جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بررسی رایج ترین دلایل جرقه زدن مایکروویو دوو

سرویس برتر > عیب یابی مایکروفر > دلایل جرقه زدن مایکروویو دوو
علت جرقه زدن مایکروفر

مایکروفر بدون شک یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است و خرابی آن حتی برای مدت کوتاهی می‌تواند بسیار آزار‌دهنده باشد. برند دوو یکی از برندهای موفق و پرطرفدار تولید مایکروفر است که در ایران با استقبال گسترده مصرف‌کنندگان روبرو شده است اما این برند نیز ممکن است مانند تمامی برندها دچار خرابی و مشکلاتی شود.

در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان شرکت سرویس برتر، یکی از مشکلات رایج که مشتریان ثبت کرده‌اند؛ جرقه زدن مایکروفر دوو است. پس از بروز این مشکل معمولا دستگاه غیرقابل استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی رایج ترین دلایل جرقه زدن مایکروویو دوو و راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل پرداخته ایم. با ما همراه باشید و چنانچه پس از خواندن این مقاله موفق به رفع این مشکل نشدید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ با ما در ارتباط باشید و یا با شماره‌گیری 02167549 به‌طور مستقیم با کارشناسان ما مکالمه داشته باشید.

سرویس برتر، سرویسی برتر برای تعمیر ماکروفر شماست.

راهنمای مطالعه

علت جرقه زدن مایکروفر دوو چیست؟

بی‌گمان اولین سوال در ذهن کاربر این است که چرا جرقه زدن مایکروفر دوو اتفاق می‌افتد؟ شرکت سرویس برتر با سابقه طولانی در زمینه تعمیرات مایکروفر دوو به شما اطمینان می‌دهد اگر 4 کار که در ادامه خواهید خواند را هنگام استفاده از دستگاه خود انجام ندهید؛ هرگز شاهد جرقه زدن مایکروفر دوو نباشید.

  1. استفاده از ظروف فلزی
  2. استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن دستگاه
  3. خالی روشن کردن مایکروویو
  4. باقی ماندن مواد غذایی و وجود کربن داخل دستگاه
  5. خرابی سه پایه فلزی و کابین مایکروفر

استفاده از ظروف فلزی یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو دوو

هرگز داخل مایکروفر خود ظروفی که ذکر کرده‌ایم را قرار ندهید:

  • از ظروف فلزی مثل ظرف‌های چدنی، استیل، مسی، روحی و غیره استفاده نکنید.
  • از قرار دادن ظروف دارای نقش و نگار طلایی یا نقره‌ای، قاشق و چنگال در مایکروویو خودداری کنید..
  • ظروف آلومینیومی یکبار مصرف که مانند ظروف فلزی عمل می‌کند.
  • قوطی‌ها و جعبه‌هایی که بعضی از مواد غذایی در آنها نگه‌داری می‌شود؛ هرگز این مواد غذایی را با ظرف نگه‌دارنده ابتدایی آن داخل مایکروفر قرار ندهید. به‌طور مثال قوطی تن ماهی، یا خوراک لوبیا، جلد چیپس، کره، شکلات و…..
  • توجه به این نکته الزامی است که تمامی توضیحات فوق در مورد استفاده از مایکروفر دوو در حالت و برنامه ویو یا پخت سریع (گرم کردن) است و شما در حالات و برنامه‌های دیگر ماکروفر مثل گریل، کانوکشن و…. مجاز به استفاده از تمامی ظروف گفته شده هستید.

استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن مایکروفر

 بسیاری از کاربران مخصوصا خانم‌های خانه‌دار به‌طور مداوم اقدام به تمیز کردن داخل مایکروفر خود با مواد شوینده شیمیایی از جمله ریکا، وایتکس، اسپری‌های شیشه‌شور یا چند منظوره و….. می‌کنند؛ این کار اشتباه، باعث جرقه زدن مایکروفر دوو و خرابی دستگاه می‌شود. توجه داشته باشید که شما می‌توانید بیرون دستگاه خود را با هر شوینده‌ای که راحت‌تر و در دسترس‌تر است؛ تمیز نمایید؛ اما به هیچ عنوان برای تعمیز کردن داخل مایکروفر از آن استفاده نکنید.
حال سوال می‌کنید پس داخل مایکروفر دوو را به چه شکلی تمییز کنیم؟

برای تمیز کردن داخل مایکروفر دوو یک روش این است که باید یک کاسه آب را به همراه نصف استکان سرکه سیب و یا جوش شیرین در دستگاه قرار داد؛ مدت زمان 4 الی 5 دقیقه را برای گرم کردن این کاسه آب انتخاب می‌کنید و پس از طی این زمان تا ده دقیقه در ماکروفر را باز نمی‌کنید؛ پس از سپری شدن زمان فوق کاسه آب را از داخل مایکروفر خارج کرده و با یک دستمال خشک داخل ماکروفر را پاک می‌کنیم. روش دیگر تمیز کردن مایکروفر دوو نیز روشن کردن گریل یا کانوکشن به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه است؛ بعد از گذشت زمان مورد نظر با دستمال مرطوب داخل دستگاه را تمیز کنید.

خالی روشن کردن مایکروفر و جرقه زدن دستگاه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به علت حواس‌پرتی یا مشغله ذهنی اقدام به روشن کردن ماکروفر خود کرده باشید و بعد از چند لحظه متوجه شده باشید که ماده غذایی مورد نظر را اصلا فراموش کرده‌اید که داخل دستگاه بگذارید. این کار اگر به صورت مداوم تکرار شود؛ سبب جرقه زدن مایکروفر دوو می‌شود (چون چیزی داخل مایکروفر نیست که اشعه با آن برخورد کند لذا به محل اولیه تولید باز می‌گردد.)

در خانواده‌های دارای فرزند خردسال نیز این قضیه بسیار مشاهده شده است؛ به علت بازی کودکان با دکمه استارت و روشن شدن دستگاه بهتر است که مایکروفر از دسترس کودکان دور باشد یا حتما یک لیوان آب داخل مایکروفر به صورت مداوم قرار دهید. همانطور که در قسمت اول توضیح دادیم این مورد برای استفاده از برنامه ویو مایکروفر دوو است و شما در صورت استفاده از برنامه‌های دیگری چون گریل و … می‌توانید داخل دستگاه وسیله‌ای قرار نداده و اقدام به روشن کردن آن کنید.

باقی ماندن مواد غذایی داخل مایکروفر و تولید کربن

در قسمت قبل توضیح دادیم که قرار دادن هرگونه ظرف فلزی در داخل ماکروفر دوو ممنوع می‌باشد؛ اگر به طور کلی بخواهیم جمله فوق را بیان کنیم هر چیزی که رسانای جریان برق باشد عامل جرقه زدن مایکروفر دوو نیز است. در طبیعت هر چیزی که بسوزد از خود کربن یا دوده باقی می‌گذارد؛ کربن یکی از رساناهای جریان برق است.

اگر داخل مایکروفر دوو خود مواد غذایی سوخته قرار دهید این کار دقیقا مثل این است که داخل دستگاه از قاشق یا چنگال استفاده کرده‌اید. نان سوخته، ته‌دیگ سوخته و سایر موارد  نمونه‌هایی از مواد غذایی جرقه‌زا برای مایکروفر دوو است. برای جلوگیری از این مشکل بعد از هر بار استفاده از دستگاه، آن را تمیز کنید تا مواد غذایی داخل دستگاه باقی نماند و به مرور زمان باعث ایجاد جرقه در مایکروفر دوو شود.

آسیب دیدگی سه پایه فلزی یا داخل کابین

رنگ داخل بدنه مایکروفر، یک عایق برای عدم اتصال و برخورد امواج به دیواره های کابین مایکروفر و سولاردام است؛ اگر به هر دلیل این عایق در هر نقطه ای از بین برود باعث ایجاد جرقه درون مایکروفر و سولاردام می‌شود که برای رفع این مشکل مایکروفر کافیست بدنه داخلی مایکروفر دو باره رنگ شود. همچنین سینی و سه پایه فلزی مایکروفر را چک کنید ممکن است قسمت از آن دچار رنگ پریدگی شده باشد و باعث جرقه زدن مایکروفر دوو شود.

توجه داشته باشید که جرقه زدن مایکروفر می‌تواند به قطعات دستگاه شما آسیب برساند؛ توصیه می‌شود در صورت بروز این مشکل تا قبل از آسیب‌های بیشتر حتما اقدام به تعمیر مایکروفر دوو خود کنید.

رفع مشکل جرقه زدن مایکروفر دوو

اگر مواردی که در بالا شرح دادیم را رعایت نکرده‌اید و دستگاه شما جرقه زده است ممکن است این مشکل سبب خرابی قطعات زیر شود:

  1. خرابی مگنترون
  2. خرابی دیود
  3. خرابی دمپر اشعه
  4. خرابی کاغذ میکا

1- خرابی مگنترون مایکروفر دوو

مگنترون ماکروفر دوو

خرابی مگنترون یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو دوو است. اگر به جرقه زدن مایکروفر دوو توجه نشود و مجدد دستگاه خود را روشن کنید باعث می‌شود مگنترون بسوزد؛ اگر مگنترون آسیب دیده باشد جرقه‌های غیرعادی در مایکروفر دیده می‌شود. توصیه می‌شود در صورت مشاهده این مورد سریعا اقدامات لازم جهت سرویس و عیب یابی مایکروفر را انجام دهید؛ برای رفع مشکل و تعمیر جرقه زدن ماکروفر باید مگنترون تعویض شود.

2- خرابی دیود مایکروویو Daewoo

دیود مایکروفر

خرابی دیود باعث می‌شود مگنترون قادر به تولید امواج مایکروویو نباشد و گرمای دستگاه کاهش پیدا کند یا کاملا قطع شود. ممکن است با خرابی دیود در پشت مایکروفر جرقه دیده شود. برای رفع این مشکل باید دیود توسط متخصصین تعویض شود همچنین قطعات وابسته با آن مانند مگنترون و خازن چک شوند. می‌توانید برای مشاوره و ثبت درخواست تعمیر با یکی از شعب ما در سطح تهران تماس بگیرید. 

3- خرابی دمپر اشعه

خرابی دمپر اشعه می‌تواند باعث توزیع نامناسب امواج داخل کابین، کاهش گرمای دستگاه و علت جرقه زدن مایکروفر دوو باشد. برای رفع این مشکل ابتدا دمپر را تمیز کنید سپس آن را چک کنید؛ اگر معیوب است موتور را تعویض کنید.

تعمیر یا تعویض دمپر اشعه نیاز به مهارت و تخصص دارد بنابراین در صورت نداشتن تجربه کافی از اقدامات خودسرانه خودداری کنید و از متخصصین کمک بخواهید.

4- خرابی کاغذ میکا

فیلتر اشعه یا کاغذ میکا یک فیلتر است که بین مگنترون و بدنه دستگاه قرار دارد تا از مگنترون از نفوذ چربی، روغن و ذرات غذا محافظت کند. آسیب دیدن کاغذ میکا یکی از دلایل جرقه زدن مایکروویو دوو است که در نهایت می‌تواند منجر به سوختن مگنترون شود که برای رفع این مشکل باید کاغذ میکا تعویض شود.

علائم خرابی کاغذ میکا موارد زیر است:

  • ایجاد بوی سوختگی
  • کاهش گرمای دستگاه
  • جرقه زدن مایکروفر

تعمیر و رفع جرقه زدن داخل مایکروفر دوو Daewoo

اگر نکاتی که در ابتدای مقاله شرح داده‌ایم را رعایت کنید تا سالیان سال هرگز جرقه زدن مایکروفر دوو خود را تجربه نخواهید کرد اما اگر سهوا این اتفاق افتاد اصلا جای نگرانی نیست؛ شرکت سرویس برتر با بیش از 25 سال سابقه در زمینه تعمیرات مایکروفر در کنار شماست تا دستگاه شما را به سرعت و بالاترین کیفیت به حالت قبل و دقیقا مثل روز اول خریداری شما بازگرداند.

در صورت داشتن سوال، انتقاد یا پیشنهادات در قسمت دیدگاه‌ در خدمت شما خواهیم بود. ضمنا کارشناسان ما به صورت 24 ساعته از طریق شماره تماس 02167549 در آماده پاسخگویی به شما هستند.

برخی از خدمات تعمیرات در سرویس برتر

2 پاسخ

    1. با سلام کاربر گرامی احتمال خرابی ترانس های ولتاژ، فن مایکروفر و مگنترون وجود دارد برای بررسی دقیق تر می‌توانید از خدمات سرویس و تعمیر ماکروفر دوو استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.