سرویس برتر

علت ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ و نحوه رفع آن

یکی از خطاهایی که کاربران هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی با آن مواجه میشوند ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ است .

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم برقی پرکاربرد منزل است که گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه میشود که این مشکلات را بصورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد . برای رفع ارور ظاهر شده ابتدا باید ارور مورد نظر را بشناسید .

ارور E3 در ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به دمای بالای آب است یعنی زمانیکه ماشین ظرفشویی در طول چرخه شست و شو نتواند دمای آب را به میزان مورد نیاز برساند یا ثابت نگه دارد با این کد خطا مواجه میشوید . تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به بررسی علت ارور E3 ظرفشویی سامسونگ و نحوه رفع آن بپردازد .

ارو e3 ماشین ظرفشویی سامسونگ
فهرست صفحه

علت ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ

زمانیکه ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ را بر روی صفحه نمایش مشاهده میکنید یعنی دستگاه شما دچار مشکلی شده است که باید سریعا اقدام به رفع آن کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید . ارور E3 زمانیکه دمای آب در دستگاه شما از حالت طبیعی بسیار بالاتر است مشاهده میشود . برای رفع این مشکل بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی قطعات ، اقدام به تعمیرات ماشین ظرفشویی کنند .

دلایلی که باعث میشود این مشکل پیش بیاید شامل موارد زیر میشود .

  1. خرابی المنت ماشین ظرفشویی سامسونگ
  2. خرابی سنسور دمای ظرفشویی سامسونگ
  3. معیوب شدن برد الکترونیکی دستگاه

خرابی المنت علت اصلی ارور E3 ظرفشویی سامسونگ

المنت با استفاده از نیروی برق گرم میشود و گرمای خود را به آب انتقال میدهد . اگر آب داخل ماشین ظرفشویی گرم نشود یا بیش از حد گرم شود نشانه خرابی المنت است که باعث میشود ظروف به درستی شسته نشوند و علت اصلی ارور E3 ظرفشویی سامسونگ باشد . برای رفع این مشکل باید المنت دستگاه تعویض شود .

دلایل خرابی المنت میتواند موارد زیر باشد .

  • نوسانات برق : برای جلوگیری از نوسانات برق حتما از محافظ برق استفاده کنید .
  • آسیب دیدن المنت : هنگام جا به جایی ماشین ظرفشویی توجه کنید تا از ضربه و آسیب دیدن المنت و قطعات دیگر جلوگیری کنید .
  • تجمع رسوب روی المنت : برای جلوگیری از این مشکل هر 6 ماه یکبار ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنید .
  • استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی : بعد از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی اجازه دهید چند ساعت دستگاه استراحت کند .
  • فرسوده شدن المنت : با مرور زمان امکان دارد المنت دستگاه فرسوده شود که باید آن را تعویض کنید .

سنسور دما دلیل نمایش ارور E3 ظرفشویی سامسونگ

سنسور دما یک قطعه مکانیکی است وظیفه اندازه گیری دما آب داخل دستگاه را دارد . اگر سنسور دما معیوب شود امکان دارد دمای آب به درستی اندازه گیری نشود و عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی مختل شود . برای مثال امکان دارد دما آب را به اشتباه پایین تشخیص دهد و المنت شروع به گرم کردن بیش از حد آب کند .

گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی ، گرم شدن بیش از حد آب ظرفشویی ، مشاهده ارور E3 ظرفشویی سامسونگ میتواند نشانه های خرابی سنسور دمای ماشین ظرفشویی باشد .

 

برد الکترونیکی - علت ارور E3 ماشین ظرفشویی سامسونگ

برد یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی است که وظیفه مدیریت و کنترل تمامی قطعات را بر عهده دارد و در صورتیکه دچار مشکل شود عملکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه میشود بطور مثال میتواند فرمان خاموش شدن المنت را صادر مکند و باعث گرم شدن بیش از اندازه آب و مشاهده ارور E3 ظرفشویی سامسونگ شود .

برای رفع این مشکل باید اتصالات برد با المنت و سنسور حرارتی چک شود در صورت قطعی یا فرسودگی تعویض شوند اگر مشکل برطرف نشد مشکل از برد است . از آنجایی که تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است باید از متخصصین کمک بخواهید . 

برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ خود کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *