید و از نمایندگی و تعمیرگاه مجاز یخچال  کمک بگیرید.

2 مطلب مفید با این خطا

معنی ارور F2 یخچال اسنوا و نحوه رفع این خطا

این خطا مربوط به خراب شدن سنسوری است که داخل فریزر قرار دارد. سوکت سنسور باید توسط تعمیرکار بررسی شود و پس از تشخیص صحیح سنسور  را در صورت نیاز تعویض نماید .

البته دلایلی دیگری چون یخ زدگی فریزر یا خرابی بردالکترونیکی نیز در این ارور مشاهده شده است ، برای تشخیص دقیق باید یخچال عیب یابی شود .

مفهوم خطای F3 یخچال فریزر اسنوا

نمایان شدن این ارور به علت تشخیص دمای غیر عادی یا اتصال کوتاه در سنسور یخچال میباشد ، در بیش از 80% موارد با تعویض سنسور مشکل حل میشود .

اما باید توجه داشت درصورتی که سنسور سالم باشد بردالکترونیکی تشخیص نادرستی از دمای یخچال دارد و نیاز به تعمیر و در برخی موارد به تعویض نیاز دارد .

نمایان شدن علامت F4 و نحوه رفع این خطا

باز هم این خطا مربوط به مشکلی در سنسوراست. البته سنسور دیفراست که ابتدا باید جایی که سنسور قرار دارد خوب تنظیم شود و با تشخیص تکنسین سنسوردیفراست تعمیر یا تعویض گردد.

در بعضی مواقع با وجود این مشکل برد قدرت هم نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهد داشت.

حتما مطالعه شود : دیفراست چیست ؟ 

نمایش خطای F5 و معنی آن در یخچال اسنوا SNOWA

با این پیغام بر روی صفحه برد می توان فهمید که دیفراست بخوبی وظایف خود را انجام نمی دهد.

درست عمل نکردن دیفراست می تواند از قطع بودن المنت باشد .تنها کاری که می توان انجام داد از برق کشیدن یخچال و کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می باشد .

میتوانید برای رفع این مشکل با تعمیرگاه مجاز سرویس برتر تماس بگیرید .

نکته مهم

با ارائه این مقاله تلاش کردیم تا بیشتر ارورهای یخچال اسنوا را به شما نشان دهیم تا خود شما با شناخت هر کدام از پیغام های خطا بتوانید تا جایی که برای شما امکان دارد و از پس آن بر می آید ، در منزل اقدامات مربوط به خطای یخچال را انجام دهید.
شناخت و آشنایی با ارورهای یخچال اسنوا این امکان را به شما می دهد ، در زمانی که از متخصصین کمک می خواهید با خوانش آن و مشاوره گرفتن از تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای کارهای لازم را تا زمان رسیدن تعمیرکار انجام دهید.

خطا یا ارور F6 یخچال فریزر اسنوا

زمانی که آی سی حافظه اپروم خراب یا دچار مشکلی شده باشد، این علامت بر روی صفحه نمایش داده می شود .

برای رفع این خطا باید برد الکترونیکی تعمیر یا تعویض شود .

کد خطای F7 یخچال فریزر اسنوا

در زمان رویت این ارور یخچال اسنوا ، فن یخچال را بررسی نمایید. با بازدید دقیق از فن یخچال و عیب یابی و برطرف کردن آن می توان خطا را از بین برد.

ناگفته نماند که با تعمیر و بعضی مواقع که فن خراب شده باشد باید آن را تعویض کرد و فن سالم را که توسط افراد حرفه ای در این زمینه انجام می شود ، جایگزین کرد .

کد ارور F8 در یخچال اسنوا و معنی خطا

این ارور ما را از مشکلی که در فن فریزر قرار دارد ، آگاه می کند. با وجود این مشکل در فن فریزر باید چک شود که آیا مشکل از فن هست یا از قطعات مربوط به آن اگر فن سوخته باشد تعمیرکار باید آن را تعویض کند .

کد ارور F9 در یخچال فریزر SNOWA

با اختلال و مشکلی که در هیترفریزر بوجود می آید، این آلارم برروی برد یخچال روشن می شود. با کمک گرفتن از تکنسین این مشکل به آسانی قابل برطرف شدن است.

21 پاسخ

  1. سلام بنده یخچال فریزر 2600دارم
    ارور میده پیرز ازبرق که می‌کشم
    دوباره به برق میزنم یکی دو ساعت
    ارور نمی ده باز ارور میده
    چکار کنم

    1. با سلام کاربر گرامی کد ارور یخچال خود را اعلام کنید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

  2. سلام من یخچال اسنوا تک بال پایین دارم که فقط ارور E میده کسی هست که راهنمایمون کنه ممنون میشم

  3. خطای07به دلیل عدم رساندن گاز از قسمت یخچال به فریزر به دلیل ضعیف شدن موتور هست و نیاز به تعویض می باشد چون من همه کار کردم بورد عوض کردم گاز زدم و خیلی کارای دیگ درست نشد و آخرین راهکار تعویض موتور بود

  4. سلام من یخچال اسنوا مدل 2600 دارم متاسفانه از روز اول مشکل داشت و فقط ظاهر خوبی دارد وچندین بار تعمیر کاران اومدن ولی مشکل برطرف نشد الان دو روز ارور میدهد که بابا خونه میگوید تعمیرکاران تلفن نزن فقط میآیند پول میگیرند عیب کار را نمی شناسند خواهش میکنم بیشتر در کارگاه باشد

  5. من یخچال ۸۱۰ اسنوا خریدم ومتاسفانه تا الان با فاکتور سه برابر قیمت خریدم هزینه تعمیرات دادم و همین الان هم در نمایندگی تعمیراته تواین گرما یخچال ندارم و واسه یک گاز زدن دقیق یک هفته است علافم با کلی هزینه،یخچال ارور ۷ میداد تعمیرکار اومد گفت از فن نیست از گازه وباید بیاد تعمیرگاه،کلی هم هزینه نمل باید بدم و یقین دارم درست نمیشه،ضمنا گاز اسنوا هم خریدم و فقط سه ماه کار کرد و بردش سوخت واز خیرش گذشتم و الان مثل گازهای سنتی ازش استفاده می کنم، ممنون از اسنوا با این هنرمندی، کرخی ازنیشابور

  6. سلام یخچال اسنوامدلsLf-Ef1800Gw دارم ارور میزنه بدون شماره،و داخل یخچال قسمت پایین پشت جامیوه که لوله داره همش برفک میزنه فن ولوله های پشت یخچال هم عوض شده توسط تعمیر کار،علت برفک از چیه؟

  7. با سلام
    من یخچال e2600 snowa دارم تقریبا هر روز یک بار ارور میده و وقتی کد ارور رو با کیلید ها در میارم ارور Er 09 میده که معمیش رو نتونستم پیدا کنم ، کسی به این مشکل بر نخورده؟

    1. سلام ماهم همین مشکلو داشتیم مشکل از سنسور داخل فریز بود یخ زده بود باید یخچالو خالی کنید به مدت 6ساعت باید از برق بکشید دوتا دراشو باز بزارید قسمت کشو های فریزر حتما خالی باشه بعد دوبار یخچالو برق بزنید

    2. سلام اگر ارور er میدهد دکمه قفل یخچال و بزنید باز بشه ودودکمه سمت راست رو همزمان فشار بدهیدتا ارور یخچال به نمایش دراید وارور را به من گزارش دهید

  8. سلام یخچال استوا دارم خطای Er برروی صفحه نمایشگر نشان داده میشود راه حل چیست

  9. سلام یخچال فریزر اسنوا مدل b280 دارم ارور 07 میده گاز زدن سنسور عوض کردن بورد بالا رو عوض کردن لما درست نشده میگن فن فریزر و یخچال هم سالمه نمیدونم چه کنم،البته خدایی نمایندگی هم نمیدونه چه باید کنه

    1. با سلام کاربر گرامی : برد الکترونیکی را تعویض کنید به احتمال 90% مشکل شما رفع میشود

  10. سلام و عرض ادب
    یخچال ما بالا و پایین است و الان ارور F9 پیدا کرده چجوری رفع ایراد میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *