جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

علت داغ نشدن اتو

سرویس برتر > اتو > علت داغ نشدن اتو بخار

اتو بخار با مرور زمان دچار مشکلاتی می‌شود که یکی از آنها داغ نشدن است؛ علت داغ نشدن اتو بخار، اتو مخزن دار، اتو ایستاده متفاوت است و گاهی اوقات با رعایت کردن نکاتی به آسانی این مشکل قابل رفع شدن است.

از آنجایی که داغ نشدن اتو یکی از رایج ترین مشکلات در اتو است و عملکرد صحیح اتو را مختل می‌کند تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به بررسی علت داغ نشدن اتو، اتو بخار، اتو مخزن دار و نحوه رفع این مشکل بپردازد تا کاربران با اطلاعات کافی اقدام به رفع این مشکل کنند.

سرویس برتر؛ سرویسی برتر برای تعمیر اتو شماست.

علت داغ نشدن اتو بخار
راهنمای مطالعه

علت داغ نشدن اتو بخار

علت داغ نشدن اتو بخار میتواند متفاوت باشد . گاهی اوقات میتواند به آسانی قابل رفع شدن باشد و گاهی اوقات نشان دهنده مشکل در قطعاتی باشد که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

دلایل داغ نشدن اتو بخار میتواند موارد زیر باشد .

  • مشکل برق منزل
  • خرابی سیم و دوشاخه اتو
  • تنظیمات اشتباه اتو
  • کثیفی کف اتو
  • خرابی المنت اتو
  • بروز مشکل در ترموستات
  • معیوب شدن برد اتو

مشکل برق منزل علت داغ نشدن اتو، اتو بخار، اتو مخزن دار

اتو مانند سایر لوازم برقی برای کار کردن نیاز به برق دارد . نرسیدن برق به اتو باعث روشن نشدن و داغ نشدن اتو بخار میشود . برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید .

  • برق منزل را چک کنید و از وصل بودن آن اطمینان حاصل کنید .
  • اتو را به پریز برق دیگری وصل کنید اگر اتو کار میکند مشکل از پریز برق بوده است و باید آن را تعویض کنید .
  • فیوز را چک کنید امکان دارد پریده باشد .

خرابی سیم و دوشاخه

گاهی اوقات سیم اتو با مرور زمان و استفاده نادرست دچار قطعی یا فرسودگی میشود که  این مشکل میتواند علت داغ نشدن اتو بخار باشد و همچنین ممکن است باعث اتصالی کردن و برق گرفتگی شود .

برای رفع این مشکل باید سیم اتو و دوشاخه را به درستی چک کنید و اگر دچار قطعی یا فرسودگی شده است بهتر است سیم و دوشاخه را بطور کامل تعویض کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید .

تنظیمات اشتباه یکی از دلایل داغ نشدن اتو

در مدل های جدید اتو سیستم های جدیدی مشاهده میشود که یکی از آنها سیستم خاموش کردن خودکار است . روشن بودن سیستم خاموش کردن خودکار میتوان یکی از دلایل داغ نشدن اتو باشد .

این قابلیت از روشن ماندن بیش از حد اتو بر روی لباس جلوگیری میکند تا لباسها نسوزند . اگر تنظیمات خاموش شدن خودکار روشن باشد دمای اتو پایین می اید و با مشکل داغ نشدن اتو بخار مواجه میشوید .

کثیفی کف اتو دلیل داغ نشدن اتو بخار

اگر در مخزن اتو از آب شهری استفاده میکنید با مرور زمان به دلیل وجود املاح در آب ، رسوبات در اتو انباشته شده و اتو بخار عملکرد صحیح خود را از دست میدهد .

کثیفی کف اتو علاوه بر اینکه باعث داغ نشدن اتو بخار میشود میتواند علت بخار نکردن اتو بخار نیز باشد .

برای رفع این مشکل باید چند وقت در میان اتو را رسوب گیری کنید . برای این کار محلولی از آب و سرکه سفید تهیه کنید و در مخزن اتو بریزید و اجازه دهید تا محلول داخل مخزن تمام شود سپس با دستمالی خیس کف اتو را تمیز کنید . این روش باعث میشود آهک های کف اتو از بین بروند .

خرابی المنت علت اصلی داغ نشدن اتو بخار

المنت مهم ترین قطعه اتو بخار است که وظیفه گرم کردن اتو را برعهده دارد . گاهی اوقات خرابی المنت علت اصلی داغ نشدن اتو میباشد که برای رفع آن باید اتو باز شود و المنت چک شود در صورت آسیب دیدن المنت و کار نکردن آن باید المنت تعویض شود .

گاهی اوقات امکان دارد المنت مخصوص دستگاه شما پیدا نشود در اینصورت باید اقدام به خرید اتو جدید کنید .

مشکل در ترموستات اتو بخار

ترموستات وظیفه تنظیم دمای اتو را برعهده دارد . خرابی این قطعه میتواند علت داغ نشدن اتو باشد .

با خرابی ترموستات دمای اتو نمیتواند به دمای مورد نظر برسد . در صورت خرابی این قطعه حتما باید تعویض شود زیرا ترموستات قابل تعمیر نیست .

اگر اتو بخار شما با مشکلی مواجه شده است برای تعمیر اتو بخار خود کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند .

خرابی برد علت داغ نشدن اتو بخار

برد یکی از مهم ترین قطعات اتو بخار است که خرابی اینقطعه میتوان علت داغ نشدن اتو بخار باشد .

با خرابی المنت امکان دارد فرمانی به المنت صادر نشود و المنت شروع به داغ شدن نکند . برای رفع این مشکل باید برد اتو توسط متخصصین بررسی و اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه شود .

برای تعمیر اتو بهتر است از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید تا از اورجینال بودن قطعات اطمینان حاصل کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.