سرویس برتر

علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی و نحوه رفع آن

تیم سرویس برتر این مقاله را برای شما تهیه کرده است تا با علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی آشنا شوید .

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایجی است که عموم با آن روبرو می شوند و استفاده از ماشین ظرفشویی را دشوار می کند . گاهی اوقات هنگام لمس کردن قسمتی از دستگاه دچار برق گرفتگی می شوید که اگر این مشکل را برطرف نکنید منجر به آسیب شدیدتری می شود .

ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده هم زمان از برق و آب خطر برق گرفتگی را بالا می برد . اگر با لمس کردن بدنه ماشین ظرفشویی ، احساس برق گرفتگی می کنید دمپایی پلاستیکی بپوشید و دستگاه خود را از پریز برق جدا کنید و علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید .

برای رفع این مشکل ابتدا باید دلیل این مشکل را بشناسید سپس اقدام به رفع آن کنید . با ما همراه باشید تا با علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی و نحوه رفع آن آشنا شوید . 

فهرست صفحه

خرابی کابل علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

برای پیدا کردن علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی اولین مرحله باید کابل را بررسی کنید . امکان دارد کابل دچار پوسیدگی و پارگی شده باشد . اگر این مشکل را برطرف نکنید ممکن است شدیدتر  شود .

با مرور زمان امکان دارد کابل دچار پوسیدگی یا پارگی شود که برخورد سیم بدون روکش با بدنه ماشین ظرفشویی می تواند علت برق در بدنه ماشین لباسشویی باشد . برای رفع این مشکل می توانید عایق الکتریکی بر روی قسمتی از کابل که پوسیده است نصب کنید . اگر پوسیدگی شدید است باید کابل را تعویض کنید .

خرابی پریز علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

خرابی پریز برق نیز می تواند علت برق دار بودن بدنه ماشین ظرفشویی باشد . برای رفع این مشکل ابتدا پریز برق را چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید . اگر پریز برق دچار آسیب شده است به هیچ عنوان از آن پریز استفاده نکنید و باید پریز را تعویض کنید .

اگر در کارهای الکترونیکی مهارت ندارید به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشوید زیرا امکان برق گرفتگی شدید وجود دارد و بهتر است کار را به متخصصین ماهر ما بسپارید .

خرابی دو شاخه علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

خرابی دو شاخه یکی دیگر از دلایل و علت برق داشتن ماشین ظرفشویی است .

اگر پریز برق سالم بود دو شاخه را چک کنید گاهی اوقات دو شاخه دچار زنگ زدگی یا اتصالی می شود که باعث برق گرفتگی می شود که برای رفع این مشکل نیز باید دو شاخه را تعویض کنید .

متصل نبودن سیم آرت علت برق دار بودن بدنه ماشین ظرفشویی

اگر سیم آرت یا همان کابل اتصال به زمین ، به درستی به زمین متصل نشده باشد باعث برق دار شدن بدنه ماشین ظرفشویی می شود .

سیم آرت یا سیم گراند یا سیم اتصال به زمین ، برای محافظت از برق گرفتگی و آتش سوزی و ایمن بودن هنگام نصب و استفاده از لوازم برقی و همچنین ایمن بودن در برابر آسیب رعد و برق به لوازم برقی استفاده می شود . سیم آرت جریان برق بدنه ماشین ظرفشویی را به زمین انتقال می دهد . اگر به درستی به زمین اتصال پیدا نکند می تواند باعث برق دار شدن بدنه ماشین ظرفشویی شود .

توجه کنید که این سیم کشی حتما باید به لوله فاضلاب اتصال پیدا کند . اگر به لوله های آب آشپزخانه اتصال پیدا کند برق به بدنه منتقل می شود و موجب برق گرفتگی می شود .

نشتی آب دلیل برق داشتن ماشین ظرفشویی

یکی از خطرناک ترین دلایل یا علت برق در بدنه ماشین ظرفشویی ، نشتی آب است . 

نشتی آب از ماشین ظرفشویی مشکلی بسیار جدی است که باید هر چه زودتر آن را برطرف کنید تا هم قطعات دیگر ، آسیب نبینند هم از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید .

برای بررسی و رفع مشکل نشتی آب از ماشین ظرفشویی بهتر است کار را به متخصصین ماهر بسپارید تا تمامی قطعات را بررسی کنند و اقدام به رفع مشکل کنند .

خرابی هیتر یا المنت علت برق داشتن ماشین ظرفشویی

خرابی هیتر یا المنت می تواند علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی باشد . معمولا با مرور زمان المنت دچار فرسودگی می شود .

المنت وظیفه تولید گرما در ماشین ظرفشویی را دارد در صورتیکه این قطعه خراب شود . بین این قطعه و آب اتصالی به وجود می آید و جریان برق وارد بدنه ماشین ظرفشوییمی شود . بررسی و رفع این مشکل کاری تخصصی است و بهتر است آن را به متخصصین بسپارید .

برای ثبت درخواست کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

خرابی موتور علت برق داشتن ماشین ظرفشویی

موتور یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی است که سوختن یا نیم سوز شدن آن باعث می شود برق وارد بدنه ماشین ظرفشویی شود . زیرا موتور به بدنه متصل است . این قطعه با مرور زمان و داغ شدن بیش از حد احتمال سوختگی دارد . بوی زغالی که در ماشین لباسشویی به استشمام می رسد نشان دهنده سوختگی یا نیم سوز شدن موتور است . 

بررسی موتور ماشین ظرفشویی کاری تخصصی است . حتما از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید تا اقدام به بررسی و تعمیر یا تعویض موتور دستگاه شما کنند .

برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید . تیم سرویس برتر تمام تلاش خود را می کند تا در کوتاه ترین زمان متخصصین خود را به محل اعزام کرده تا مشکل دستگاه شما را همراه با گارانتی 6 تا 12 ماهه برطرف کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *