سرویس برتر

روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در ماشین ظرفشویی اتفاق میافتد . وقتی ماشین ظرفشویی شما خاموش می شود و ظرفهای کثیف باقی می مانند بسیار کسل کننده است اما اصلا جای نگرانی نیست .

تیم سرویس برتر این مقاله را طراحی کرده است تا با دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه رفع مشکل آشنا شوید و با آگاهی نسبت به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود اقدام کنید .

فهرست صفحه

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی

روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی ، دلایل متفاوتی دارند که به ترتیب برای شما توضیح خواهیم داد .

قبل از انجام هرگونه اقدامی ابتدا پریز برق را چک کنید و مطمئن شوید ماشین ظرفشویی به درستی به پریز برق متصل است . سیم برقی که ماشین ظرفشویی شما به آن متصل است را بررسی کنید در صورت خرابی ، آنرا تعمیر یا تعویض کنید . همچنین می توانید ماشین ظرفشویی را با پریز دیگری امتحان کنید اگر تمام مراحل را چک کردید باز هم ماشین ظرفشویی کار نکرد سراغ بررسی موارد زیر بروید .

با ما همراه باشید تا با دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شوید .

 

خرابی میکروسوئیچ علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی

اکثر دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به قطعات فنی است و نیاز به تخصص دارد . اگر ماشین ظرفشویی شما روشن می شود اما کار نمی کند قفل درب را بررسی کنید . اگر قفل درب خراب شده باشد درب نمی تواند بسته شود و ماشین ظرفشویی شروع به کار نمی کند .

خرابی میکروسوئیچ یا قفل درب یکی از مهم ترین دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی است .

میکروسوئیچ یا قلاب قفل درب وظیفه بسته نگه داشتن درب ماشین ظرفشویی حین فرایند شست و شو را دارد تا از خروج آب و کف به بیرون جلوگیری کند . همچنین با فشاری که به قفل درب وارد می کند باعث اتصال برد کنترل می شود .

در صورت خرابی این قطعه ، فرمانی به برد کنترل صادر نمی شود و ماشین ظرفشویی روشن نمی شود . برای رفع این مشکل باید قطعه را بطور کامل تعویض کنید .

اگر بعد از انجام این محله باز هم مشکل برطرف نشد مراحل دیگر را بررسی کنید .

 

خرابی رله استارت موتور ماشین ظرفشویی ال جی

 یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی ، خرابی رله استارت است .

رله استارت قطعه ای است که در موتور پمپ اصلی برخی از مدل های جدید ماشین ظرفشویی قرار دارد که وظیفه ارسال برق مورد نیاز به سیم پیچ های استارت موتور برای شروع کار را دارد .

در صورتیکه برد کنترل ، برق را به موتور می رساند اما موتور شروع به چرخش نمی کند به احتمال زیاد مشکل از رله استارت است . بررسی این قطعه کاری کاملا تخصصی است و باید کار را به متخصصین بسپارید .

اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما دچار مشکلی شد می توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید . تیم سرویس برتر بطور 24 ساعته آماده خدمات رسانی به شما است .

خرابی فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی ، خرابی فیوز حرارتی است .

فیوز حرارتی برای محافظت از برد کنترل طراحی شده است . زمانیکه ماشین ظرفشویی بیش از حد داغ شود فیوز حرارتی وظیفه خاموش کردن آن را دارد . اگر فیوز حرارتی دچار خرابی شود ماشین ظرفشویی روشن نمی شود .

برای بررسی فیوز حرارتی ابتدا ماشین ظرفشویی را از پریز برق جدا کنید . قسمت داخلی درب را بردارید سپس سیم های متصل به فیوز را جدا کنید و از یک مولتی متر برای تست فیوز حرارت استفاده کنید . در صورت خرابی فیوز را تعویض کنید .

خرابی تایمر یا برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی ال جی

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی ، خرابی تایمر یا کنترل الکترونیکی است .

اولین مرحله در هر شست و شو ، تخلیه آب باقی مانده درون محفظه ماشین ظرفشویی است . اگر با روشن کردن ماشین ظرفشویی صدای کار کردن موتور تخلیه به گوش شما نرسید احتمالا تایمر دچار خرابی شده است .

تایمر در پشت برد کنترل قرار دارد . برای دسترسی به تایمر ، باید پنل های اطراف آن را باز کنید و با اهم متر آن را چک کنید . در صورت خرابی تایمر ، قطعه باید تعویض شود .

خرابی صفحه لمسی و کنترل پنل ماشین ظرفشویی ال جی

از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی ، خراب شدن صفحه لمسی و تاچ پد است . 

اگر صفحه نمایش ماشین ظرفشویی روشن می شود اما دکمه ها کار نمی کنند صفحه لمسی خراب شده است که باید تعویض شود . احتمال دارد که کنترل پنل هم دچار خرابی شده باشد . باید دستگاه را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام قطعه خراب شده است و اقدام به تعویض آن کنید . 

در برخی از مدل ها صفحه لمسی و کنترل پنل به هم متصل هستند که در این حالت مجبورید هر دو قطعه را با هم تعویض کنید .

خرابی سلکتور و دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

خرابی دکمه ها و سلکتور انتخاب چرخه ، یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی است . کلیدها در مدل های مختلف عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند . 

کلیدها به برد کنترل متصل هستند که برای دسترسی باید برد موجود در پنل جلویی را باز کنید و عملکرد دکمه ها را تست کرد .

قبل از انجام این مراحل حتما ماشین ظرفشویی را از پریز برق جدا کنید .

خرابی موتور درایو ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی خرابی موتور درایو است . 

موتور درایو ، آب داخل ماشین ظرفشویی را به گردش در می آورد . برق مورد نیاز این قطعه از تایمر یا برد الکترونیکی با اتصال رله استارت تهیه می شود . اگر بعد از رساندن برق توسط رله استارت به موتور ، ماشین ظرفشویی روشن نشود یعنی موتور درایو دچار خرابی شده است .

در صورت خرابی این قطعه باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید .

خرابی برد ماشین ظرفشویی ال جی

خرابی برد یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی ال جی است که حتما باید توسط متخصصین بررسی شود .

برد نقش مغز در لوازم برقی دارد که تامین برق مورد نیاز اجزای ماشین ظرفشویی را انجام می دهد . اگر قسمتی از برد دچار خرابی شود یا برد سوخته باشد ماشین ظرفشویی شما روشن نمی شود و باید اقدام به تعمیر یا تعویض برد ماشین ظرفشویی ال جی کنید .

در صورت خرابی ماشین ظرفشویی شما ، برای تشخیص عیب و تعمیر ماشین ظرفشویی الجی خود با ما تماس بگیرید .

دلایلی که باعث سوختن برد می شود شامل موارد زیر است :

  • عدم استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی
  • نوسانات برق
  • ورود آب به داخل ماشین ظرفشویی 
  • ضربه خوردن ماشین ظرفشویی
  • فشار دادن مکرر دکمه های ماشین ظرفشویی
  • روشن و خاموش کردن مکرر ماشین ظرفشویی ال جی

یک پاسخ

  1. باسلام و تشکر ماشین ظرفشویی ما ال جی هستش در حال شستن ظرف به یکباره حالت اتصال به گونه ای که کنتور پرید و خاموش شد لطفا بفرمائید چه دلیلی دارد ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *