سرویس برتر

علت روشن نشدن جارو شارژی و نحوه رفع آن

علت روشن نشدن جارور شارژی چیست ؟

جارو شارژی یکی از پرکاربرترین لوازم منزل است که به دلیل کارایی راحت تر از جاروبرقی مورد استقبال قرار گرفته است اما این دستگاه با مرور زمان یا استفاده نامناسب ممکن است دچار مشکلاتی شود .

امکان دارد برای جارو کشیدن منزل جارو شارژی را روشن کنید اما جارو شارژی روشن نشود . گاهی اوقات این مشکل به آسانی قابل رفع شدن است اما گاهی اوقات نشان دهنده مشکلاتی پیچیده و پرهزینه است .

تیم سرویس برتر در این مقاله قصد دارد به بررسی علت کار نکردن جارو شارژی بپردازد تا کاربران با اطلاعات کامل اقدام به رفع مشکل کنند .

علت شارژ نشدن جارو شارژی
فهرست صفحه

علت روشن نشدن جارو شارژی

روشن نشدن جارو شارژی یکی از جدی ترین مشکلات این دستگاه است که برای رفع آن ابتدا باید بدانیم دلیل اصلی کار نکردن جارو شارژی چیست ؟ برای عیب یابی و رفع مشکل روشن نشدن جارو شارژی با ما همراه باشید .

دلایل کار نکردن جارو شارژی

  • خرابی پریز برق
  • تمام شدن شارژ باتری
  • معیوب شدن آداپتور
  • خرابی باتری
  • خرابی دکمه خاموش و روشن
  • خرابی برد دستگاه
  • معیوب شدن موتور دستگاه

خرابی پریز برق دلیل کار نکردن جارو شارژی

پریز برق وظیفه انتقال برق به کاربری های گوناگون را دارد . اگر پریز برق دچار قطعی یا اتصالی شده باشد برق به آداپتور منتقل نمیشود در نتیجه جارو شارژی شارژ نمیشود و این مشکل باعث روشن نشدن جارو شارژی میشود .

برای رفع این مشکل با مولتی متر ولتاژ برق را بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید و بهتر است برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی کار را به برقکار بسپارید .

تمام شدن شارژ باتری دلیل روشن نشدن جارو شارژی

یکی از ابتدایی ترین دلایل روشن نشدن جارو شارژی ( The cause of the failure of the rechargeable vacuum cleaner ) تمام شدن شارژ باتری است . برای رفع این مشکل جارو شارژی را به آداپتور متصل کنید و حداقل 20 دقیقه زمان دهید تا جارو شارژ شود اگر مشکل برطرف نشد امکان دارد باطری یا آداپتور معیوب شده باشد .

برای جلوگیری از این مشکل چند ساعت قبل از استفاده از جارو شارژی آن را به شارژر متصل کنید تا شارژ شود .

معیوب شدن آداپتور دلیل روشن نشدن جارو شارژی

آداپتور وظیفه دارد جریان متناوب برق با ولتاژ بالا را به جریان مستقیم با ولتاژ پایین تبدیل کند . با مرور زمان یا استفاده نادرست از آداپتور امکان دارد آداپتور یا سیم رابط آن معیوب شود . در صورت خرابی آداپتور ، باتری جارو شارژی شارژ نمیشود و این مشکل علت روشن نشدن جارو شارژی است .

برای رفع این مشکل باید آداپتور و سیم رابط آن تعویض شود .

خرابی باتری دلیل کار نکردن جارو شارژی

زمانیکه جارو شارژی را به شارژر متصل میکنیم برق به باتری منتقل میشود و هنگام جارو کشیدن منزل جارو شارژی از برق ذخیره شده در باتری استفاده میکند .

باتری با مرور زمان یا استفاده نادرست از جارو شارژی امکان دارد قدرت اولیه خود را از دست بدهد یا بطور کامل خراب شود . خرابی باتری علت اصلی روشن نشدن جارو شارژی است و برای رفع این مشکل باید باتری تعویض شود زیرا باتری قابل تعمیر نیست .

خرابی دکمه خاموش و روشن علت کار نکردن جارو شارژی

خرابی دکمه خاموش و روشن یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن جارو شارژی است که معمولا به آسانی قابل برطرف شدن است اما نیازمند ابزار تخصصی و مهارت است که بهتر است توسط متخصصین رفع شود .

علت خرابی دکمه خاموش و روشن میتواند موارد زیر باشد .

  1. هنگام جابه جایی به دستگاه ضربه وارد شده است .
  2. تجمع پرز و زباله پشت کلیدهای روشن و خاموش
  3. قطعی یا فرسودگی اتصالات کلید
  4. سوختن مدارهای کلید خاموش و روشن

خرابی برد دلیل روشن نشدن جارو شارژی

خرابی برد یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن جارو شارژی است . برد یکی از مهم ترین قطعات لوازم برقی است که وظیفه کنترل و مدیریت قطعات دیگر را برعهده دارد و با خرابی این قطعه عملکرد کل دستگاه با مشکل روبه رو میشود .

برای رفع این مشکل باید برد دیتگاه باز شود و بعد از بررشی اقدام به تعمیر یا تعویض آن شود .

تعمیر برد کاری تخصصی است و حتما باید توسط متخصصین انجام شود برای تعمیرات جارو شارژی خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ماشما را راهنمایی کنند .

معیوب شدن موتور علت روشن نشدن جارو شارژی

خراب موتور یکی از اصلی ترین و پیچیده ترین دلایل روشن نشدن جارو شارژی است که برای رفع آن باید از متخصصین کمک بخواهید تا اقدام به تعمیر یا تعویض موتور دستگاه کنند .

ایرادات موتور گاهی بسیار جزئی است و به آسانی برطرف میشود و گاهی اوقات حتما باید قطعه مورد نظر تعویض شود و اما دلایل خرابی موتور جارو شارژی چیست ؟

عواملی که باعث آسیب رساندن به موتور دستگاه میشود شامل موارد زیر است .

  1. استفاده مداوم از جارو شارژی
  2. تمیز نکردن جارو شارژی و تجمع پرز و زباله در دستگاه
  3. جارو کشیدن مکان خیس
  4. ضربه خوردن دستگاه
  5. نوسانات برق هنگام شارژ شدن دستگاه

نکاتی برای افزایش طول عمر جارو شارژی

  • مخزن جارو شارژی را هرچند وقت یکبار خالی کنید اجازه ندهید پر شود .
  • به هیچ عنوان برای تمیز کردن جاهای خیس از جارو شارژی استفاده نکنید .
  • اجازه ندهید شارژ جارو بطور کامل خالی شود و خاموش شود همچنین هنگامیکه جارو شارژی خاموش است از شارژ شدن 100% آن خودداری کنید .
  • فیلتر جارو شارژی را تمیز کنید .
  • جارو شارژی را در محیطی خشک نگهداری کنید .
  • بعد از هر 15 دقیقه استفاده از جارو شارژی کمی اجازه دهید استراحت کند .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *