جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

علت ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ (رفع فوری خطا)

سرویس برتر > ارور کده > علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ
ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ

یکی از رایج ترین ارورهای لباسشویی بوش که ممکن است با آن مواجه شوید ارور E60 ماشین لباسشویی بوش است. این ارور نشان دهنده داغ نشدن آب داغ دستگاه است.

اگر با این خطا مواجه شده‌اید اصلا جای نگرانی نیست تا انتهی این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره خطای E60 لباسشویی و نحوه رفع این خطا بدانید. چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه، انتهای صفحه با تیم سرویس برتر در میان بگذارید تا متخصصین ما راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. 

راهنمای مطالعه

معنی کد خطای e60 لباسشویی آاگ چیست؟

در تمامی مدل های جدید ماشین لباسشویی بوش، سیستم عیب‌یابی خودکار طراحی شده است تا کاربر به کمک کدها، مشکل دستگاه را شناسایی و رفع کند.

ارور e60 یکی از کدهای خطای ماشین لباسشویی آاگ (AEG washing machine error codes) است که تاثیر زیادی بر کیفیت شستشو دارد. خطای E60 به معنای داغ نشدن آب داخل دستگاه است.

 

علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ

برای رفع خطای E60 ابتدا باید علت آن را بیابید؛ موارد زیر می‌تواند دلایل نمایش ارور E60 لباسشویی aeg باشد:

  1. معیوب شدن ترموستات
  2. معیوب شدن هیدرواستات
  3. خرابی المنت
  4. خرابی شیر‌برقی
  5. معیوب شدن برد الکترونیکی
  6. معیوب شدن اتصالات بین برد و قطعات دیگر

معیوب شدن ترموستات علت ارور e60 لباسشویی aeg

خراب شدن ترموستات یا سنسور المنت یکی از مهم‌ترین دلایل نمایش ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ است. در مدل های جدیدتر به‌جای ترموستات از سنسور المنت استفاده می‌شود که وظیفه هر دو قطعه کنترل دمای آب داخل ماشین لباسشویی است.

ترموستات با بررسی دمای آب، فرمان روشن و خاموش شدن المنت را به برد ارسال می‌کند. اگر ترموستات یا سنسور المنت خراب شود باید این قطعه تعویض شود که کاری بسیار تخصصی است و نیاز به ابزارها و مهارت خاصی دارد.

برای بررسی و رفع ارور e60 لباسشویی aeg کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید و جهت تعمیر ماشین لباسشویی آاگ خود اقدام کنید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند.

خرابی هیدرواستات دلیل ارور e60 لباسشویی aeg

هیدرواستات یا سنسور سطح آب وظیفه تشخیص سطح آب درون ماشین لباسشویی را بر‌عهده دارد که در صورت بروز مشکل در فرآیند آبگیری و تخلیه خطای E60 لباسشویی آاگ نمایش داده می‌شود؛ به این دلیل این خطا رخ می‌دهد که با خرابی هیدرواستات آب بیشتری وارد دیگ ماشین لباسشویی می‌شود و المنت قادر به گرم کردن آب نیست.

برای رفع این مشکل باید هیدروستات بررسی شود در صورت خرابی قطعه مورد نظر تعویض شود.

خرابی المنت دلیل ارور e60 لباسشویی aeg

المنت قطعه ای است که در کف ماشین لباسشویی قرار دارد و وظیفه گرم کردن آب داخل دیگ لباسشویی را بر‌عهده دارد. در صورتی‌که المنت معیوب شود آب داخل ماشین لباسشویی گرم نمی‌شود و با ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ مواجه می‌شوید.

یکی از دلایل مهم خرابی المنت تجمع رسوبات بر روی قطعه است که مانع گرم کردن آب می‌شود یا امکان دارد به دلایل دیگر یا اتمام طول عمر مصرفی قطعه، عملکرد صحیح آن مختل شود. برای رفع این مشکل باید کار را به متخصصین بسپارید تا اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی شما کنند.

خرابی شیر برقی یکی از دلایل ارور e60 لباسشویی aeg

خرابی شیر برقی یکی از دلایل نمایش ارور e60 لباسشویی aeg است. شیر برقی وظیفه ورود آب سرد به میزان مجاز به دیگ ماشین لباسشویی را دارد.

با خرابی شیر‌برقی آب بیشتری به داخل دیگ وارد می‌شود که المنت توانایی گرم کردن حجم زیاد از آب را ندارد؛ همچنین خرابی شیر‌برقی می‌تواند باعث سر‌ریز شدن آب از دستگاه و بروز مشکلات جدی‌تر شود به همین خاطر باید سریعا اقدام به رفع این مشکل کنید .

یکی از مهم ترین دلایل خرابی شیر برقی، تجمع رسوب بر روی این قطعه است که با جرم گیری دستگاه خود، بعد از هر 60 بار استفاده می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

معیوب شدن اتصالات بین برد و قطعات دیگر

معیوب شدن اتصالات بین برد با شیر برقی، هیدرواستات، المنت و ترموستات یکی از مشکلاتی است که با هزینه کم، قابل رفع شدن است. با قطع شدن اتصال بین برد با قطعات دیگر، پیام ها به درستی دریافت و ارسال نمی‌شوند و عملکرد ماشین لباسشویی با مشکل مواجه می‌شود و این مشکلات می‌تواند به‌صورت ارور e60 یا کدهای خطای دیگر نمایش داده شود.

برای رفع این مشکل، اتصالات بین قطعات بررسی شود در صورت قطعی یا فرسوده شدن اقدام به تعمیر یا تعویض سیم‌ها کنید. 

معیوب شدن برد یکی از دلایل ارور e60 لباسشویی aeg

برد الکترونیکی یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی است که عملکرد تمام قطعات را مدیریت می‌کند و خرابی این قطعه می‌تواند عملکرد تمامی قطعات را مختل کند و مشکل را به‌صورت کدهای خطای لباسشویی آاگ نمایش دهد.

برد به وسیله اتصالاتی که با قطعات دیگر دارد فرمان آغاز و پایان فعالیت را دریافت و ارسال می‌کند تا هر قطعه‌ای کار خود را به درستی انجام دهد. با معیوب شدن برد امکان دارد پیام روشن شدن المنت صادر نشود و آب گرم نشود که این مشکل بصورت ارور e60 لباسشویی آاگ نشان داده می‌شود.

برای رفع این مشکل باید برد تعمیر یا تعویض شود؛ تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی کاری کاملا تخصصی است و باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود.

نکاتی برای جلوگیری از معیوب شدن برد الکترونیکی

برای جلوگیری از سوختن برد ماشین لباسشویی و افزایش طول عمر دستگاه نکات زیر را رعایت کنید:

  1. برای جلوگیری از نوسانات برق از محافظ برق استفاده کنید.
  2. ماشین لباسشویی را در محیط گرم و مرطوب نصب نکنید.
  3. فیوز ها را بررسی کنید؛ خرابی فیوز یکی از دلایل مهم معیوب شدن برد است.
  4. در اوج مصرف برق از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  5. از ماشین لباسشویی بطور مداوم و پشت هم استفاده نکنید.
  6. از پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز خودداری کنید.

چگونه ارور E60 لباسشویی آاگ را رفع کنیم؟

ارور E60 در لباسشویی آاگ به مشکلات گرمایشی آب اشاره دارد. برای رفع ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ باید المنت گرمایشی، سنسور دما، اتصالات و برد الکترونیکی بررسی شود.

اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی دقیق تمام قطعات، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده کنند و با تشخیص صحیح قطعه معیوب و رفع مشکل از هزینه های زیاد جلوگیری کنند.

برای ثبت درخواست تعمیرات کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *