سرویس برتر

ارور e6 لباسشویی دوو و نحوه رفع آن

ارورها پیامی هستند که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود تا به کاربران مشکل ایجاد شده در لباسشویی را اطلاع دهند. ارور e6 لباسشویی دوو یکی از خطاهای رایج است که قصد داریم به بررسی و نحوه رفع این ارور بپردازیم.

هر اروری که بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود به صورت کلی اطلاعاتی در مورد مشکل ایجاد شده را فراهم می کند و به طور دقیق قطعه آسیب دیده را نشان نمی دهد. این اطلاعات به کاربران کمک می کند تا مشکل دستگاه و قطعه آسیب دیده را شناسایی و رفع کنند. دبرای آشنایی با معنی ارور ماشین لباسشویی دوو کافیست به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه فرمائید.

فهرست صفحه

علت ارور e6 لباسشویی دوو

ارور e6 ماشین لباسشویی دوو نشان دهنده مشکلی جدی در دستگاه است که به ولتاژ بسیار بالا اشاره می کند که امکان دارد به موتور آسیب وارد کند به همین خاطر پیشنهاد می شود با مشاهده ارور e6 سریعا اقدام به رفع آن کنید.

موارد زیر می تواند دلایل نمایش ارور e6 بر روی صفحه نمایش باشد

  • ولتاژ بالا
  • معیوب شدن سیم کشی داخلی
  • گیر کردن لباس ها بین درام و لاستیک دور درب

 

  • خرابی رله
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی موتور ماشین لباسشویی

ولتاژ بالای ماشین لباسشویی دوو

اگر ولتاژ وارد شده به ماشین لباسشویی بالا باشد دستگاه با مشکل مواجه می شود و این مشکل عامل اصلی نمایش ارور e6 ماشین لباسشویی دوو است که برای اینکه ولتاژ مناسب را بدانید باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

جهت رفع ارور e6 لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و بعد از 5 ال 10 دقیقه مجددا دستگاه را به برق وصل کنید و روشن کنید امکان دارد خطا رفع شود اگر همچنان ارور را مشاهده می کنید بهتر است دستگاه را خاموش کنید و از متخصصین کمک بخواهید.

معیوب شدن سیم کشی داخلی علت اصلی ارور e6 لباسشویی دوو

اگر سیم کشی و اتصالات داخلی دستگاه معیوب شوند ممکن است جریان برق قطع شود و ارور e6 لباسشویی دوو مشاهده شود. برای رفع این مشکل باید دستگاه باز شود و سیم کشی و اتصالات داخلی به طور دقیق بررسی شوند و در صورت قطعی یا فرسودگی تعویض شوند. (error code E6 in daewoo washing machine)

جهت جلوگیری از پوسیدگی و قطعی اتصالات داخلی، بطور منظم دستگاه و سیم کشی ها را از خاک و گرد و غبار تمیز کنید.

 

گیر کردن لباس ها بین درام و واشر دور درب لباسشویی دوو

گاهی اوقات علت نمایش ارور e6 ماشین لباسشویی دوو گیر کردن لباس بین درام و واشر دور درب است که این مشکل را به آسانی می توانید در منزل رفع کنید.

برای رفع این مشکل کافیست ماشین لباسشویی را خاموش کنید و بین درام و لاستیک دور درب را چک کنید و اگر لباسی گیر کرده است به آرامی آن را خارج کنید طوری که به لاستیک ضربه وارد نشود.

خرابی رله یکی از دلایل ارور e6 لباسشویی دوو

رله در ماشین لباسشویی وظیفه کنترل جریان برق و عملکرد مختلف مدارها را بر عهده دارد. خرابی رله ماشین لباسشویی یکی از دلایل نمایش ارور e6 ماشین لباسشویی دوو است علاوه بر این گاهی اوقات این مشکل می توان باعث خاموش شدن دستگاه شود.

تشخیص خرابی رله و تعمیر ان بسیار تخصصی است و بهتر است تا آن را به متخصصین بسپارید تا با بررسی دقیق اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی دوو شما کنند.

 

خرابی برد علت اصلی ارور e6 ماشین لباسشویی دوو

یکی از دلایل نمایش ارور e6 لباسشویی دوو خرابی برد الکترونیکی است. برد الکترونیکی وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد تمامی قطعات را بر عهده دارد و خرابی برد باعث می شود عملکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه شود.

خرابی در برد الکترونیکی مشکل بسیار جدی است که باید سریعا رفع شود خصوصا اگر خرابی آن مربوط به ولتاژ بالا باشد. برای رفع این مشکل باید برد تعمیر یا تعویض شود که می توانید از متخصصین کمک بخواهید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی دوو

خرابی موتور لباسشویی یکی از اصلی ترین دلایل نمایش ارور e6 لباسشویی دوو است. برای رفع این مشکل باید سیم پیچ و بلبرینگ های موتور چک شوند و در صورت خرابی تعمیر شوند. اگر موتور سوخته باشد باید به طور کامل تعویض شود.

برای تعمیر یا تعویض این قطعات بهتر است از متخصصین کمک بخواهید زیرا تعمیرات خودسرانه ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند. جهت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا پس از ثبت درخواست متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *