سرویس برتر

علت نچرخیدن سینی ماکروفر چیست؟

نچرخیدن سینی یکی از خرابی ها و مشکلات رایج در مایکروفر و سولاردام ها است، در صورتی که سینی ماکروفر و سولاردام ما ثابت باشد غذا درون مایکروفر به درستی طبخ یا گرم نمی شود، ما در این مقاله علت نچرخیدن سینی ماکروفر و سولاردام را بطور کلی مورد نقد و بررسی قرار داده ایم.

چرا سینی ماکروفر نمی چرخه؟ بطور کلی اختلال در عملکرد قطعاتی مانند موتور کف، کوبل موتور، میکروسویچ، شکستن زبانه درب و اختلال در قسمتی از برد الکترونیکی باعث بروز این مورد در مایکروفر و سولاردام می شود، در ادامه مقاله در رابطه با هرکدام از موارد توضیحات تکمیلی ارائه شده است.

با سرویس برتر همراه باشید و چنانچه سوالی دارید در قسمت نظرات کاربران (دیدگاه ها) نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید، کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ سوالات شما را می دهند.

ویدیو بررسی دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر
فهرست صفحه

خرابی موتور کف مهم ترین دلیل نچرخیدن سینی ماکروفر

موتور گردان (موتور کف) با چرخشخود باعث به حرکت در آمدن سینی ماکروفر و چرخاندن غذا در ماکروفر می شود. 

اگر ماکروفر شما صدا می دهد و همزمان با این صدا سینی شما نمی چرخد به احتمال 90% موتور کف ماکروفر یا سولاردام شما خراب شده است.

درون موتور کف همانند ساعت مچی از 4 یا 5 چرخدنده برای انتقال نیرو از موتور کف به کوبل استفاده می شود، در اکثر مواقع هرز شدن، شکستن این چرخ دنده ها باعث نچرخیدن باعث خرابی و نچرخیدن سینی مایکروفر و سولاردام می شود.

برای رفع این مشکل و تعمیر ماکروفر باید موتور گردان کف تعویض شود، برای ثبت درخواست سرویس کافی است با ما تماس بگیرید.

شکستگی کوبل دلیل ثابت ماندن سینی ماکروفر و سولاردام است

قدرت چرخش موتور کف توسط یک کوبل پلاستیکی یا سرامیکی به سینی مایکروفر منتقل و باعث چرخش سینی می شود.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی در بیش از 60% مواقع شکستن همین کوبل سرامیکی است.

در مرحله اول برای عیب یابی مشکل نچرخیدن سینی مایکروفر باید کوبل را مورد بررسی قرار دهیم، برای بررسی کوبل کافی است سینی مایکروفر را از جای خود برداشته و کوبل را از موتور کف جدا و با دقت قسمت های مختلف کوبل را مورد بررسی قرار دهید .

چنانچه مشکل از کوبل نیست برای تعمیر سولاردام ال جی کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

میکروسویچ درب مایکروفر

یک میکروسویچ در مایکروفر وظیفه کنترل باز و بسته بودن درب و انتقال جریان الکتریکی برای کار کرد قسمت های مختلفی مانند: مگنترون، موتور کف، فن ها و لامپ روشنایی را برعهده دارد.

اگر در عملکرد میکروسویچ موتور گردان اختلالی بوجود آید یا عملکرد آن ها نادرست باشد سینی ماکروفر و سولاردام نمی چرخد، برای عیب یابی مایکروفر باید میکروسویچ ها با دقت مورد بررسی قرار بگیرید.

دلیل نچرخیدن سینی در مایکروفر های بوتان و سامسونگ عمدتا خرابی میکروسویچ هاست، برای تعمیر ماکروفر سامسونگ می توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

شکستگی زبانه درب ماکروفر بچگونه باعث نچرخیدن می شود؟

میکروسویچ های درب توسط زبانه باز و بسته می شوند، ممکن است در اثر وارد شدن ضربه به زبانه های درب این قسمت با شکستگی مواجه شوند.

درصورت شکستن حتی یک زبانه ممکن است بطور کلی در روند کار کرد ماکروفر و سولاردام اختلال ایجاد شود، یکی از این اختلال ها نچرخیدن ماکروفر است .

علت نچرخیدن سولاردام فوما در بیش از 50% مواقع شکستن زبانه درب است، برای تعمیر سولاردام فوما و رفع این مشکل کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید .

خرابی مدار فرمان برد الکترونیکی و نچرخیدن ماکروفر

قسمتی از برد الکترونیکی وظیفه کنترل موتور کف (ارسال فرمان کار کرد موتور کف در زمان های تعیین شده) را بر عهده دارد.

ممکن است در اثر نوسانات برق، اتصال در قسمتی از مایکروفر، خرابی قطعات الکترونیکی مدار فرمان به درستی عمل نکند.

تعمیر برد ماکروفر در بیش از 90% مواقع قابل انجام است، تنها در مواردی که ic های برنامه با مشکل روبرو شده باشند برای تعمیر ماکروفر  باید برد الکترونیکی تعویض شود.

برا اطلاع از نحوه استفاده از خدمات تعمیر برد الکترونیکی با سرویس برتر تماس بگیرید.

چرا مرکز تخصصی سرویس برتر را انتخاب کنیم؟

ما در مجموعه سرویس برتر کلیه خدمات و تعمیرات انواع ماکروفر و سولاردام را در منزل مشتریان و بدونه نیاز به حمل و جایجایی انجام می دهیم.

کلیه تعمیرکاران و متخصصان ما با نحوه عیب یابی مایکروفر در برند های مختلف مانند سامسونگ، ال جی، دوو، فوما، بوش، کنوود، دلونگی، بوتان آشنایی کامل را دارند.

ما همیشه تکنسین متخصص برند دستگاه شما را برای تعمیر نچرخیدن ماکروفر و سولاردام به محل اعزام می کنیم، همچنین خدمات تعمیر موتور کف توسط تعمیرگاه سرویس برتر با گارانتی و پشتیبانی 6 الی 12 ماهه انجام می گردد.

یک پاسخ

  1. ببخشید و با حرام
    سلام و خسته نباشید .البته ساده ترین دلیل که باید اشاره شود گیر کردن موتور به دلیل رسوبات و مواد غذایی باشد که با تمیز کردن و چرخاندن با دست حل می‌شود..تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *