سرویس برتر

علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

 علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی چیست ؟ یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران است . تیم سرویس برتر مقاله ای برای شما تهیه کرده است تا با علت و علائم خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی آشنا شوید .

بلبرینگ یا بال برینگ (ball bearing) نوعی یاتاقان یا چرخدنده است که در تمامی لوازمی که میچرخند استفاده میشود تا از اصطکاک سطحی که در حال چرخش است جلوگیری کند و همچنین نقش موثری در انتقال نیرو دارد .

بلبرینگ یکی از مهم ترین قطعات در فرایند شست و شوی ماشین لباسشویی است که امکان دارد با مرور زمان دچار فرسودگی یا خرابی شود که باید سریعا آن را تعویض کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .گاهی اوقات عدم تعویض به موقع بلبرینگ ، باعث بروز آسیب های جدی با هزینه های بالا میشود .

فهرست صفحه

علائم خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و جدی ترین خرابی های ماشین لباسشویی است که برای تعمیر آن باید دستگاه بطور کامل باز شود و کار نسبتا سختی است . در صورت معیوب شدن بلبرینگ باید سریعا اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

اما این سوال برای شما پیش می آید که از کجا متوجه شویم بلبرینگ ماشین لباسشویی خراب شده است ؟ خرابی بلبرینگ علائمی به همرا دارد که برای شما تضویح خواهیم داد . با ما همراه باشید تا با نشانه های خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی آشنا شوید .

نشانه های خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی موارد زیر هستند .

  • صدای زیاد ماشین لباسشویی در حین شست و شو
  • حرکت غیر طبیعی دیگ از جای خود 
  • نشتی آب از کاسه نمد و بلبرینگ
  • پس از شست و شو لکه روغن بر روی لباس مشاهده شود .

دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

 

بلبرینگ به دلایل مختلفی امکان دارد خراب شود که برای شما توضیح خواهیم داد تا با رعایت کردن نکاتی بتوانید از خرابی این قطعه جلوگیری کنید و همچنین طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید .

از جمله دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی موارد زیر است . 

  • استفاده مداوم از ماشین لباسشویی
  • پر کردن بیش از حد دیگ از لباس
  • قرار دادن پتو و لباسهای بزرگ و سنگین در ماشین لباسشویی
  • تراز نبودن ماشین لباسشویی
  • انجام ندادن سرویس سالیانه

استفاده مداوم از ماشین لباسشویی علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

استفاده مداوم و پشت هم از ماشین لباسشویی میتواند علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی باشد. برخی از افراد تمام لباسهای چرک را در یک روز می شویند و ماشین لباسشویی بطور مداوم و پشت سر هم کار میکند .

در حین شست و شو ، قطعات ماشین لباسشویی داغ میشوند . با استفاده مداوم و بی وقفه از دستگاه زمانی برای خنک شدن قطعات نمی دهیم که این امر باعث خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی و گاهی اوقات فشار آمدن به موتور و قطعات دیگر می شود .

بهتر است از ماشین لباسشویی در روز یک بار استفاده شود یا بین هر مرحله شست و شو حداقل دو ساعت زمان استراحت به ماشین لباسشویی دهید .

پر کردن بیش از حد دیگ از لباس

پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز نیز میتواند علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی باشد .

هر ماشین لباسشویی با توجه به حجم دیگ و قدرت بلبرینگ ، توانایی شست و شوی وزن معینی از لباس را دارد . قرار دادن بیش از حد مجاز لباس در محفظه ماشین لباسشویی باعث سایش بلبرینگ و خرابی آن میشود . برای پر کردن دیگ از لباس سعی کنید همیشه به اندازه یک وجب بین لباس و سقف دیگ فاصله باشد تا هم لباسها بهتر شسته شوند هم به قطعات دیگر فشار وارد نشود .

ظرفیت لباس در لباسشویی به وزن ماشین لباسشویی شما بستگی دارد که با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود میتوانید مشخصات دقیق دستگاه خود را پیدا کنید .

قرار دادن البسه بزرگ در ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی ، قرار دادن لباسهای بزرگ و حجیم در دستگاه است .

لباسهای کوچک و چند تکه در حین شست و شو در فضای دیگ می چرخند و تعادل در دیگ برقرار میشود .اما وزن حوله ، پتو و لباسهای حجیم بعد از خیس شدن افزایش پیدا میکند که باعث میشود حین چرخش دیگ در یکطرف دیگ قرار بگیرند و تعادل در دیگ برقرار نشود که باعث آسیب دیدن بلبرینگ میشود .

برای شست و شوی لباس های حجیم بهتر است لباسشویی درب از بالا استفاده کنید یا لباسهای خود را به خشکشویی بسپارید .

تراز نبودن ماشین لباسشویی یکی از دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

-تراز نبودن ماشین لباسشویی یکی از ساده ترین و اصلی ترین علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی است . اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد حین فرایند شست و شو و چرخش دیگ ، دستگاه تکان های شدیدی میخورد و کمک فنر نمیتواند تکان ها را خنثی کند .

لرزش ماشین لباسشویی باعث میشود به قطعات از جمله بلبرینگ آسیب جدی وارد شود . در صورت خرابی این قطعه باید اقدام به تعویض آن کنید .

تعویض بلبرینگ کاری تخصصی است . کلیه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در مجموعه سرویس برتر ، توسط تکنسین های ماهر همراه با گارانتی 3 تا 6 ماهه در محل انجام میشود .

برای ثبت درخواست کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان جهت بررسی و تعمیر دستگاه شما به محل اعزام شوند .

انجام ندادن سرویس سالیانه علت خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

انجام ندادن سرویس سالیانه ماشین لباسشویی یکی از دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی یا قطعات دیگر است . برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بهتر است هر 6 ماه تا 1 سال یکبار دستگاه خود را سرویس کنید .

سرویس سالیانه باعث میشود تا ایرادات کوچک در ماشین لباسشویی توسط تکنسین ها بررسی و رفع شود و از بروز مشکلات جدی تر با هزینه های بالا جلوگیری شود .

خدمات سرویس ماشین لباسشویی در سرویس برتر

خدمات سرویس ماشین لباسشویی در سرویس برتر شامل موارد زیر است .

  • بررسی کامل دیگ و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض قطعات
  • سرویس و تعویض فیلتر ماشین لباسشویی
  • بررسی و رفع خرابی اتصالات و سیم کشی دستگاه
  • جرم گیری ماشین لباسشویی
  • بررسی واشر دور درب و در صورت معیوب شدن تعویض آن
  • روغن کاری و گریسکاری بلبرینگ و موتور 
  • بررسی تمامی قطعات ماشین لباسشویی و در صورت مشاهده خرابی تعمیر یا تعویض قطعه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *