سرویس برتر

علائم سوختن برد یخچال چیست ؟

علائم سوختن برد یخچال چیست ؟

از کجا بفهمیم برد یخچال سوخته ؟

نشانه های سوختن برد یخچال چیست ؟ 

سرویس برتر در این مقاله تمامی علائم سوختن برد الکترونیکی یخچال فریزر و ساید بای ساید را بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار داده است ، با ما همراه باشید و چنانچه سوالی در ذهنتان هست در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ سوالات شما را میدهند .

تعمیر برد الکترونیکی یخچال
فهرست صفحه

علائم سوختن برد یخچال در یک نگاه

خرابی و معیوب شدن برد الکترونیکی یخچال با نشانه هایی روبرو هستند که میتوانید آن ها را به راحتی مشاهده کنید ، این علائم و نشانه ها به یکی از اشکال زیر در یخچال فریزر و ساید بای ساید ها نمایان میشوند .

علائم سوختن برد یخچال و ساید بای ساید در تمامی برند ها مانند سامسونگ ، ال جی ، دوو ، اسنوا ، کنوود ، جنرال الکتریک ، مابه ، هیتاچی ، هایسنس ، هاردستون ، پارس ، هیمالیا ، ناسیونال و سایر برند های موجود یکسان است پس میتواند با مطالعه این مقاله از نشانه های سوختن برد یخچال خود مطلع شوید .

  • خاموش شدن یخچال
  • خاموش شدن صفحه نمایش یخچال
  • خاموش روشن شدن سریع صفحه نمایش
  • کار نکردن دکمه و تاچ یخچال
  • کار نکردن قسمت خاصی از یخچال
  • صدای زیاد و غیر طبیعی از مکان نصب برد
  • اختلال در عملکرد کمپرسور

خاموش شدن اولین نشانه سوختن برد یخچال

یکی از مشهود ترین علائم سوختن برد الکترونیکی یخچال فریزر و ساید بای ساید خاموش شدن یخچال است ، این حالت معمولا در اثر یک نوسان برق در یخچال مشاهده میشود .

این مشکل به علت خرابی یا معیوب بودن یکی از قسمت های زیر در یخچال نمایان میشود .

  • فیوز برق ورودی روی برد الکترونیکی سوخته است
  • قطعات منبع تغذیه مانند خازن و ترانزیستور دچار اتصال کوتاه شده اند
  • ic های برنامه برد اصلی معیوب شده اند

برای رفع این مشکل و تعمیرات یخچال میتوانید از کارشناسان ما کمک بگیرید کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

خاموش روشن شدن سریع صفحه نمایش

یکی دیگر از نشانه سوختن برد الکترونیکی یخچال خاموش روشن شدن سریع صفحه نمایش یخچال است ، در این حالت یخچال شروع به کار کردن میکند اما بلافاصله مجددا خاموش میشود .

این مشکل 100% از منبع تغذیه برد اصلی است ، در این حالت ولتاژ تولید شده برای روشن شدن صفحه نمایش صادر و بلافاصله خاموش میشود .

برای رفع این مشکل باید از خدمات تعمیر برد الکترونیکی یخچال استفاده کنید ، برای ثبت درخواست سرویس و تعمیرات با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

کار نکردن دکمه های صفحه نمایش از علائم سوختن برد یخچال است

یکی دیگر از علائم خرابی برد یخچال کار نکردن دکمه ها یا تاچ دستگاه است ، در این حالت شما نمیتواند از امکاناتی چون تنظیم درجه یخچال و فریزر ، استفاده از حالت های super ferez ، super ref و همچنین تغییر حالت خارج شدن یخ و آب از دستگاه خود استفاده کنید .

این مشکل از پلیت صفحه نمایش یخچال یا اختلال در اتصال بین برد اصلی و دیسپلی است .

برای رفع این مشکل و تعمیر دستگاه کافیست با ما تماس بگیرید .

کار نکردن قسمت خاصی از یخچال از علائم خرابی برد یخچال است

برد الکترونیکی وظیفه کنترل تمامی قسمت های یخچال فریزر و ساید بای ساید را برعهده دارد ، برروی برد الکترونیک برای کار کرد هر قسمت مدار و قطعات مختلفی طراحی شده است .

چنانچه بخشی مانند : موتور ، فن ها ، سیستم دیفراست ، لامپ روشنایی ، یخساز ، آبریز کار نمیکنند اما سایر قسمت ها کار میکنند میتواند نشان دهنده خرابی برد الکترونیکی یخچال باشد .

در این حالت باید قسمت فرمان برد الکترونیکی توسط تعمیرکاران و متخصصان الکترونیک مورد بررسی قرار بگیرید .

آیا صدای زیاد نشان دهنده خرابی برد یخچال است ؟

بله یکی دیگر از نشانه های خرابی برد الکترونیکی شنیده شدن صدای زیاد قطع و وصل یک کلید از محل نصب برد الکترونیکی است ، در این حالت رله های اصلی روی برد تلاش میکنند شدت جریان الکتریکی را وصل کنند اما به دلیل نقص در این کار به محض وصل شدن مجددا خاموش میشوند .

این مشکل یک مشکل جدی است و باید هرچه سریع تر اقدامات لازم جهت عیب یابی یخچال و تعمیر برد انجام شود ، برای ثبت درخواست کافیست با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *