سرویس برتر

علائم سوختن موتور یخچال چیست ؟

علائم سوختن موتور یخچال

موتور یخچال از اصلی ترین قطعات یخچال فریزر میباشد ، سوختن موتور یخچال به معنای اتمام کار کرد سرما سازی یخچال فریزر میباشد ما در این صفحه میخواهیم علائم سوختن موتور یخچال فریزر را بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار دهیم ، با ما همراه باشین تا نشانه های سوختن موتور یخچال فریزر را بدانید . 

چنانچه سوالی دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها  سرویس برتر با ما در میان بگذارید ، کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ سوالات شما را میدهند. 

فهرست صفحه

علائم سوختن موتور یخچال در یک نگاه

  • کم شدن سرمای یخچال
  • صدای زیاد و غیر طببیعی
  • روشن و خاموش شدن کمپرسور
  • یکسره کار کردن موتور
  • احساس بوی سوختگی 
  • گرم شدن بیش از اندازه موتور 
  • مصرف بیش از حد جریان الکتریکی 

کم شدن سرما یکی از نشانه های سوختن موتور یخچال میباشد

اولین نشانه سوختن موتور یخچال کم شدن سرمای یخچال میباشد ، زمانی که موتور یخچال از کار می افتد رفته رفته و به تدریج سرمای یخچال و سپس سرمای فریزر کم میشود .

وظیفه کمپرسور در یخچال فریزر انتقال گاز مبرد از کندانسور به اواپراتور و بالعکس میباشد ، زمانی که با کم شدن سرمای یخچال روبرو میشود برای تست موتور یخچال طبق مراحل زیر عمل کنید .

  • یخچال را از جای خود خارج کنید .
  • پیچ های قاب موتور یخچال را باز کنید .
  • حالا دسترسی به موتور یخچال دسترسی دارید و میتوانید ببنید فن و کمپرسور کار میکند یا نه .

این مورد یکی از نشانه های اصلی سوختن موتور یخچال میباشد .

علائم سوختن موتور یخچال : صدای زیاد و غیر طبیعی

در بسیاری از مواقع در زمان کار کرد کمپرسور یا موتور یخچال صدای زیاد و غیر طبیعی از دستگاه شنیده میشود ، یکی از دلایل اصلی صدای یخچال خرابی یا سوختن کمپرسور میباشد .

در این حالت زمانی که موتور شروع به کار کرد میکند صدای برخورد دو تکه آهن با یکدیگر احساس میشود ، این صدا به علت خرابی مکانیکی موتور یخچال بوجود می آید و صدای برخورد رتور با قطعات دیگر موتور میباشد .

از آنجایی که موتور یخچال قابل باز شدن نمی باشد امکان تعمیر و ترمیم رتور وجود ندارد و در صورت بروز این مشکل باید موتور یخچال تعویض و یک موتور نو جایگزین قبلی شود .

برای تعمیر یخچال و تعویض موتور یخچال میتوانید با یکی از شعب ما تماس بگیرید .

روشن خاموش شدن مداوم یخچال از علائم سوختن موتور یخچال است

چنانچه موتور یخچال شما نمیتواند شروع بکار کند یا بطور مداوم قطع و وصل میشود نشان دهنده سوختن موتور یخچال میباشد ، در این حالت به علت کشیدن آمپر توسط کمپرسور ( آمپر بالا ) رله اورلود جریان برق موتور را قطع میکند و بعد از چند دقیقه و خنک شدن رله مجددا موتور استارت و سپس قطع میشود .

با صطلاح موتور مداوم روشن و خاموش میشود ، این مورد از علت های اصلی سوختن موتور یخچال میباشد و برای رفع آن باید موتور یخچال را تعویض کرد .

یکسره کار کردن موتور یکی از نشانه های سوختن موتور یخچال میباشد

چنانچه یخچال فریزر شما بطور مداوم کار میکند و باصطلاح اتومات نمیکند میتواند یکی از علائم سوختن موتور یخچال فریزر شما باشد ، موتور یخچال باید بعد از گذشت چند دقیقه یا نهایتا یکی دو ساعت یکبار قطع و مجددا با بالا رفتن دمای یخچال وصل شود .

زمانی که کمپرسور یخچال میسوزد این اتفاق نمیافتد و موتور بطور مداوم کار میکند ، برای رفع این مشکل نیز باید کمپرسور تعویض شود .

علت یکسره کار کردن یخچال چیست ؟

احساس بوی سوختگی از یخچال فریزر

یکی دیگر از نشانه های سوختن موتور یخچال گرم شدن بیش از اندازه موتور یخچال میباشد ، زمانی که دمای کمپرسور بیش از اندازه زیاد میشود باعث تبخیر روغن موتور و بویی شبیه بوی روغن سوخته در یخچال فریزر را ایجاد میکند .

ممکن است در اثر بالا رفتن دمای موتور یخچال پلاستیک های قاب فن موتور نیز ذوب شوند در این حالت بویی شبیه بوی پلاستیک سوخته نیز از یخچال فریزر احساس میشود .

افزایش هزینه برق یکی از علائم سوختن موتور یخچال میباشد

چنانچه قبض برق مصرفی شما بی دلیل افزایش چشمگیری داشته است ، میتواند نشانه سوختن موتور یخچال شما باشد ، در این حالت شدت جریان الکتریکی بیش از حد موتور یخچال برای کار کرد باعث افزایش برق مصرفی و در نتیجه بالا رفتن قبض برق شما میشود .

در صورت بروز همچین مشکلی حتما با سرویس برتر تماس بگیرید تا کارشناسان ما از سالم بودن موتور یخچال شما مطمئن شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *