سرویس برتر

ارور EB لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن

ماشین لباسشویی با مرور زمان و استفاده مداوم دچار مشکلاتی میشود که یکی از آنها ارور EB لباسشویی سامسونگ است .

مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی به صورت کدهای خطایی بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود که برای رفع آن باید معنی ارورها را بدانید . برای آشنایی با معنی ارورهای لباسشویی سامسونگ به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کنید .

ارور BE ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از مهم ترین خطاهای این دستگاه است که مربوط به بروز مشکلی در برد و موتور است . در صورت مشاهده ارور EB باید سریعا اقدام به رفع آن شود تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری شود .

با تیم سرویس برتر همراه باشید تا با علت ارور BE و نحوه رفع این مشکل آشنا شوید تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به رفع آن کنید .

ارور EB لباسشویی سامسونگ
فهرست صفحه

ارور EB لباسشویی سامسونگ چیست ؟

ارور EB ماشین لباسشویی سامسونگ نشان دهنده مشکلی در برد و موتور است که برای رفع آن حتما باید از متخصصین کمک بخواهید . البته گاهی اوقات این مشکل به دلیل خرابی موقت برد اتفاق میافتد و با راه اندازی مجدد رفع میشود بنابراین قبل از اقدام به درخواست تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ بهتر است دستگاه خود را ریست کنید .

برای راه اندازی مجدد به ترتیب زیر عمل کنید .

  • دستگاه را از پریز برق جدا کنید .
  • بعد از چند دقیقه مجددا دستگاه را روشن کنید و یک برنامه شست و شوی کوتاه را انتخاب کنید .
  • اگر مشکل رفع نشد حتما از متخصصین کمک بخواهید .

دلایل ارور EB لباسشویی سامسونگ

ارور EB لباسشویی سامسونگ بنا به دلایل متفاوتی اتفاق میافتد که گاهی اوقات با راه اندازی مجدد به آسانی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلاتی پیچیده است که حتما باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

دلایل ارور BE ماشین لباسشویی سامسونگ

  • خرابی تاخو یا تاکو موتور لباسشویی
  • قطع شدن اتصالات برد با موتور
  • خرابی موتور
  • معیوب شدن برد الکترونیکی

قطعی اتصال بین برد و موتور علت ارور EB لباسشویی سامسونگ

گاهی اوقات امکان دارد اتصالات و سیم کشی های داخلی ماشین لباسشویی دچار قطعی یا فرسودگی شود . قطعی اتصالات بین برد و موتور یا تاکو میتواند عملکرد صحیح موتور را مختل کند و باعث شود ارور BE ماشین لباسشویی سامسونگ بر روی صفحه نمایش مشاهده شود .

برای رفع این مشکل باید تمامی اتصالات داخلی چک شود و در صورت قطعهی سیم مورد نظر تعویض شود اگر مشکل از اتصالات نبود باید برد و موتور توسط متخصصین بررسی شود .

خرابی تاخو علت ارور EB ماشین لباسشویی سامسونگ

تاکو یا تاخو سنسور در بخش چرخان ماشین لباسشویی قرار دارد . هنگام چرخش دیگ لباسشویی سرعت روتور را بررسی میکند و به برد الکترونیکی انتقال میدهد . اگر تاکو خراب شود چرخش موتور کمتر یا بیشتر از حد مجاز میشود .

خرابی این قطعه میتواند یکی از دلایل نمایش ارور BE ماشین لباسشویی سامسونگ باشد که برای رفع آن باید این قطعه تعویض شود . توجه کنید هر مدل لباسشویی تاکوی مخصوص خود را دارد و حتما باید از قطعه مناسب دستگاه خود استفاده کنید .

برای جلوگیری از آسیب دیدن تاکو موارد زیر را راعایت کنید .

  • از محافظ برق استفاده شود تا از نوسانات برق جلوگیری کنید .
  • بعد از استفاده از ماشین لباسشویی درب را باز بگذارید و بدنه را تمیز کنید .
  • بار را بصورت متعادل داخل دیگ قرار دهید . 
  • از استفاده مداوم و پشت هم از لباسشویی بپرهیزید .

خرابی موتور یکی از دلایل ارور BE لباسشویی سامسونگ

موتور اصلی ترین قطعه در ماشین لباسشویی است و خرابی آن از اصلی ترین دلایل ارور EB لباسشویی سامسونگ است .

زمانیکه علائم خرابی موتور را مشاهده کرده اید سریعا دستگاه خود را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید و اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود کنید .

خرابی موتور لباسشویی همراه با صدا و لرزش و نچرخیدن دیگ همراه است اگر موتور ماشین لباسشویی معیوب شده باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد و اقدام به تعمیر آن شود . گاهی اوقات طول عمر مفید موتور تمام شده است و موتور بطور کامل سوخته است در اینصورت چاره ای به جز تعویض موتور لباسشویی باقی نمیماند .

خرابی برد علت ارور EB ماشین لباسشویی سامسونگ

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه مدیریت تمامی قطعات را بر عهده دارد . خرابی برد میتواند دلیل اصلی نمایش ارور EB ماشین لباسشویی سامسونگ باشد .

در صورت خرابی قسمتی از برد یا سوختن برد باید آن را تعمیر یا تعویض کرد . تعمیر یا تعویض برد بسیار تخصصی است و نیازمند اطلاعات و مهارت کافی میباشد به همین خاطر حتما باید توسط متخصصین انجام شود .

برای تعمیر برد ماشین لباسشویی کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *