سرویس برتر

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی و نحوه رفع آن

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی چیست ؟ یکی از رایج ترین سوالات کاربران است که تیم سرویس برتر در این مقاله به بررسی دلایل آن و نحوه رفع این مشکل پرداخته است .

گاهی اوقات بعد از شست و شوی ظروف با این مشکل مواجه میشوید که ظروف لکه دارند یا چربی روی ظروف از بین نرفته است و ظروف کدر به نظر میرسند که بسیار نگران کننده به نظر میرسد اما این مشکل گاهی اوقات با رعایت کردن نکاتی به آسانا قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده بروز مشکل در قطعات دستگاه است که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی
فهرست صفحه

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

  • استفاده از مواد شوینده نامرغوب
  • انتخاب برنامه اشتباه
  • چیدمان اشتباه ظروف در ماشین ظرفشویی
  • کثیفی فیلتر تخلیه
  • خرابی شیر برقی
  • معیوب یا مسدود بودن بازوهای آبپاش
  • خرابی المنت و ترموستات
  • معیوب بودن پمپ آب
  • خرابی موتور ظرفشویی
  • خرابی برد الکترونیکی

استفاده از مواد شوینده نامناسب علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ، استفاده از مواد شوینده نامرغوب است . مواد شوینده متفاوتی برای شست و شو ظروف از جمله ژل ، پودر ، مایع جلا دهنده ، قرص و نمک های مخصوص و … وجود دارد که با توجه به نیاز خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید .

استفاده از هر کدام از مواد شوینده اگر تقلبی باشد میتواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی و ایجاد لکه یا کدر شدن ظروف و پاک نشدن ذرات چربی شود . همچنین استفاده به مقدار نامناسب نیز در تمیز نشستن ظروف تاثیر گذار است .

انتخاب برنامه شست و شوی اشتباه علت تمیز نشستن ظرفشویی

هر یک از مدل های ماشین ظرفشویی برنامه های متفاوتی برای شست و شوی ظروف دارند که با مطالعه دفترچه راهنمای ظرفشویی میتوانید با کارایی برنامه ها اشنا شوید زیرا انتخاب برنامه شست و شوی نامناسب میتواند علت تمیز نشستن ظرفشویی باشد .

تنظیم صیح برنامه شست و شو با توجه به کثیفی ظروف ، مقدار سختی آب منطقه و دمای مناسب آب در شست و شوی تمیز ظروف تاثیر بسزایی دارد .

چیدمان اشتباه ظروف علت تمیز نشستن ظرفشویی

یکی از مواردی که میتواند علت تمیز نشستن ظرفشویی باشد ، چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی است . در این حالت آب و مواد شوینده به درستی به ظروف نمیرسد و باعث میشود ظروف تمیز شسته نشوند .

برای جلوگیری از این مشکل ظروف را در جای مخصوص خود قرار دهید و سعی کنید ظروف را به هم نچسبانید و توجه کنید ظروف مسیر بازوی آبپاش را مسدود نکرده باشد .

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله مربوط به چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی مراجعه کنید .

کثیفی فیلتر دلیل اصلی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

کثیفی و مسدود بودن فیلتر تخلیه نیز میتواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد . فیلتر تخلیه در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و وظیفه دارد تا از ورود مجدد تکه های غذا و زباله به ظروف جلوگیری کند .

این قطعه امکان دارد بر اثر تجمع تکه های غذا یا مواد شوینده مسدود شود و آبکشی بدرستی انجام نشود . برای رفع این مشکل هر 3 ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید .

خرابی شیر برقی علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

شیر برقی یکی از مهم ترین قطعاتی است که نقش مهمی در انتقال آب به داخل ماشین ظرفشویی دارد . خرابی این قطعه  باعث میشود آبگیری به درستی انجام نشود و این مشکل علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد .

شیر برقی امکان دارد به دلیل تجمع رسوبات پاب ، نوسانات برق ، تمام شدن طول عمر مفید و … خراب شود که در این صورت باید اقدام به تعویض آن کنید . قبل از اقدام به تعویض این قطعه از باز بودن شیر برقی اطمینان حاصل کنید .

معیوب یا مسدود شدن بازوهای آبپاش علت تمیز نشستن ظرفشویی

بازوی آبپاش وظیفه دارد آب را بصورت یکنواخت بر روی ظروف بپاشد . پاشیدن آب با فشار زیاد بر روی ظروف میتواند باعث شود سوراخ بازو مسدود شود که برای رفع این مشکل باید بازوها را تمیز کنید .

تعداد بازوهای آبپاش در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی متفاوت است و امکان دارد این قطعه بر اثر ضربه دچار ترک یا شکستگی شود و آب به درستی در بین قفسه ها پاشیده نشود و علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد که در این صورت باید بازوی آبپاش تعویض شود .

خرابی المنت و ترموستات علت تمیز نشستن ظرفشویی

یکی از مهم ترین عامل ها برای تمیز شسته شدن ظروف دمای آب است . دمای آب با ترموستات اندازه گیری میشود و اگر دمای آب پایین باشد المنت روشن شده و شروع به گرم کردن آب میکند .

اگر آب ماشین ظرفشویی به اندازه کافی گرم نباشد لکه ها و چربی ها از روی ظروف پاک نمیشوند . خرابی المنت و ترموستات میتواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد . برای رفع این مشکل باید المنت و ترموستات چک شود و در صورت معیوب بودن تعویض شود .

معیوب بودن پمپ آب علت تمیز نشستن ظرفشویی

خرابی پمپ آب میتواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد . اگر بعد از اینکه ماشین ظرفشویی را رشن کرده اید صدای وز وز از دیتگاه به گوشتات میرسد اختمالا پمپ معیوب شده است . برای رفع این مشکل باید پمپ و قطعات مربوز به آن از جمله پروانه ، تسمه و … توسط متخصصین بررسی شود و اقدام به تعمیر یا تعویض آن شود .

خرابی موتور ماشین ظرفشویی

موتور ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین قطعات است که خرابی آن میتواند علت تمیز نشستن ظرفشویی باشد .

خرابی موتور ظرفشویی باعث میشود بازوهای آبپاش نتوانند آب اسپری کنند و همچنین بوی ناخوشایندی از دستگاه به مشامتان برسد . گاهی اوقات امکان دارد خرابی موتور باعث شود ماشین ظرفشویی روشن نشود یا کار نکند .

برای رفع این مشکل باید موتور دستگاه تعمیر یا تعویض شود . برای تعمیر ماشین ظرفشویی کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند .

معیوب شدن برد الکترونیکی علت تمیز نشستن ظرفشویی

برد الکترونیکی از مهم ترین قطعات لوازم برقی ایت که وظیفه کنترل و مدیریت قطعات دیگر را برعهده دارد . با خرابی برد عملکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه میشود .

امکان دارد با خرابی این قطعه فرمان شست و شو و آبکشی یا … به قطعات دیگر ارسال نشود و این مشکل علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد . برای رفع این مشکل باید برد توسط متخصصین تعمیر یا تعویض شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *