سرویس برتر

معنی Rinse+Spin در ماشین لباسشویی و کاربرد آن

معنی Rinse+Spin در ماشین لباسشویی چیست ؟ 

ماشین لباسشویی های امروزی تنظیمات زیادی برای شست و شو دارند که گاهی اوقات گیج کننده به نظر میرسد و هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که بهتر است با هر کدام آشنا شوید تا بتوانید مراقبت بیشتری از لباس خود کنید .

تیم سرویس برتر تصمیم گرفته است در این مقاله به معنی Rinse+Spin در لباسشویی که یکی از چرخه های پرکاربرد است بپردازد تا بدانید چه زمانی میتوانید از این برنامه برای شست و شو استفاده کنید .

فهرست صفحه

معنی Rinse+Spin در ماشین لباسشویی چیست ؟

معنی Rinse+Spin در ماشین لباسشویی ، آبکشی به همراه خشک کن است . Rinse به معنی آبکشی و Spin به معنای خشک کن است .

این یک چرخه دو مرحله ای است که در مرحله اول آبکشی بدون مواد شوینده انجام می شود و مرحله بعدی خشک کن برای خارج کردن آب از لباس انجام میشود و برای لباسهای خیلی کثیف کاربردی ندارد .

قبل از اینکه درباره چرخه Rinse+Spin در لباسشویی صحبت کنیم بهتر است با عملکرد کلی ماشین لباسشویی برای شست و شو آشنا شویم .

برای آشنایی با چرخه شست و شوی اصلی ماشین لباسشویی با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی سرویس برتر همراه باشید .

چرخه شست و شوی اصلی در ماشین لباسشویی

شست و شوی اصلی در 4 مرحله انجام میشود .

Soak (خیساندن) : در این مرحله لباس ها در آب و مواد شوینده خیس می می شوند بدون اینکه دیگ حرکتی داشته باشد و لباس ها هم بخورند .

Wash (شست و شو) : چرخه شست و شوی لباس با آب و مواد شوینده انجام میشود و لباسها را هم میزند تا کثیفی ها پاک شوند .

Rinse (آبکشی) : در این مرحله آب کثیف تخلیه میشود و آب تمیز وارد دیگ میشود . چرخه شست و شوی لباس فقط با آب انجام میشود تا مواد شوینده روی لباس را پاک کند .

Spin (خشک کن) : در این چرخه دیگ با سرعت بالایی می چرخد تا آب از لباس خارج شود . توجه کنید لباس های ضخیم تر یا حوله برای خشک شدن نیازمند دور خشک کن بالاتری نسبت به لباسهای ظریف است .

 

چرخه Rinse+Spin در لباسشویی چه زمانی استفاده میشود ؟

چرخه Rinse+Spin در لباسشویی (آبکشی به همراه خشک کن) گاهی اوقات بسیار کاربردی است از جمله مواقع زیر :

  •  لباسهای ظریفی دارید میتوانید آنها را با دست بشویید سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید و چرخه Rinse+Spin در لباسشویی را انتخاب کنید. این قابلیت با استفاده از آب تمیز لباس را آبکشی میکند سپس با چرخاندن لباس ها را خشن میکند .
  • گاهی اوقات پس از شست و شو ، مواد شوینده روی لباس ها باقی مانده است میتوانید از قابلیت Rinse+Spin در لباسشویی استفاده کنید .
  • زمانیکه زیر باران خیس شده اید و با لباس هایی خیس به خانه آمده اید . میتوانید به آسانی از چرخه Rinse+Spin در لباسشویی استفاده کنید .
  • لباستان لکه ای دارد که آن را پاک کرده اید و نیاز به شست و شو دارد . حتما لباسی که لکه شده است ابتدا اقدام به پاک کردن لکه از روی لباس کنید سپس آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید .

تفاوت Rinse+Spin در ماشین لباسشویی با Drain+Spin

اکثر کاربران بین انتخاب Rinse+Spin در لباسشویی با Drain+Spin گیج می شوند .

Drain+Spin (تخلیه و چرخش) مرحله شست و شو را انجام نمی دهد و فقط برای خشک کردن لباس استفاده میشود .

آب اضافه را از لباسهای شسته شده تخلیه میکند و با چرخش دیگ با دور بسیار بالا سبب خشک شدن لباس ها میشود . هدف این چرخه این است تا جای ممکن آب را از لباس خارج کند و توجه کنید استفاده از این چرخه امکان دارد به لباسهای ظریف آسیب برساند .

Rinse+Spin (آبکشی و چرخش) همانطور که از نام آن مشخص است علاوه بر چرخه بالا یک مرحله آبگیری اضافه دارد .

سخن پایانی

چرخه های متفاوت ماشین لباسشویی هر کدام قابلیت های خاصی دارند بنابراین آشنایی با این چرخه ها برای استفاده صحیح از ماشین لباسشویی و عدم آسیب رساندن به لباس ضروری است .

چرخه
معنی
اصلی
شست و شو با آب و مواد شوینده
Rinse
آبکشی
Spin
خشک کن
Rinse+Spin
شست و شو با آب و خشک کن
Drain
تخلیه
Drain+Spin
تخلیه آب از لباسهای شسته شده (خشک کن)

اگر ماشین لباسشویی خود را به تازگی خریداری کرده اید یا اطلاعات کافی درباره کارایی چرخه های ماشین لباسشویی ندارید اشکالی ندارد . میتوانید سوالات خود را در قسمت نظرات ، از ما بپرسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *