سرویس برتر

سرویس برتر

علت خاموش و روشن شدن یخچال دوو چیست ؟

بررسی تمامی دلایل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو 

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

خاموش و روشن شدن یخچال و ساید بای ساید دوو یکی از مشکلات رایج و مرسوم در این دستگاه میباشد ، این اتفاق در اکثر مواقع به علت خرابی برد الکترونیکی دستگاه یا اختلال در سیم کشی بوجود می آید ، ما در این مقاله سعی داریم تمامی دلایل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو را بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار دهیم با سرویس برتر همراه باشید و چنانچه سوالی در ذهنتان باقی است در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید . 

رفع مشکل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یا نمایشگر یخچال و ساید بای ساید دوو به را حتما به دست تعمیرکاران و متخصصان نمایندگی تعمیرات دوو بسپارید و از استفاده از تعمیرکاران محلی و متفرقه جدا خودداری نمایید . 

فهرست صفحه

علت اصلی روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید دوو

اصلی ترین و مهم ترین دلیل بروز این مشکل نوسانات برق میباشد ، نوسانات برق بطور مستقیم برروی قطعات الکترونیکی یخچال و ساید بای ساید اثر میگذارند . 

شدت جریان برق ورودی ابتدا به منبع تغذیه برد اصلی وارد و سپس از منبع تغذیه به قسمت های فرمان و تغذیه DC منتقل میشوند ، در منبع تغذیه برای فیلتر و تغییر ولتاژ از قطعات الکترونیکی مانند : ترانزیستور ، خازن ، دیود ، دیود پل و ترانس استفاده میشود . 

نوسان برق برروی این قطعات تاثیر مستقیم میگذارند و باعث از بین رفتن این قطعات الکترونیکی و اختلال در عملکرد آن ها میشوند . 

در این حالت برد اصلی نمیتواند ولتاژ کامل را برای صفحه نمایش گر ارسال کند در این حالت صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو شروع به خاموش و روشن شدن میکند . 

در صورت بروز این مورد پیشنهاد میشود سریعا دستگاه خود را برق جدا کنید تا از بروز مشکلات و خرابی های بیشتر جلو گیری شود و سپس با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو تماس بگیرید تا کارشناس جهت عیب یابی و تعمیر یخچال به محل اعزام شود . 

قطعی یا اتصال کوتاه در کابل ارتباطی بین برد اصلی و صفحه نمایش یخچال دوو

دومین علت روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو مربوط به قطعی یا اتصال کوتاه در کابل ارتباطی بین برد اصلی و دیسپلی ( صفحه نمایشگر ) یخچال و ساید بای ساید دوو میباشد . 

در این حالت سوکت ها و کابل ارتباطی در مسیر یا در قسمت سوکت دچار قطعی یا اتصال میباشند ، در ابتدا باید کابل قطع شده پیدا و سپس اصلاح شود .

برای رفع این مورد و اصلاح سیم کشی حتما از خدمات نمایندگی های دوو استفاده نمایید .  

ترموستات سومین دلیل روشن خاموش شدن یخچال دوو

ترموستات نوعی سنسور حرارتی میباشد که در مدل های قدیمی یخچال دوو وظیفه کنترل دما و قسمت موتور را بر عهده دارد ، یکی از نشانه های خرابی این قطعه روشن و خاموش شدن سریع یخچال و ساید بای ساید دوو میباشد . 

در صورت مواجهه با این مورد سریعا یخچال فریزر خود را از برق خارج کنید ، زیرا این قطع و وصل برق میتواند باعث آسیب به موتور یخچال و حتی در برخی موارد باعث سوختن موتور یخچال فریزر شود . 

درصورتی که ترموستات دستگاه معیوب باشد برای رفع و تعمیر یخچال حتما باید ترموستات معیوب تعویض شود ، امکان تعمیر ترموستات به هیچ عنوان امکتن پذیر نمیباشد . 

بررسی تایمر دیفراست برای عیب یابی روشن و خاموش شدن یخچال Deawoo

تایمر دیفراست هم در مدل های قدیمی یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو استفاده میشد ، این قطعه وظیفه کنترل کار کرد موتور و سیستم یخ زدایی خودکار یخچال را برعهده دارد . 

یکی از نشانه های معیوب بودن این تایمر خاموش و روشن شدن سریع یخچال دوو میباشد ، در این حالت تایمر مدام از حالت کار کرد موتور به حالت یخ زدایی ( دیفراست ) تغییر حالت میدهد . 

برای رفع این مشکل و تعمیر دستگاه حتما باید تایمر معیوب تعویض و یک تایمر نو جایگزین قبلی شود . 

خرابی محافظ برق

در بیش از 50% مواقع خرابی محافظ برق دلیل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو میباشد ، ممکن است در اثر نوسانات برق محافظ سوخته باشد . 

در این حالت محافظ برق با قطع و وصل کردن ولتاژ باعث روشن و خاموش شدن یخچال بطور مداوم میشود ، در این حالت با تعویض محافظ مشکل دستگاه شما برطرف میگردد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *