سرویس برتر

علت تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

آیا ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه نمی کند؟ اصلا نگران نباشید! شما تنها نیستید. علت تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی متفاوت است؛ در این مقاله قصد داریم تمام نکات مربوط به تخلیه نشدن آب لباسشویی و راه حل های رفع این مشکل را  ارائه دهیم.

گاهی این مشکل به آسانی توسط خود کاربر قابل رفع است؛ مانند بررسی عدم مسدود بودن لوله های تخلیه و گاهی دیگر این مشکل نشان دهنده خرابی قطعات ماشین لباسشویی مانند پمپ تخلیه است که نیاز به تعمیر تخصصی دارد و باید از خدمات تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی استفاده کنید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله، به راحتی مشکل تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ال جی خود را حل کنید و از عملکرد بهتر آن لذت ببرید.

علت تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی چیست؟
فهرست صفحه

9 علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی و نحوه رفع آن ها

چنانچه بعد از اتمام مراحل شست و شو، آب کثیف از ماشین لباسشویی خارج نشده باشد؛ اولین اقدامی که باید انجام دهید تخلیه فوری آب ماشین لباسشویی است. سپس می توانید موارد زیر را بررسی و اقدام به رفع مشکل کنید.

علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی LG
عدم توازن بار
مواد شوینده نامرغوب
انسداد شلنگ تخلیه
گرفتگی فاضلاب
مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه
بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
معیوب شدن هیدروستات
خرابی پمپ تخلیه
خرابی برد الکترونیکی

1. عدم توازن بار یکی از دلایل تخلیه نشدن لباسشویی

هر مدل از ماشین لباسشویی دارای ظرفیت معینی است و بارگیری بیش از ظرفیت دستگاه منجر به مشکلاتی مانند عدم آبگیری صحیح می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل نکات زیر را رعایت کنید:

  • هنگام بارگیری توجه کنید تا به اندازه یک کف دست تا سقف دیگ خالی باشد.
  • از قرار دادن بارهای سنگین مانند پتو در ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • لباس های کوچک مانند جوراب را در کیف های توری قرار دهید تا از حرکت آن ها به سمت پمپ تخلیه آب جلوگیری شود.

2. مواد شوینده نامرغوب علت اصلی عدم تخلیه آب

استفاده از مواد شوینده نامرغوب یا استفاده بیش از حد از آن ها باعث می شود کف زیادی تولید شود و این کف و رسوبات موجب مسدود شدن مسیر آب شود در نتیجه تخلیه آب با مشکل مواجه می شود.

برای جلوگیری از این مشکل از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید و برای اطمینان از مقدار مناسب مصرف مواد شوینده بهتر است دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

پیشنهاد می شود به صورت دوره ای (هر 3 تا 6 ماه یک بار) ماشین لباسشویی خود را جرم گیری کنید.

 

3. رفع انسداد شیلنگ تخلیه و گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی LG

گاهی اوقات امکان دارد مسیر تخلیه آب مسدود شود و این مشکل منجر به عدم تخلیه صحیح آب شود. برای رفع این مشکل لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • بررسی شلنگ تخلیه: شلنگ تخلیه را چک کنید ممکن است دچار تاخوردگی یا شکستگی شده باشد یا از جای خود خارج شده باشد. همچنین ارتفاع آن را چک کنید، ارتفاع مناسب شلنگ تخلیه 1.5 تا 2 متر است.
  • تمیز کردن شلنگ: شلنگ را با آب داغ بشویید تا مواد شوینده و رسوبات از شلنگ خارج شود.
  • رفع انسداد شلنگ تخلیه: اطمینان حاصل کنید که هیچ جسم خارجی مانند جوراب یا اشیاء دیگر درون شلنگ گیر نکرده باشد.
  • بررسی فاضلاب: لوله فاضلاب را چک کنید اگر مسیر آن مسدود باشد آب کثیف به داخل ماشین لباسشویی برمی گردد.

4. مسدود شدن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی ال جی

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه می تواند یکی از علل اصلی تخلیه نشدن آب لباسشویی ال جی باشد. برای رفع این مشکل می توانید خودتان دست به کار شوید و اقدام به تخلیه فوری ماشین لباسشویی ال جی کنید.

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
  • درپوش فیلتر پمپ که در پایین سمت چپ دستگاه قرار دادر را باز کنید.
  • زیر دریچه ظرفی قرار دهید تا از ریختن آب خارج شده به زمین جلوگیری کند.
  • درپوش را از شلنگ خارج کنید تا آب باقی مانده خارج شود.
  • فیلتر را باز کنید و با آب شستشو داده و آن را خشک کنید.
  • فیلتر را بسته و درپوش شلنگ را در جای خود قرار دهید.

5. بسته نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی دلیل اصلی تخلیه نکردن

اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود، برد فرمان آغاز کار را دریافت نمی کند و این مشکل باعث می شود هیچ عملیاتی از جمله آبگیری، چرخش و تخلیه آب انجام شود.

برای رفع این مشکل باید قفل درب یا میکروسوئیچ درب تعویض شود؛ از آنجائیکه رفع این مشکل نیاز به تخصص و دقت دارد پیشنهاد می شود از متخصصین کمک بخواهید تا مشکل را به درستی رفع کنند.

6. خرابی هیدروستات علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی

خرابی هیدروستات یکی از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی است. هیدروستات قطعه ای است که وظیفه کنترل جریان آب و فشار آن را برعهده دارد.

اگر هیدروستات معیوب شود ممکن است تخلیه آب به درستی انجام نشود و برای رفع این مشکل قطعه هیدروستات تعمیر یا تعویض شود.

7. خرابی پمپ تخلیه یکی از دلایل تخلیه نکردن لباسشویی ال جی

پمپ تخلیه یکی از قطعات حیاتی در ماشین لباسشویی است که خرابی آن می تواند علت خالی نکردن آب ماشین لباسشویی ال جی باشد. این خرابی ممکن است با ایجاد صداهای بلند و ناهنجار یا حتی عدم تولید صدا از پمپ همراه باشد.

اگر پس از بررسی تمامی مراحل از جمله بررسی فیلتر تخلیه، شلنگ ها و… همچنان مشکل ادامه دارد ممکن است پمپ تخلیه دچار مشکل شده باشد. در این صورت بهتر است تعمیر یا تعویض پمپ را به تعمیرکاران متخصص واگذار کرده تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

 

8. تخلیه نکردن لباسشویی LG به دلیل خرابی برد

برد الکترونیکی یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی است که عملکرد تمامی قطعات را کنترل و مدیریت می کند و مانند مغز انسان اطلاعات را پردازش کرده و دستورات را به اعضای مختلف دستگاه ارسال می کند.

هرگونه خرابی یا نقص این قطعه عملکرد تمامی قطعات را با مشکل مواجه می کند و می تواند دلیل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی LG باشد. در صورتیکه متوجه هرگونه مشکل در برد ماشین لباسشویی خود شدید سریعا به یک کارشناس متخصص مراجعه کنید تا با بررسی دقیق، اقدام به تعمیر یا تعویض برد کند.

خدمات و تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی

در این مقاله با 9 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی آشنا شده اید که برخی از آن ها ممکن است به آسانی توسط کاربر قابل رفع شدن باشد مانند رفع انسداد شلنگ تخلیه، تمیز کردن فیلتر و…

در صورتیکه حین رفع مشکل عدم تخلیه لباسشویی ال جی، با مشکلی روبه رو شدید می توانید سوالات خود را در انتهای صفحه قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید. متخصصین ما آماده اند تا راهنمایی های لازم جهت رفع مشکل را ارائه دهند.

توصیه می شود اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید از اقدامات خودسرانه خودداری کنید و فورا با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی تماس بگیرید تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری کنید. برای ثبت درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی می توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید. 

کلیه خدمات تعمیرات در سرویس برتر توسط برترین تعمیرکاران با استفاده از قطعات اصلی و با گارانتی 3 تا 6 ماهه در کوتاه ترین زمان ممکن در محل انجام می شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *