جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

معنی Defrost در مایکروفر چیست؟ (نحوه یخ زدایی)

سرویس برتر > مایکروفر > معنی Defrost در مایکروفر
معنی defrost در مایکروفر

مایکروفرها دارای دکمه‌های متفاوتی هستند که هر کدام قابلیت خاصی دارند؛ یکی از این دکمه‌های پرکاربرد اما کمتر شناخته شده در مایکروفر و سولاردام دکمه‌ی Defrost است. دکمه‌ی defrost در مایکروفر به معنای یخ زدایی است؛ این دکمه به کاربر این امکان را می‌دهد تا مواد غذایی منجمد شده را بدون پختن، به سرعت یخ زدایی کنند.

در این مقاله، معنی Defrost در مایکروفر، طرز استفاده از این قابلیت و کاربرد ویژگی یخ‌زدایی را به‌طور کامل شره داده‌ایم؛ با ما همراه باشید و چنانچه سوال دارید در انتهای صفحه قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید یا برای دریافت مشاوره و درخواست تعمیرات مایکوفر و سولاردام با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

سرویس برتر، سرویسی برتر برای تعمیر مایکروفر شماست.

راهنمای مطالعه

کاربرد و معنی Defrost در مایکروفر

حتما به خاطر دارید که گاهی برای استفاده از نان منجمد شده داخل فریزر، آن را راخل مایکروفر قرار داده‌اید و از دکمه Start یا 30s+ برای یخ زدایی استفاده کرده باشید. نتیجه این کار را به یاد می‌آورید؟ نان کاملا داغ شده و در کمتر از یک دقیقه به سرعت خشک و غیر‌قابل استفاده می‌شود؛ دکمه Defrost در مایکروفر دقیقا برای از بین بردن این مشکل طراحی شده است.

معنی کلمه Defrost در مایکروفر، یخ زدایی است؛ با استفاده از این قابلیت، ماکروفر حرارت ملایمی توزیع می‌کند تا به جای پختن، مواد غذایی را به‌ تدریج و یکنواخت یخ زدایی کند. اگر دکمه defrost در ماکروفر شما مشاهده نمی‌شود ممکن است با عنوان Auto Defrost یا Defrosting یا به شکل علامت قطره آب یا برف بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

نحوه یخ زدایی در مایکروفر و سولاردام

نحوه یخ زدایی مایکروفر

یخ زدایی مواد منجمد با استفاده از دکمه Defrost در مایکروفر بسیار آسان است کافی است برای این‌کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. آماده سازی مواد غذایی: مواد غذایی منجمد را در ظرف مخصوص قرار دهید سپس آن را داخل ماکروفر قرار دهید.
  2. انتخاب برنامه یخ زدایی در ماکروفر (defrost): دکمه defrost در ماکروفر را فشار دهید.
  3. تنظیم وزن یا زمان: با توجه به مدل مایکروفر وزن یا زمان را انتخاب کنید.
  4. شروع یخ زدایی: پس از اعمال تظیمات، دکمه استارت را فشار دهید تا فرآیند یخ زدایی آغاز شود.
  5. اتمام کار و استفاده: ممکن است در اواسط کار دستگاه چند بوق بزند تا به کاربر هشدار دهد که مواد غذایی را برعکس کنید. پس از پایان زمان یخ زدایی، دستگاه چند بوق می‌زند و فرآیند یخ زدایی به اتمام رسیده است.

نحوه تنظیم وزن و زمان یخ زدایی در مایکروفر

پس از انتخاب دکمه defrost در مایکروویو باید وزن و زمان یخ زدایی را انتخاب کنید. در مدل‌های جدید با وارد کردن وزن تقریبی مواد غذایی ، زمان یخ زدایی به‌طور اتوماتیک انتخاب می‌شود و کافی است کاربر دکمه استارت را فشار دهد تا فرآیند یخ زدایی شروع شود. اما در مدل‌های قدیمی‌تر، زمان یخ زدایی باید توسط کاربر وارد شود؛ برای هر 200 گرم مواد غذایی منجمد حدود 3 تا 4 دقیقه مورد نیاز است.

(با چند بار استفاده از این قابلیت و طی کردن آزمون و خطا، به راحتی زمان لازم برای یخ زدایی مواد غذایی مختلف را به یاد خواهید سپرد.)

نحوه یخ زدایی در مایکروفر قدیمی

اگر دکمه defrost در مایکروفر نبود چه کنیم؟ در مدل‌های خیلی قدیمی‌تر دکمه defrost یا یخ‌زدایی در مایکروفر وجود ندارد برای یخ زدایی کافیست توان دستگاه را کاهش دهیم؛ در این ماکروفرها دکمه‌ای به نام power وجود دارد که با فشردن آن به کاربر این امکان را می‌دهد که بتواند با تنظیم درجه و رساندن توان به پایین‌ترین حد از برنامه و کارایی defrost استفاده کند. بدیهی است برای زمان مورد نیاز مواد غذایی مختلف باید به همان روش آزمون و خطا که در مرحله قبلی شرح داده شد است؛ عمل شود.

مزایای استفاده از Defrost در مایکروفر قدیمی

استفاده از قابلیت یخ زدایی، مزایای متعددی دارد که می‌تواند به بهبود کیفیت آشپزی کمک کند. برخی از مهم ترین مزایای این قابلیت موارد زیر است:

  • صرفه جویی در زمان برای یخ زدایی
  • جلوگیری از تغییر بافت مواد غذایی
  • استفاده آسان و کارامد
  • حفظ ارزش مواد غذایی
  • عدم نیاز به کنترل مدام مواد غذایی
  • جلوگیری از رشد باکتری

 

اهمیت آشنایی با دکمه Defrost در مایکروفر

تیم سرویس برتر تلاش کرده است تا در این مقاله شما عزیزان را با دکمه‌ پرکاربرد و اکنون شناخته شده Defrost در ماکروفر آشنا کند تا بتوانید با استفاده از این قابلیت در زمانی کوتاه مواد غذایی منجمد خود را به نحوی یخ زدایی کنید تا ارزش غذایی آن حفظ شود.

اگر در هر یک از مراحل استفاده از قابلیت یخ زدایی یا استفاده از برنامه‌های مایکروفر دچار مشکلی شدید؛ می‌توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید یا در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهیم و بتوانیم خدمات خود به شما مشتریان گرامی را بهبود ببخشیم.

مقالات مرتبط با دکمه Defrost در مایکروفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.