سرویس برتر

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی چیست ؟

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم منزل است که گاهی اوقات پیش می آید که ماشین لباسشویی شما لباس را به درستی آبکشی نمی کند و مواد شوینده بر روی لباس باقی می ماند .

این مشکل ، علت های فراوانی دارد که گاهی اوقات خطای کاربر است و به آسانی برطرف می شود و گاهی اوقات نشان دهنده این است که قطعه ای از ماشین لباسشویی آسیب دیده است که سریعا باید این مشکل را برطرف کنید زیرا امکان دارد به قطعات دیگر ماشین لباسشویی آسیب برساند .

با سرویس برتر همراه باشید تا با علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی و نحوه رفع این مشکل آشنا شوید .

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

اگر به تازگی متوجه شدید بعد از اتمام شست و شو مقداری مواد شوینده روی لباس باقی مانده است اصلا جای نگرانی نیست . ممکن است با رعایت کردن نکاتی به آسانی بتوانید مشکل را برطرف کنید .

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی گاهی اوقات به دلیل موارد زیر است .

  • پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی از لباس
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب
  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده
  • پایین بودن فشار آب

موارد زیر دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است که بهتر است توسط متخصص بررسی و رفع شود .

  • قفل در ماشین لباسشویی
  • گرفتگی و خراب شدن شلنگ تخلیه
  • معیوب شدن شیر برقی
  • معیوب شدن پمپ تخلیه
  • معیوب شدن فیلتر تخلیه
  • معیوب شدن برد ماشین لباسشویی
  • معیوب شدن موتور ماشین لباسشویی
  • معیوب شدن کلاچ 
  • معیوب شدن تسمه محرک
فهرست صفحه

دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

  1. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی از لباس : زمانیکه لباس زیادی در ماشین لباسشویی قرار می دهید باعث می شود مواد شوینده بین لباس باقی بماند و تخلیه ماشین لباسشویی دشوار شود .
  2. استفاده از مواد شوینده نامناسب : استفاده از مواد شوینده نامناسب باعث کف کردن زیادی و مسدود شدن مسیر تخلیه می شود و آبکشی به درستی انجام نمی شود .
  3. استفاده بیش از حد از مواد شوینده : مواد شوینده زیاد نه تنها باعث نمی شود لباستان تمیز شود بلکه باعث می شود کف زیادی تولید شود و لباس به درستی آبکشی نشود .
  4. پایین بودن فشار آب : ماشین لباسشویی باید فشار آب کافی داشته باشد تا بتواند مواد شوینده داخل کشو را خالی کند و به درستی آبکشی را انجام دهد. با فشار سنج فشار آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید . فشار مورد نیاز برای راه اندازی ماشین لباشسویی 0.1 تا 1 مگا پاسکال است . اگر کمتر از این مقدار بود یعنی لوله های آب معیوب شده است و از یک لوله کش کمک بخواهید .

ماشین لباسشویی نیز مانند لوازم الکترونیکی دیگر نیاز به مراقبت دارد و برای بررسی و سرویس آن باید هر چند ماه در میان اقدام کنید تا با مشکلات جدی و هزینه های زیاد روبرو نشوید . برای سروی ماشین لباسشویی می توانید از خدمات سرویس برتر استفاده کنید .

 

معیوب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه آب کثیف از ماشین لباسشویی را دارد . آسیب دیدن پمپ تخلیه ، می تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد .

امکان دارد زباله ها و مواد شوینده از فیلتر عبور کند و پمپ را مسدود کنند و مانع شست و شوی تمیز لباسهای شما شود یا با مرور زمان پمپ دچار فرسودگی و آسیب شود . اگر پمپ آسیب دیده باشد نیاز به تعویض دارد .

برای تعویض پمپ ماشین لباسشویی کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما جهت بررسی دستگاه شما اعزام شوند . 

معیوب شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر پمپ تخلیه مشکلی نداشته باشد امکان دارد شلنگ تخلیه گرفته باشد و تخلیه آب صورت نگیرد و این مشکل یکی از دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی است . 

فرسودگی و خرابی لوله ها و شلنگ های ماشین لباسشویی علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است .

برای رفع این مشکل شلنگ را چک کنید که دچار پارگی و پیچ خوردگی نشده باشد و از محل خود جدا نشده باشد و همچنین مسیر شلنگ را چک کنید که دچار انسداد نشده باشد . امکان دارد شئ ای مسیر آب را مسدود کرده باشد .

طول شلنگ نیز تاثیر بسزایی در عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی دارد . طول شلنگ باید بین 7 تا 8 متر باشد . اگر طول شلنگ از حد نرمال بیشتر باشد تخلیه به کندی انجام میشود .

 

معیوب شدن شیر برقی علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

شیر برقی وظیفه هدایت آب به داخل ماشین لباسشویی را دارد تا فرایند شست و شو و آبکشی به درستی انجام شود .

خراب شدن شیر برقی باعث می شود آب به مقدار کافی وارد دیگ ماشین لباسشویی نشود و برنامه های شست و شو نیز به درستی کار نکنند . درست عمل نکردن برنامه ها باعث عدم تخلیه آب می شود که این موضوع می تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد .

 

معیوب شدن موتور ماشین لباسشویی

گاهی اوقات امکان دارد با مرور زمان قدرت موتور کاهش پیدا کند و توان چرخاندن دیگ در دور تند را نداشته باشد که این امر باعث می شود لباس به درستی خشک نشود . معیوب شدن موتور علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی است . اگر موتور دچار آسیب شود نیاز به تعمیر یا تعویض دارد .

اگر ماشین لباسشویی شما با مشکلی روبرو شد برای تعمیر ماشین لباسشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید .

خراب شدن برد ماشین لباسشویی

برد مغز ماشین لباسشویی است در صورتیکه قسمتی از برد دچار آسیب شود یا برد بسوزد . فرمانی به قطعات دیگر ارسال نمی شود و ماشین لباسشویی وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد که می تواند علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی باشد .

بررسی و تعمیر برد بسیار تخصصی است و باید آن را به تعمیر کاران ماهر بسپارید . برای تعمیرات ماشین لباسشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان به محل اعزام شوند .

 

خراب شدن قفل درب علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

قفل درب برای جلوگیری از باز شدن درب حین چرخه شست و شو طراحی شده است . قفل درب به برد اصلی و تایمر فرمان باز یا بسته بودن درب را می دهد .

اگر قفل درب خراب باشد برد اصلی ، فرمان ادامه کار ، آبکشی را صادر نمی کند که این مشکل در ماشین لباسشویی هایی که صفحه نمایش دارند به صورت کد نشان داده می شود .

گرفتگی و خرابی فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی

گرفتگی یا خرابی فیلتر یکی از دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی است . فیلتر قبل از پمپ قرار دارد و از ورود پرز ، دکمه و اشیاء کوچک به پمپ تخلیه جلوگیری می کند . 

در صورتیکه این فیلتر خراب شود پمپ هم امکان دارد آسیب ببیند .

برای جلوگیری از مشکل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی بهتر است هر چند ماه در میان فیلتر را تمیز کنید . اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید می توانید از متخصصین ما کمک بگیرید .

معیوب شدن کلاچ در ماشین لباسشویی

کلاچ در زیر دیگ خارجی قرار دارد که نیرو را بین گیربکس و دیگ خارجی انتقال می دهد .

اگر کلاچ ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود میتواند باعث عدم چرخش دیگ یا به کندی چرخیدن دیگ شود که این علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است .

کلاچ قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود . برای بررسی و تعمیرات ماشین لباسشویی خود باید کار را به متخصصین بسپارید .

معیوب شدن تسمه محرک در ماشین لباسشویی

تسمه محرک در ماشین لباسشویی های سطلی وظیفه متصل کردن موتور محرک به قسمت انتقال قدرت و در ماشین لباسشویی های اتوماتیک وظیفه متصل کردن موتور محرک به سبد شست و شو را دارد . معیوب شدن تسمه محرک می تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد .

در ماشین لباسشویی های سطلی پولی ها را بررسی کنید که در هر دو جهت همزن و سبد شست و شو بطور صحیح می چرخند .

 

قبل از تعویض تسمه اطمینان حاصل کنید پولی ها به درستی می چرخند و معیوب نشده اند .

پولی یا فولی قطعه ای بسیار مستحکم است که احتمال شکست آن بسیار پایین است اما در صورتی که معیوب شود عملکرد ماشین لباسشویی با مشکل روبرو می شود . پولی نیروی محرکه را از موتور ، به کمک تسمه به ماشین لباسشویی انتقال می دهد .

 اگر تسمه ماشین لباسشویی بطور مکرر معیوب می شود احتمالا پولی دچار مشکل شده است . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *