سرویس برتر

ارور یخچال دوو

یخچال های هوشمند دوو مجهز به سیستم عیب یابی هستند ، ظاهر شدن کد ارور برروی یخچال و ساید بای ساید دوو نشان دهنده وجود مشکل و اختلال در عملکرد قسمتی از یخچال یا فریزر میباشد ما سعی داریم در این مقاله راهنمای خطاهای یخچال فریزر ئ ساید بای ساید دوو را بررسی کنیم  .

ارور یخچال دوو از بین نمی رود و باید با پیدا کردن علت آن ، مشکل را برطرف کرد تا دوباره سیستم خنک کننده شروع بکار کند .

در خصوص ارورهای یخچال و ساید بای ساید دوو باید بدانید که این کدها حروف جادویی نیستند و در کل نمی توانند مشکل را حل کنند . این کدها فقط به ما خواهند گفت که مشکل از کجا سرچشمه می گیرد . به یاد داشته باشید که هیچ چیز حتی این دانش جدید نمی تواند جایگزین مهارت و تشخیص خوب شود .

فهرست مقاله

ارور های سری F در یخچال و ساید بای ساید دوو

یکی از خطاهای رایج در یخچال فریزر های دوو ، سری خطاهای F میباشد ، معنای ارور های F  در هرکدام از تایتل های زیر آمده است .

معنی ارور F1 یخچال فریزر دوو DEAWOO

این خطا به ما نشان میدهد که در سنسور دما فن یک دمای غیر طبیعی یا قطعی در سنسور تشخیص داده شده است ، برای رفع این کد خطا باید یکبار دستگاه را ریست کنید و اگر دوباره خطا نمایش داده شده با سرویس برتر تماس بگرید .

خطای F2 یخچال و ساید بای ساید دوو

زمانی که هیتر ( المنت ) اواپراتور یخچال دارای مشکلی باشد این خطا برروی برد قابل دیدن است .

المنت در این حالت یا قطع شده است یا گرمای لازم جهت دیفراست را ندارد .

نحوه رفع ارور F3 یخچال فریزر دوو

نقص و مشکلی در بازگشت جریان از دیفراست وجود داشته باشد ، ارور یخچال روشن می شود .خوب دقت کنید اگر درب یخچال را بیشتر از 1 دقیقه باز نگذاشته باشید ،  علت این خطا باز نماندن درب باشد باید دیفراست بررسی شود . می تواند مشکل از قطعاتی چون ترمودیسک ، ترموفیوز ، المنت و برد الکترونیکی که در صورت تشخیص باید تعمیر یا تعویض گردد .

 

نمایش کد خطا F4 یخچال دوو DEAWOO

زمان که ارور F4 برروی صفحه نمایش یخچال یا ساید بای ساید دوو نمایش داده میشود ، معنای آن مشکل و خرابی در برد الکترونیکی میباشد و برای رفع آن باید برد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد .

تعمیرات برد الکترونیکی بسیار تخصصی است و باید بدست تعمیرکاران الکترونیکی بررسی شود پس برای تعمیر یخچال دوو با ما تماس بگیرید .

 

ارور F5 یخچال فریزر Deawoo

معنای ارور F5 در یخچال دوو ، وجود مشکل در موتور یا کمپرسور یخچال میباشد .

امکان خرابی یا سوختن موتور یخچال وجود دارد برای از بین بردن این خطا باید موتور بررسی شود و اگر معیوب بود موتور یخچال تعویض شود .

 

لیست خطا و ارور سری D یخچال فریزر دوو

معانی ارور های D  بطور کامل در این قسمت توضیح داده شده است .

 

نحوه رفع کد خطای D1 یخچال دوو

سنسور یخ زدایی یا دیفراست مشکل دارد ، زمانی که در این سنسور اتصال کوتاه یا قطعی بوجود آید برد نمیتواند اطلاعاتی در باره برفک یخچال یا فریزر در یافت کند ، بنابراین این خطا برروی صفحه نمایش ظاهر میشود .

تا زمانی که این ارور برطرف نشود یخچال متوقف خواهد ماند و با گذشت دما سرمای یخچال و سپس فریزر از بین خواهد رفت .

 

مفهوم ارور D2 یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو

زمانی که در یخ زدایی مشکلی وجود  اشته باشد این خطا نمایش داده میشود ، باید سیستم یخ زدایی بطور کامل چک شود .

سیستم یخ زدایی متشکل از سنسور ، المنت ، ترموفیوز میباشد .

کد خطا Dr یخچال دوو

برد تشخیص میدهد که درب یخچال باز است ، اگر از بسته بودن درب مطمئن هستید برای رفع این خطا به شاسی درب ( سنسور باز و بست ) که در کناره درب یخچال قرار دارد مراجعه کنید .

میتوانید کلید را با دست قطع کنید ، در این حالت باید لامپ روشنایی خاموش شود .

معنی و مفهمو ارور df در یخچال فریزر دوو

درب فریزر باز است ، اگر در بسته است و این ارور نمایش داده میشود باید شاسی ذرب چک شود ، اگر باز هم به نتیجه نرسیدید با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید .

ارور dh

سویچ مرکزی تشخیص میدهد که درب بیشتر از یک دقیقه باز است ، اگر برای چیدمان مواد غذایی درب بیشتر از یکدقیقه باز شده است ، پس از بستن درب این خطا از بین میرود ، در غیر اینصورت یک خرابی در یخچال فریزر شما وجود دارد با نمایندگی دوو تماس بگیرید .

معنی و مفهوم ارور های سری E ساید بای ساید دوو

خطا های سری E بیشتر مربوط به ساید بای ساید های دوو میباشند و بیشتر در این مدل ها نمایش داده میشوند .

برای تعمیر ساید بای ساید دوو میتوانید با ما تماس بگیرید .

معنی ارور E1 ساید بای ساید دوو Deawoo

با مشاهده این خطا باید به قسمت سنسور یخساز مراجعه شود ، این سنسور احتمالا معیوب میباشد و نیاز به تعویض قطعه میباشد .

در صورتی که سنسور سالم باشد باید برد الکترونیکی مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد .

خطای EF یخچال ساید دوو

بروز این خطا نشان دهنده جریان اضافی در سنسور آب یخساز میباشد ، برای رفع این ارور یخچال دوو با یکی از مراکز نمایندگی دوو تماس بگیرید تا سنسور بررسی شود .

ارور FT ، ET یخچال ساید بای ساید دوو

این یک خطای تشخیص دهنده سطح آب میباشد ، در این حالت باید سنسور SW  مورد بررسی قرار گیرد ، برای تعمیر ساید بای ساید دوو با ما تماس بگیرید .

خطای E9 ساید بای ساید

آب در ساید بای ساید به درستی تامین نمیشود ، این خطا به این علت رخ داده ، باید بررسی شود علت چیست ؟

آیا شیر آب بسته است ؟

آیا شیر برقی معیوب شده ؟

آیا سنسور ها معیوب هستند ؟

ارور EA یخچال ساید دوو

زمانی که پدال یخسار بطور مداوم پایین باشد این خطا رخ میدهد ، باید ببینیم موتور یخساز سالم است و پس از تخلیه یخ به جای خود باز میگردد .

امکان دارد پدال یخساز دچاهر یخ زدگی شده باشد ، اطمینان حاصل کنید که این چنین نیست .

ارور EU

این خطا نشان میدهد یخ به درستی تخلیه نمیشود یا یخ بیش از حد در یخساز وجود دارد ، ممکن است برد یا سنسور معیوب باشد ، از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید .

خطاهای C ، R ، S/W یخچال فریزر دوو

معنی کد ارور r1 یخچال دوو

سنسور دمای یخچال قطع یا دچار اتصال کوتاه شده است ، ابتدا مطمئن شوید سنسور معیوب است و در صورت خرابی سنسور نو را جایگزین کنید .

مفهوم ارور RT یخچال فریزر دوو

سنسور دمای اتاق یخچال فریزر را چک کنید ، به احتمال زیاد مشکل را خواهید فهمید ، اگر سنسور سالم بود با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو تماس بگیرید .

ارور C1 یخچال و ساید بای ساید دوو

سیستم یخ زدایی به درستی کار نمیکند و باعث نمایان شدن این خطا در یخچال دوو شده است ، احتمالا با باز کردن درب یخچال یا فریزر با برفک و یخ زدگی مواجه میشود .

ارور C1 یخچال و ساید بای ساید دوو

با خطای سنسور سطح مواجه هستید ، یخ ها بخوبی خرد نخواهند شد ، برای رفع این ارور با سرویس برتر تماس بگیرید .

3 پاسخ

  1. سلام و درود. نمایشگر یخچال فریز پایین دوو مدل 09E . DEBF-2800 رو نشون میده خدمات پس از فروش هم وقتی که اومد گفت همچین چیزی در لیست ایرادات وجود نداره ، یخچال هم که بررسی کرد ظاهرا مشکلی نداشت. دستگاه هم که خاموش روشن میکنم بعداز چند ساعتی (تقریبا 8 ساعت) دوباره همینو نشون میده. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  2. سلام ظمن یک یخچال دوو دارم ساید بای ساید شش ساله به خوبی کارکرده ولی یک هفته قبل یکهوشروع کرد به بوق زدن وبوقش ممتدوقطع هم نمیشه داخل یخچال هم لامپش همراه با بوق روشن خاموش میشه یک میکانیک آوردم رستش کرددوساعت قطع گذاشتش بعد روشنش کردیک هفته کارکرد تا امروز ازدوباره همون حالت بوق زدن رو داره وتعمیرکارمیگه ازبردش هست وما سردرنمیاریم روی صفحه نمایشش هیچ چی نمیزنه همون حالت نرمال خودشه فقط دکمه قفل کودکش همراه با بوق لامپش روشن خاموش میشه بعضی مواقع لامپهای یخ سازوآبش روشن خاموش میشن کمپروسورش تاروشن میشه تا بوق میزنه خاموشش میکنه میشه راهنمایی بکنید عیبش ازچیه ویا اگر بردالکترونیکی اش اگر گیرمیاد ازکجا میتونم تهیه کنم
    ممنون میشم کمک وراهنمایی ام کنید ازقطعات الکترونیکی

    1. با سلام کاربر گرامی احتمالا برد الکترونیکی دستگاه شما معیوب هست ، برای بررسی بیشتر با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *