جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

علت خاموش و روشن شدن یخچال دوو

سرویس برتر > عیب یابی یخچال > علت خاموش روشن شدن یخچال دوو چیست ؟| بررسی 5 دلیل اصلی
علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

خاموش و روشن شدن یخچال و ساید بای ساید دوو یکی از مشکلات رایج و مرسوم در این دستگاه میباشد ، این اتفاق در اکثر مواقع به علت خرابی برد الکترونیکی دستگاه یا اختلال در سیم کشی بوجود می آید ، ما در این مقاله سعی داریم تمامی دلایل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو را بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار دهیم با سرویس برتر همراه باشید و چنانچه سوالی در ذهنتان باقی است در قسمت نظرات کاربران از ما بپرسید. 

رفع مشکل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یا نمایشگر یخچال و ساید بای ساید دوو به را حتما به دست تعمیرکاران و متخصصان نمایندگی تعمیرات دوو بسپارید و از استفاده از تعمیرکاران محلی و متفرقه جدا خودداری نمایید. 

راهنمای مطالعه

علت اصلی روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید دوو

اصلی ترین و مهم ترین دلیل بروز این مشکل نوسانات برق است، نوسانات برق بطور مستقیم برروی قطعات الکترونیکی یخچال و ساید بای ساید اثر می‌گذارند. 

شدت جریان برق ورودی ابتدا به منبع تغذیه برد اصلی وارد و سپس از منبع تغذیه به قسمت های فرمان و تغذیه DC منتقل میشوند ، در منبع تغذیه برای فیلتر و تغییر ولتاژ از قطعات الکترونیکی مانند: ترانزیستور، خازن، دیود، دیود پل و ترانس استفاده می‌شود. 

نوسان برق برروی این قطعات تاثیر مستقیم میگذارند و باعث از بین رفتن این قطعات الکترونیکی و اختلال در عملکرد آن ها می‌شوند. 

در این حالت برد اصلی نمی‌تواند ولتاژ کامل را برای صفحه نمایش گر ارسال کند در این حالت صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند. 

در صورت بروز این مورد پیشنهاد میشود سریعا دستگاه خود را برق جدا کنید تا از بروز مشکلات و خرابی های بیشتر جلو گیری شود و سپس با نمایندگی تعمیرات یخچال دوو تماس بگیرید تا کارشناس جهت عیب یابی و تعمیر یخچال به محل اعزام شود. 

قطعی یا اتصال کوتاه در کابل ارتباطی بین برد اصلی و صفحه نمایش یخچال دوو

دومین علت روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو مربوط به قطعی یا اتصال کوتاه در کابل ارتباطی بین برد اصلی و دیسپلی (صفحه نمایشگر) یخچال و ساید بای ساید دوو است. 

در این حالت سوکت ها و کابل ارتباطی در مسیر یا در قسمت سوکت دچار قطعی یا اتصال می‌شوند، در ابتدا باید کابل قطع شده پیدا و سپس اصلاح شود.

برای رفع این مورد و اصلاح سیم کشی حتما از خدمات نمایندگی های دوو استفاده نمایید.  

ترموستات سومین دلیل روشن خاموش شدن یخچال دوو

ترموستات نوعی سنسور حرارتی است که در مدل های قدیمی یخچال دوو وظیفه کنترل دما و قسمت موتور را بر عهده دارد، یکی از نشانه های خرابی این قطعه روشن و خاموش شدن سریع یخچال و ساید بای ساید دوو است. 

در صورت مواجهه با این مورد سریعا یخچال فریزر خود را از برق خارج کنید، زیرا این قطع و وصل برق میتواند باعث آسیب به موتور یخچال و حتی در برخی موارد باعث سوختن موتور یخچال فریزر شود. 

درصورتی که ترموستات دستگاه معیوب باشد برای رفع و تعمیر یخچال حتما باید ترموستات معیوب تعویض شود، امکان تعمیر ترموستات به هیچ عنوان امکتن پذیر نیست. 

بررسی تایمر دیفراست برای عیب یابی روشن و خاموش شدن یخچال Deawoo

تایمر دیفراست هم در مدل های قدیمی یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو استفاده می‌شد، این قطعه وظیفه کنترل کار کرد موتور و سیستم یخ زدایی خودکار یخچال را برعهده دارد. 

یکی از نشانه های معیوب بودن این تایمر خاموش و روشن شدن سریع یخچال دوو است، در این حالت تایمر مدام از حالت کار کرد موتور به حالت یخ زدایی ( دیفراست) تغییر حالت می‌دهد. 

برای رفع این مشکل و تعمیر دستگاه حتما باید تایمر معیوب تعویض و یک تایمر نو جایگزین قبلی شود. 

خرابی محافظ برق

در بیش از 50% مواقع خرابی محافظ برق دلیل روشن و خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید دوو است، ممکن است در اثر نوسانات برق محافظ سوخته باشد. 

در این حالت محافظ برق با قطع و وصل کردن ولتاژ باعث روشن و خاموش شدن یخچال بطور مداوم میشود ، در این حالت با تعویض محافظ مشکل دستگاه شما برطرف می‌گردد. 

اقدامات لازم در زمان خاموش و زوشن شدن یخچال دوو

زمانی که متوجه خاموش و روشن شدن متوالی یخچال  یا ساید بای ساید دوو می‌شود، ایتدا دستکاه را از برق جدا کرده و سپس با نمایندگی‌های مجاز تعمیرات یخچال و ساید بای ساید دوو تماس بگیرید. 

بی توجهی به این مشکل در مدت زمان کوتاهی باعث از بین رفتن سرمای یخچال فریزر و گاها آسیب دیدن قسمت های مهم مانند کمپرسور یخچا می‌شود. 

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیرات می‌‎توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا کارشناسان سرویس برتر شما را راهنمایی کنند. 

خدمات و صفحات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت آنلاین

برای ثبت درخواست سرویس، تعمیرات و مشاوره خدمات کافی فرم زیر را پر کنید یا با شماره 67549-021 تماس بگیرید.