سرویس برتر

سرویس برتر

علت کار نکردن یخساز یخچال چیست ؟

علت کار نکردن یخساز یخچال

چرا یخساز یخ نمیده ؟ علت کار نکردن یخساز چیست ؟ چگونه یخساز را تعمیر کنیم ؟ آیا یخساز یخچال و ساید بای ساید درست میشه ؟ 

یکی از مشکلات رایج و متداول در یخچال فریزر و ساید بای ساید کار نکردن یخساز یخچال میباشد ، ما در این مقال سعی داریم به سوالات شما در رابطه با یخساز ساید بای ساید پاسخ و راه حل های تعمیر و رفع آنرا برای شما منتسر کنیم با سرویس برتر همراه باشید ، اگر پاسخ سوال خود را نیافتید یا با مشکلی به غیر از موارد مطرح شده برخورد کردید در قسمت نظرات کاربران آنرا با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پاسخ شما را بدهند . 

فهرست صفحه

دلایل اصلی کار نکردن یخساز یخچال و ساید بای ساید

روال کار کرد و طراحی تمامی یخساز ها در برندهای مختلف یکسان میباشد ، بعنوان مثال نحوه عیب یابی و تعمیر یخساز یخچال سامسونگ با یخچال ال جی ، دوو ، هیمالیا ، کنوود ، جنرال الکتریک و سایر برندها یکسان میباشد .

علت کار نکردن یخساز یخچال و ساید بای ساید اختلال در عملکرد یکی از قسمت های زیر میباشد . 

  1. خاموش بودن یخساز 
  2. گرفتگی یا وارد نشدن آب 
  3. شکستن بازوی یخساز 
  4. معیوب بودن سنسور 
  5. خرابی گیربکس 
  6. مشکل در برد الکترونیکی 
6 مورد بال از اصلی ترین دلایل کار نکردن یخساز ساید بای ساید و یخچال میباشند . 

روشن نبودن یخساز یخچال و ساید بای ساید

شاید خیلی ساده بنظر بیایید ولی در بیش از 40% مواقع خاموش شدن موتور یخساز دلیل کار نکردن یخساز یخچال و ساید بای ساید میباشد ، حالا چگونه یخساز خاموش میشود .

در زمان جابجایی یا وارد کردن مواد غذایی به فریزر ممکن است در اثر برخورد مواد غذایی با دکمه یخساز آنرا ناخواسته خاموش کرده باشید .

زمانی که با کار نکردن یخساز مواجه شده ابتدا طبقه بالای فریزر را خالی کنید ، حالا از پایین با بالا نگاه بیاندازید یک دکه on/off یا دکمه 0/1 مشاهده میکند .

مطمئن شوید یخساز روی حالت on/1 قرار داشته باشد در غیر اینصورت حالت یخساز را تغییر دهید ، به همین راحتی مشکل شما برطرف میشود .

درصورتی که یخساز شما روشن بود و یخساز کار نمیکرد به سراغ موارد بعدی بروید . 

ورودی آب دومین دلیل اختلال در یخساز ساید بای ساید و یخچال

اگر آب به مقدار کافی وارد یخساز نشوند پس قطعا یخی برای خروج از یخساز وجود نخواهد داشت ممکن است یکی از قسمت های ورودی آب با مشکل مواجه شده باشد موارد زیر را بررسی کنید . 

شیر ورودی آب : از باز بودن شیر ورودی آب مطمئن شوید .

شیر برقی : ممکن است شیر برقی یخچال معیوب شده باشد در این حالت شیر برقی قادر به باز کردن آب برای مصرف یخساز نمیباشد ، در این موقع باید شیر برقی تعویض شود .

گرفتگی شینگ آب : ممکن است شینگ ورودی یخساز گرفته باشد ، ممکن است در یک اختلال در یخساز مقداری آب در شینگ ورودی مانده و سپس یخ زده باشد در این حالت با ذوب کردن یخ شینگ توسط یک سشوار یخساز خود را تعمیر کرده اید . 

شکستن بازوی یخساز ساید بای ساید علت کار نکردن یخساز میباشد

در محرله سوم عیب یابی یخساز یخچال به سراغ بازوی یخساز بروید ، این بازو وظیفه خالی کردن یخ را دارد چنانچه این بازو در اثر وراد شدن ظربه خارجی یا گیر کردن به مواد غذایی داخل فریزر شکسته باشد یخساز شما عمل نمیکند . 

در این حالت قالب های یخ درون یخساز پر میباشند فقط یخساز قادر به برگرداندن آن ها داخل مخزن یخ نمیباشد ، برای رفع این مشکل کافیست بازویی یخساز تعویض شود تا دوباره یخساز شما شروع بکار کند . 

برای تعویض بازویی یخساز و تعمیر یخچال کافیست با یکی از شعب ما تماس بگیرید .

خرابی سنسور یخساز

چرا یخساز یخچال یخ نمیده ؟ چون سنسور یخساز خرابه 

یک سنسور در زیر قالب یخساز وظیفه تشخیص دمای یخ را برعهده دارد ، این سنسور تشخیص میدهد که یخ تولید شده یا نه ! در بسیاری از مواقع علت کار نکردن یخساز خرابی یا اتصال کوتاه یا قطع شدن سیم سنسور یخساز میباشد . 

در این حالت با باز کردن سنسور و تعویض آن مشکل یخساز رفع میشود . 

خرابی گیربکس سومین دلیل کار نکردن یخساز

گیربکس یخساز متشکل از چرخ دنده های متعددی میباشد که وظیفه چرخش قالب یخساز را پس از تولید یخ و خالی کرد یخ را برعهده دارد .

ممکن است چرخ دنده ها در اثر فشار وارد شده شکسته یا هرز شده باشد در صورتی که چرخ دنده ها موجود باشند با تعویض چرخ دنده مشکل برطرف و یخساز تعمیر میشود . 

ممکن است موتور یخساز در اثر اتصال کوتاه یا وارد شدن بار الکتریکی بیش از حد سوخته باشد ، در صورت موجود بودن موتور با تعویض آن مشکل برطرف میشود .

برای عیب یابی و تعمیر ساید بای ساید میتوانید با یکی از شعب سرویس برتر تماس بگیرید . 

معیوب بودن برد الکترونیکی یخچال و ساید بای ساید

برد الکترونیکی مغز یخچال و ساید بای ساید میباشد ، تمامی فرمان های کار کرد قطعات توسط برد الکترونیکی صادر میشود ، یکی از فرمان های اصلی برد به قسمت یخساز میباشد .

چنانچه تمامی موارد بالا چک شد و یخساز کار نمیکرد به سراغ برد الکترونیکی باید رفت . 

تعمیر برد الکترونیکی یخچال در منزل قابل انجام نمیباشد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *