جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست ؟

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی یکی از سوالات رایج کاربران است که این مشکل میتواند به دلایل متفاوتی از جمله معیوب شدن اتصالات ، خرابی قطعات یا استفاده نادرست از جارو برقی باشد .

زمانیکه جارو برقی حین کار خاموش شده است بهتر است قبل روشن کردن مجدد دستگاه به بررسی علت خاموش شدن جاروبرقی بپردازید تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری کنید .

تیم سرویس برتر قصد دارد در ادامه این مقاله به بررسی دلایل خاموش شدن جاروبرقی و نحوه رفع این مشکل بپردازد تا کاربران با آگاهی کامل اقدام به رفع این مشکل کنند .

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پر مصرف ترین لوازم منزل است که برای تمیزی سطوح از آن استفاده میشود . یکی از مشکلاتی که کار با دستگاه را برای ما غیر ممکن کند ، خاموش شدن جاروبرقی حین کار است .

گاهی اوقات علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی خرابی دستگاه نیست و به آسانی با رعایت کردن نکاتی میتوان آن را رفع کرد اما گاهی اوقات نشان دهنده مشکلاتی پیچیده و خرابی قطعات است که حتما باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

قبل از هر اقدامی ابتدا جریان برق منزل را چک کنید زیرا گاهی اوقات دلیل اصلی خاموش شدن جاروبرقی قطعی برق است .

رایج ترین دلایل خاموش شدن جارو برقی موارد زیر است .

  • استفاده مداوم و طولانی از جاروبرقی
  • تنظیمات اشتباه
  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • کثیفی فیلتر هوای جاروبرقی
  • مسدود شدن لوله ، خرطومی و برس جاروبرقی
  • اتصالی دکمه خاموش و روشن
  • تمام شدن زغال جاروبرقی
  • خرابی سیم جمع کن و اتصالات
  • خرابی قطعات
  • خرابی ترموستات دستگاه
  • خرابی برد دستگاه
  • خرابی موتور
فهرست صفحه

استفاده مداوم دلیل اصلی خاموش شدن جاروبرقی

استفاده زیاد و مداوم از جاروبرقی میتواند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد .

برای جلوگیری از این اتفاق باید بعد از 15 دقیقه استفاده از جاروبرقی چند دقیقه به آن استراحت دهید زیرا استفاده مداوم از دستگاه به موتور فشار زیادی وارد میکند و باعث داغ شدن موتور ، بدنه و قطعات داخلی میشود و عملکرد جاروبرقی ضعیف شده و در نهایت باعث خاموش شدن جاروبرقی میشود .

تنظیمات اشتباه علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

برخی از مدل های جاروبرقی دارای تایمر هستند که برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خرابی قطعات جاروبرقی از آن استفاده میشود .

با این قابلیت میتوان زمان خاموش شدن جاروبرقی را مشخص کرد بطور مثال تنظیمات آن بر روی 15 دقیقه باشد که بعد از 15 دقیقه استفاده بطور خودکار دستگاه خاموش میشود تا کمی استراحت کند که این امر میتواند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد . زمانیکه جاروبرقی حین کار خاموش شد حتما تنظیمات تایمر را چک کنید . ( The reason for the sudden shutdown of the vacuum cleaner )

پر بودن کیسه جاروبرقی

پر شدن کیسه جارو برقی میتواند باعث کم شدن مکش جارو برقی ، خاک دادن به داخل دستگاه و آسیب رساندن به قطعات داخلی و موتور شود و همچنین علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد .

اگر با تعویض کیسه جارو برقی مشکل رفع نشد احتمالا قطعات داخلی آسیب دیده اند . برای تعمیر جاروبرقی کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن جاروبرقی شما به تعمیرگاه انتقال داده شود .

با خالی کردن یا تعویض به موقع کیسه جاروبرقی عملکرد جاروبرقی بهتر و از کاهش طول عمر دستگاه جلوگیری میکنید .

کثیفی فیلتر هوای جاروبرقی

با مرو زمان و استفاده مداوم از جاروبرقی سطح فیلتر با پرز و گرد و غبار مسدود میشود و مانع جریان هوا در دستگاه و داغ شدن موتور جاروبرقی میشود که این مشکل میتواند علت خاموش شدن جاروبرقی باشد .

برای جلوگیری از این مشکل باید بعد از 3 تا 6 ماه استفاده از جاروبرقی فیلتر دستگاه تمیز یا تعویض شود تا آسیب های جدی تر به دستگاه وارد نشود .

مسدود شدن لوله ، خرطومی و برس جاروبرقی

مسدود شدن لوله تلسکوپی ، خرطومی و برس جاروبرقی یکی از دلایل خاموش شدن جاروبرقی است که با وجود این مشکل صدای دستگاه نیز تغییر میکند .

امکان دارد حین استفاده از جاروبرقی زباله های بزرگ مثل نایلون ، کاغذ و … مسیر را مسدود کند و هوا در دستگاه جریان پیدا نکند که باعث میشود موتور و بدنه داغ شود و علت خاموش شدن جاروبرقی باشد .

برای رفع این مشکل لوله تلسکوپی ، خرطومی و برس را از دستگاه جدا کنید و هر کدام را جدا تست کنید و عملکرد دستگاه را بسنجید . در صورت مسدود شدن هر قطعه ای اقدام به تمیز کردن و رفع انسداد کنید .

خرطومی یا شلنگ جاروبرقی را نیز چک کنید . امکان دارد بر اثر برخورد با شیء تیز پاره شده باشد یا دچار خمیدگی و شکستگی شده باشد که در این صورت باید آن را تعویض کنید .

اتصالی دکمه خاموش و روشن علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

خرابی دکمه پاور جارو برقی یکی از دلایل رایج خاموش شدن جاروبرقی است .

بهتر است با مشاهده اتصالی دکمه روشن و خاموش سریعا جارو برقی را از پریز برق جدا کنید تا از خطر آتش سوزی ، آسیب دیدن موتور و قطعات دیگر جلوگیری کنید و سریعا جهت تعمیر جاروبرقی خود اقدام کنید تا متخصصین اقدام به تعمیر را تعویض دکمه جارو برقی کنند و از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری شود .

تمام شدن زغال علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

زغال از جنس گرافیت است که در تمامی لوازم برقی از آن استفاده میشود که انرژی الکتریکی را به موتور انتقال میدهد و تقش مهمی در خاموش و روشن شدن جاروبرقی دارد .

با مرور زمان این زغال ها امکان دارد دچار شکستگی یا کوچک شوند و باعث شود برق به درستی به موتور نرسد که این مشکل علت خاموش شدن جاروبرقی است که برای رفع آن باید زغال جاروبرقی تعویض شود . 

خرابی سیم جمع کن و اتصالات جاروبرقی

زمانیکه جارو برقی حین کار خاموش میشود قبل از انجام هر کاری پریز برق را چک کنید زیرا اتصالی دوشاخه پریز میتواند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و حتی باعث آتش سوزی شود . به سیم جاروبرقی دست بزنید اگر بیش از حد داغ بود مشکل از پریز برق است که باید تعویض شود اما اگر مشکل برطرف نشد احتمالا سیم جمع کن یا اتصالات دچار مشکل شده است .

قطعی یا لخت شدن سیم میتواند یکی از دلایل خاموش شدن جاروبرقی و حتی خطر برق گرفتگی باشد که برای رفع آن باید کار را به متخصصین بسپارید تا اقدام به تعمیر یا تعویض سیم جمع کن کنند .

در برخی از مدل های جارو برقی که دکمه خاموش و روشن روی تلسکوپی قرار دارد با آسیب دیدن خرطومی جاروبرقی ، جریان سیم داخل خرطومی قطع میشود و باعث خاموش شدن دستگاه میشود . به همین دلیل علاوه بر سیم جمع کن اتصالات دسته نیز باید بررسی شود و در صورت نیاز تعویض شود .

خرابی قطعات جارو برقی دلیل خاموش شدن جاروبرقی

گاهی اوقات قطعات جاروبرقی با مرور زمان دچار فرسودگی میشود که این مشکل میتواند علت خاموش شدن جاروبرقی باشد .

برای رفع این مشکل باید قطعات جاروبرقی توسط تکنسین بررسی شود و در صورت نیاز قطعه مورد نظر تعویض شود البته کاهی اوقات طول عمر جارو برقی تمام شده است و تعویض قطعات مقرون به صرفه نمیباشد و بهتر است اقدام به خرید جاروبرقی جدید کنید .

خرابی ترموستات جاروبرقی

زمانیکه گرمای موتور جاروبرقی زیاد میشود ترموستات وظیفه دارد جریان برق دستگاه را قطع کند تا از سوختن موتور جلوگیری کند به همین خاطر سوختن ترموستات میتواند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد .

گاهی اوقات امکان دارد در صورت خرابی ترموستات با وجود اینکه دمای جارو برقی بالا نمیباشد ترموستات به اشتباه تشخیص دهد و جارو برقی خاموش شود که برای رفع این مشکل باید قطعه ترموستات تعویض شود .

خرابی برد جاروبرقی علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

در مدل های جدید جاروبرقی تمامی فرمان های دستگاه توسط برد ارسال میشود . خرابی برد الکترونیکی جاروبرقی باعث میشود عملکرد تمامی قطعات مختل شود و میتواند علت خاموش شدن جاروبرقی باشد .

اگر برد دستگاه معیوب شده باشد باید تعمیر یا تعویض شود که این کار کاملا تخصصی است و باید توسط متخصصین انجام شود .

خرابی موتور جاروبرقی علت اصلی خاموش شدن جاروبرقی

موتور یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی است که استفاده مداوم از دستگاه یا انسداد قطعات باعث میشود فشار زیادی به موتور وارد شود و موتور بیش از حد گرم شود و بسوزد که این مشکل علت خاموش شدن جاروبرقی است .

زمانیکه موتور جاروبرقی بسوزد صدای نا به هنجاری از دستگاه به گوش میرسد . گاهی اوقات امکان دارد موتور آسیب دیده باشد و قابل تعمیر باشد به همین خاطر اگر با روشن کردن جاروبرقی بعد از چند دقیقه جاروبرقی خاموش شد از روشن کردن مجدد آن خودداری کنید و جهت تعمیر جاروبرقی خود اقدام کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *