سرویس برتر

علت شارژ نشدن جارو شارژی و نحوه رفع آن

یکی از مشکلات رایج در جارو شارژی ها ، شارژ نشدن باتری جارو شارژی است که در این مقاله به بررسی علت شارژ نشدن جارو شارژی میپردازیم .

جارو شارژی به خاطر بی سیم بودن و حمل آسان تبدیل به یکی از پرمصرف ترین لوازم برقی برای نظافت منزل محسوب میشود که برای روشن شدن نیازمند شارژ کافی است و در صورت تمام شدن شارژ باتری از کار میافتد و برای شارژ مجدد باید به پریز برق وصل شود اما گاهی اوقات باتری جارو شارژی شارژ نمیشود که در ادامه با دلایل شارژ نشدن جارو شارژی و چگونگی برطرف کردن آن آشنا خواهید شد .

علت شارژ نشدن جارو شارژی

علت شارژ نشدن جارو شارژی

شارژ نشدن باتری میتواند علت روشن نشدن جارو شارژی باشد .

شارژ نشدن جارو شارژی گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی ابتدایی است که به آسانی با رعایت کردن مواردی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات ناشی از مشکلاتی پیچیده است و خرابی قطعات علت شارژ نشدن جارو شارژی است که باید توسط مراکز تخصصی تعمیر جارو شارژی بررسی و رفع شود .

  • قطعی برق منزل
  • خرابی پریز برق
  • عدم قرار گیری مناسب دستگاه روی پایه شارژر
  • خرابی پایه شارژر یا شارژر
  • عدم اتصال پایه شارژر به برق
  • تمام شدن عمر باتری جارو شارژی
فهرست صفحه

قطعی برق منزل علت شارژ نشدن جارو شارژی

گاهی اوقات علت شارژ نشدن جارو شارژی قطعی پریز برق است و مشکلی در جارو شارژی وجود ندارد .

در صورتیکه با متصل کردن جارو شارژی به برق متوجه شارژ نشدن جارو شارژی شده اید اولین مرحله برق منزل را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که برق وصل است .

در صورت وصل بودن برق منزل ، فیوز را چک کنید که نپریده باشد . اگر مشکل برطرف نشد پریز برق را بررسی کنید .

خرابی پریز برق دلیل شارژ نشدن جارو شارژی

خرابی پریز برق میتواند علت شارژ نشدن جارو شارژی باشد . در صورت وصل بودن برق منزل و مواجه شدن با مشکل شارژ نشدن جارو شارژی سراغ پریز برق بروید و با فازمتر آن را بررسی کنید .

جارو شارژی خود را به پریز برق دیگری وصل کنید اگر شارژر کار کرد احتمالا مشکل از پریز برق قبلی بوده و باید اقدام به تعویض آن کنید .

اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید به دلیل جلوگیری از خطر برق گرفتگی حتما تعویض پریز برق را به برق کار بسپارید .

عدم قرارگیری مناسب دستگاه روی پایه شارژر

هر مدل از جارو شارژی از برندهای متفاوت دارای پایه شارژر یا آداپتوری برای شارژ کردن باتری هستند که قرارگیری نامناسب جارو شارژی بر روی پایه میتواند علت شارژ نشدن جارو شارژی ( the reason for not charging the rechargeable vacuum cleaner ) باشد .

پایه های شارژر یا آداپتور دارای اندازه هایی هستند که جارو شارژی باید بطور دقیق روی پایه شارژ قرار بگیرد .

عدم اتصال پایه شارژر به برق دلیل شارژ نشدن جارو شارژی

برخی از دستگاه ها با پایه شارژر و برخی دیگر با آداپتور شارژ میشوند که اگر به برق متصل نشوند میتواند علت شارژ نشدن جارو شارژی باشد.

برای رفع این مشکل پایه جارو شارژی را چک کنید که به برق متصل باشد . همچنین دکمه خاموش روشن روی پایه را چک کنید تا خاموش نباشد .

خرابی شارژر و پایه شارژر دلیل شارژ نشدن جارو شارژی

خرابی شارژی یا پایه شارژر یکی از دلایل شارژ نشدن جارو شارژی است که برای رفع این مشکل سیم شارژر متصل به آداپتور را چک کنید امکان دارد دچار اتصالی یا قطعی شده باشد .

گاهی اوقات آداپتور با مرور زمان یا استفاده نادرست معیوب میشود که خرابی آداپتور نیز میتواند علت شارژ نشدن جارو شارژی باشد که رفع خرابی آداپتور یا پایه شارژر کاملا تخصصی است و باید توسط متخصصین بررسی و تعمیر یا تعویض شود .

برای استفاده از خدمات تعمیرات جارو شارژی سرویس برتر کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید .

تمام شدن عمر باتری جارو شارژی

باتری یکی از مهم ترین قطعات جارو شارژی است که در کیفیت عملکرد جارو تاثیر بسزایی دارد . جارو شارژی از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده میکند یعنی انرژی لازم برای کارکرد جارو را تامین میکند .

باتری های جارو شارژی دارای عمری هستند که با مرور زمان یا استفاده نادرست از جارو شارژی ، عمر باتری جارو شارژی به اتمام میرسد و باعث میشود مکش دستگاه کم شود و در نهایت علت شارژ نشدن جارو شارژی باشد .

برای رفع این مشکل باید باتری جارو شارژی تعویض شود . برای تعویض باتری جارو شارژی حتما از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید تا از قطعات اورجینال برای تعمیرات جارو شارژی استفاده شود . استفاده از باتری اورجینال تاثیر زیادی در کیفیت عملکرد جارو شارژی دارد .

نکاتی درباره افزایش طول عمر باتری جارو شارژی

در زمان استفاده از جارو شارژی یا حتی زمانیکه از دستگاه استفاده نمیکنید با رعایت کردن موارد زیر میتوانید از کاهش طول عمر باتری جارو شارژی جلوگیری کنید .
  1. جارو شارژی را با شارژر و پایه نگهدارنده اورجینال شارژ کنید .
  2. از شارژ شدن 100% جارو شارژی بپرهیزید فقط قبل از استفاده از جارو میتوانید آن را بطور کامل شارژ کنید .
  3. از خالی شدن کامل شارژ جاروشارژی جلوگیری کنید و در دفعات آن را شارژ کنید .
  4. هنگام استفاده از جارو شارژی به پریز برق وصل نباشد .
  5. پس از استفاده از جارو شارژی بلافاصله آن را شارژ نکنید . اجازه دهید دستگاه خنک شود .
  6. فیلتر و سطل جارو شارژی را تمیز کنید زیرا جمع شدن پرز و زباله پشت فیلتر قدرت مکش و ظرفیت باتری را میکاهد .
  7. جارو شارژی را در محیطی خنک و دور از تابش نور مستقیم خورشید نگهداری کنید .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *