سرویس برتر

علت نشت آب از اتو بخار و نحوه رفع آن

علت نشت آب از اتو بخار چیست ؟  اتو یکی از لوازم پرکاربرد منزل است که گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه میشود که یکی از آنها چکیدن آب از اتو و خیس شدن لباسها است که کار با آن را دشوار میکند .

این مشکل گاهی اوقات به آسانی با رعایت کردن نکاتی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده آسیب دیدن قطعه ای است که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود . تیم سرویس برتر در این مقاله قصد دارد به بررسی دلایل نشت آب از اتو بخار و نحوه رفع آن بپردازد .

علت نشت آب از اتو بخار
فهرست صفحه

علت نشت آب از اتو بخار

  • پر بودن بیش از اندازه مخزن آب اتو بخار
  • انتخاب درجه دمای نامناسب
  • کثیفی کف اتو
  • باز بودن درب مخزن آب اتو
  • تجمع رسوب و جرم در کف اتو
  • ضربه خوردن و آسیب دیدن اتو
  • تنظیم نبودن یا خرابی ترموستات

 

پر بودن بیش از حد مخزن آب علت نشت آب از اتو بخار

اگر مخزن آب اتو را بیش از حد مجاز پر کنید میتواند علت نشت آب از اتو بخار باشد . زمانیکه با مشکل آبریزی از اتو مواجه میشوید سریعا اتو را خاموش کنید و مشکل را رفع کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید .

روی بدنه تمامی مدل های اتو بخار درجه بندی مشخص شده است که نشان میدهد تا چه اندازه آب درون مخزن اتو بریزید . اگر بیشتر از حد مشخص شده آب داخل مخزن بریزید باعث میشود آب از اتو نشت پیدا کند .

انتخاب درجه دمای نامناسب علت آب دادن اتو بخار

بالا بودن یا پایین بودن دمای اتو میتواند علت آب دادن از اتو بخار باشد . برای عملکرد صحیح اتو بخار با توجه به مدل دستگاه و جنس پارچه دمای مناسب را انتخاب کنید زیرا اگر دما به درستی تنظیم نشود امکان دارد چکه کردن آب از اتو اتفاق بیافتد که این مشکل باعث لکه شدن لباس میشود .

اتو برای داغ شدن و بخار کردن به دمای مناسبی نیاز دارد اگر دمای اتو پایین باشد کف اتو به دمای مناسب نمیرسد تا قطره های آب را به بخار تبدیل کند و باعث نشتی آب از اتو میشود برای جلوگیری از این مشکل زمانیکه میخواهید از دمای پایین اتو استفاده کنید قابلیت بخار اتو را غیر فعال کنید .

 

کثیفی کف اتو علت آب دادن اتو بخار

گاهی اوقات با مرور زمان کفی اتو کثیف میشود . کثیفی میتواند به دلیل تجمع آهک ، آشغال یا چسبیدن پارچه به کفی باشد که این مشکل میتواند علت نشت آب از اتو بخار و ایجاد لکه روی لباس باشد . 

برای رفع این مشکل دستمالی را آغشته به مخلوط آب و سرکه کنید و زمانیکه اتو کمی داغ است بر روی کفی آن بکشید . اگر کثیفی بسیار عمیق است بهتر است رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا از آسیب رساندن به کفی اتو جلوگیری کنید .

باز بودن درب مخزن آب علت نشت آب از اتو بخار

یکی از دلایل نشت آب از اتو بخار ، باز بودن درب مخزن آب است . قبل از استفاده از اتو حتما از بسته بودن صحیح درب مخزن اطمینان حاصل کنید .

اگر هنگام استفاده از اتو متوجه باز بودن درب مخزن و چکیدن آب از اتو شده اید سریعا اتو را خاموش و اقدام به خشک کردن اتو کنید سپس از اتو استفاده کنید .

تجمع رسوب و جرم در کف اتو

استفاده از آب شیر باعث میشود درون مخزن اتو جرم و رسوب ایجاد شود و این مشکل علت آب دادن اتو بخار باشد . رسوب گرفتن اتو باعث میشود سوراخ های کف اتو مسدود شود و بخار نتواند از سوراخ های کفی خارج شود و بخار تبدیل به قطره های آب میشود و از کفی خارج میشود و باعث خیس شدن لباس میشود .

برای پیشگیری از این مشکل حتما از آب مقطر استفاده کنید و بعد از اتمام کار با دستگاه ، آب داخل مخزن را خالی کنید . برای رفع این مشکل و جرم گیری اتو میتوانید به ترتیب زیر عمل کنید .

  • مخلوط آب و سرکه را داخل مخزن اتو بریزید .
  • اتو را روشن کنید .
  • دکمه بخار اتو را فشار دهید و اجازه دهید بخار مخلوط به کفی اتو برسد .
  • بعد از تمام شدن مخلوط داخل مخزن اجازه دهید اتو کمی سرد شود سپس کفی را با پارچه ای خیس تمیز کنید .

آسیب دیدگی اتو علت آب دادن اتو بخار

گاهی اوقات بر اثر ضربه دیدن اتو ، بدنه با مخزن دستگاه دچار شکستگی میشود که این مشکل میتواند علت نشت آب از اتو بخار باشد . برای رفع این مشکل حتما کار را به متخصصین بسپارید .

توجه کنید اتو را در محیطی مناسب قرار دهید تا امکان آسیب دیدن آن وجود نداشته باشد همچنین دور از دسترس کودکان قرار دهید .

بروز مشکل در ترموستات علت نشت آب از اتو بخار

تنظیم نبودن ترموستات یا معیوب شدن آن هم میتواند علت آب دادن اتو بخار باشد .

ترموستات وظیفه کنترل دمای اتو را برعهده دارد اگر ترموستات خراب باشد امکان تنظیم دما وجود ندارد و دمای اتو به دمای مورد نظر نمیرسد و آب نمیتواند تبدیل به بخار شود به همین دلیل از کف اتو چکه میکند و باعث لکه شدن لباس میشود .

برای رفع این مشکل بهتر است از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید تا متخصصین اقدام به رفع مشکل دستگاه شما کنند . برای استفاده از خدمات تعمیرات اتو بخار در سرویس برتر کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *