سرویس برتر

ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا و نحوه رفع آن

علت ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟ نحوه رفع کد خطای LE در لباسشویی اسنوا چگونه است؟

رایج ترین سوالاتی است که توسط کاربران پرسیده شده است. با ما همراه باشید تا با پاسخ این پرسش ها آشنا شوید.

تمامی مدل های ماشین لباسشویی دیر یا زود با مشکلاتی مواجه میشوند که این مشکلات، بصورت کد خطا مشاهده می شوند. برد الکترونیکی عملکرد تمامی قطعات را مدیریت می کند و زمانیکه پیامی از قطعه ای دریافت نکند، متوجه می شود قطعه مورد نظر به درستی کار نمی کند و آن را بصورت ارور بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

ارور LE لباسشویی اسنوا یکی از رایج ترین خطاها است که امکان دارد با آن مواجه شوید. این کد خطا مربوط به بسته نشدن درب لباسشویی است که گاهی اوقات به آسانی قابل رفع شدن است و گاهی دیگر نشان دهنده بروز مشکل جدی در قطعات است که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود.

ارور le ماشین لباسشویی اسنوا
فهرست صفحه

ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا چیست؟

برای رفع ارور LE لباسشویی اسنوا ابتدا باید علت آن را بیابید سپس اقدام به رفع آن کنید. زمانیکه با ارور LE در لباسشویی اسنوا مواجه می شوید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

  1. درب ماشین لباسشویی را باز کنید لباس ها را فشار دهید امکان دارد شئ ای بین درب و لاستیک قرار گرفته باشد و مانع بسته شدن درب شده باشد.
  2. اگر لباسشویی را بیش از حد مجاز پر کرده اید از حجم لباس ها کم کنید.
  3. درب لباسشویی را ببندید و از بسته شدن صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

اگر مشکل رفع نشد نشان دهنده بروز مشکل در یکی از قطعات لباسشویی است که بهتر است از متخصصین کمک بخواهید و اقدام به تعمیر لباسشویی اسنوا خود کنید.

علت خطای LE ماشین لباسشویی اسنوا

همانطور که در بالا گفته ایم ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا مربوط به بسته نشدن درب لباسشویی است که گاهی اوقات با رعایت کردن نکاتی و بستن مجدد درب، مشکل رفع می شود.

در صورتیکه مشکل رفع نشد و در این کار مهارت ندارید بهتر است از متخصصین سرویس برتر کمک بخواهید تا با بررسی قطعات، مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

دلایل نمایش ارور LE در لباسشویی اسنوا

  • خرابی زبانه درب
  • خرابی میکروسوئیچ درب
  • آسیب دیدن لولای درب
  • آسیب دیدن درب لباسشویی
  • شکستن و خرابی دستگیره درب
  • معیوب شدن لاستیک دور درب
  • قطعی اتصالات داخلی
  • معیوب شدن برد الکترونیکی

خرابی زبانه درب یکی از دلایل ارور LE لباسشویی اسنوا

خرابی یا شکستن زبانه درب یکی از دلایل بسته نشدن درب لباسشویی و نمایش ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا است.

در صورت خرابی زبانه درب لباسشویی، در به درستی بسته نمی شود و میکروسوئیچ نمی تواند آن را قفل کند. برای رفع این مشکل، زبانه درب را چک کنید اگر منافذ آن با رسوب مسدود شده است آن را تمیز کنید اما اگر زبانه درب شکسته است چاره ای جز تعویض آن ندارید.

برای جلوگیری از خرابی زبانه درب، زمانیکه درب لباسشویی قفل است از کشیدن آن خودداری کنید .

 

خرابی میکروسوئیچ درب علت اصلی خطای LE ماشین لباسشویی اسنوا

میکروسوئیچ قطعه ای است که پشت درب و در کنار لاستیک دور درب لباسشویی قرار دارد و زمانیکه زبانه قفل درب کاملا چفت شد و میکروسوئیچ سیگنال بسته شدن درب را دریافت کند پیام آغاز شست و شو را به برد ارسال می کند.

خرابی میکروسوئیچ یکی از دلایل بسته نشدن درب لباسشویی اسنوا و مشاهده ارور LE است که برای رفع این مشکل باید میکروسوئیچ تعویض شود.

آسیب دیدن لولای درب علت بسته نشدن درب لباسشویی اسنوا

درب ماشین لباسشویی به وسیله لولا به لباسشویی متصل شده است و این قطعه وظیفه تسهیل باز و بسته شدن درب لباسشویی را به عهده دارد.

گاهی اوقات در اثر وارد شدن فشار بیش از حد یا ضربه زدن به درب، لولای درب دچار شکستگی می شود و این مشکل میتواند علت نمایش خطای LE ماشین لباسشویی اسنوا باشد که برای رفع این مشکل بهتر است لولای درب تعویض شود.

شکستن درب و دستگیره درب دلیل ارور LE لباسشویی اسنوا

گاهی اوقات بر اثر ضربه، درب ماشین لباسشویی دچار شکستگی یا تاب خوردگی می شود و این مشکل باعث می شود درب به درستی در جای خود قرار نگیرد و مانع قفل شدن زبانه درب و عملکرد صحیح میکروسوئیچ می شود. همینطور شکستن دستگیره درب نیز عملکرد صحیح زبانه و میکروسوئیچ درب را مختل می کند.

آسیب دیدن درب و دستگیره درب لباسشویی یکی از اصلی ترین دلایل بسته نشدن درب و نمایش ارور LE لباسشویی اسنوا است. در صورت شکستن دستگیره درب در اکثر مواقع باید درب بطور کامل تعویض شود.

آسیب دیدن لاستیک دور درب دلیل خطای LE لباسشویی اسنوا

لاستیک دور درب عایقی است که بین درب و بدنه لباسشویی قرار دارد تا مانع خروج آب از لباسشویی به بیرون شود و همچنین باعث شود درب به درستی بسته شود.

گاهی اوقات با مرور زمان و استفاده نادرست از ماشین لباسشویی، لاستیک دور درب فرسوده یا دچار پارگی شود. این مشکل باعث شود درب لباسشویی به درستی بسته نشود و با ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا مواجه شوید.

برای افزایش طول عمر لاستیک دور درب، بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی با پارچه ای لاستیک دور درب را تمیز و خشک کنید.

قطعی اتصالات داخلی ماشین لباسشویی اسنوا

یکی از دلایل مشاهده ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا، قطعی یا فرسودگی اتصالات لباسشویی است. برای مثال با قطع شدن اتصال بین برد و میکروسوئیچ، فرمان بسته شدن درب به برد صادر نمی شود و دستگاه فرایند شست و شو را شروع نمی کند.

برای رفع این مشکل باید اتصالات بین تمامی قطعات چک شود و در صورت قطعی یا فرسودگی، اتصالات تعویض شود. از آنجایی که رفع این مشکل کاری تخصصی است بهتر است از متخصصین دستگاه خود کمک بخواهید.

برای ثبت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند و اقدام به رفع مشکل دستگاه شما کنند.

خرابی برد الکترونیکی علت ارور LE ماشین لباسشویی اسنوا

زمانیکه خطای LE ماشین لباسشویی اسنوا را مشاهده کرده اید اولین مرحله درب دستگاه را چک کنید و از بسته شدن صحیح آن اطمینان حاصل کنید. اگر درب لباسشویی به درستی بسته شده است اما ارور LE را مشاهده می کنید احتمالا برد الکترونیکی معیوب شده است و به اشتباه باز بودن درب لباسشویی را تشخیص داده است.

برد یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل و مدیریت قطعات لباسشویی را برعهده دارد و خرابی برد عملکرد صحیح تمامی قطعات را مختل می کند. برای رفع این مشکل باید برد الکتروونیکی تعمیر یا تعویض شود.

برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی خود میتوانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *