جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

علت داغ شدن ماشین لباسشویی

سرویس برتر > عیب یابی ماشین لباسشویی > علت داغ شدن ماشین لباسشویی
علت داغ شدن ماشین لباسشویی

تولید مقداری گرما در هنگام کار کرد ماشین لباسشویی طبیعی است، اما در برخی از مواقع کاربران با داغ شدن بیش از حد لباسشویی خود روبرو می‌شوند، این مشکل می‌تواند از استفاده نادرست کاربر یا وجود مشکلات فنی در ماشین لباسشویی باشد، ما در این مقاله علت داغ شدن ماشین لباسشویی را از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار داه‌ایم. 

داغ شدن قسمت های مختلفی مانند بدنه ماشین لباسشویی نشان دهنده یک مشکل اساسی در لباسشویی که باید هر چه زودتر رفع شود، در صورت مواجه با گرمای زیاد لباسشویی حتما اقدامات لازم جهت سرویس و تعمیر لباسشویی را انجام دهید. 

سرویس برتر، سرویسی برتر برای تعمیر لباسشویی شماست.

راهنمای مطالعه

علت داغ شدن ماشین لباسشویی

ابتدا به بررسی خطا‌های کاربری و سپس به بررسی خطاهای فنی و بررسی قطعات خواهیم پرداخت، مواردی که مربوط به خطاهای کاربر هستند توسط کاربر قابل رفع است اما خطاهای فنی باید توسط تعمیرکاران متخصص و مجرب ماشین لباسشویی بررسی و رفع شوند.

مشکلات نصب لباسشویی

رعایت اصول و مبانی نصب ماشین لباسشویی بسیار مهم است، در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی دو شیر ورودی آب وجود دارد. 

در مواردی اتصال جابجای شیر آب گرم و سرد باعث بروز مشکل گرم شدن ماشین لباسشویی و حتی علت کار نکردن ماشین لباسشویی باشد.

همچنین محل نصب و قرار گیری ماشین لباسشویی باید دور از نور مستقیم خورد و اجاق گاز خانگی باشد. 

تنظیمات نادرست دمای آب

هر برنامه شستشو با دمای مشخص و از پیش تعیین شده ای شروع بکار می‌کند، اکثر ماشین‌های لباسشویی امکان تغییرات دما توسط کاربر را با استفاده از دکمه temp در لباسشویی فراهم کرده است. 

به دمای آب نگاه کنید و مطمئن شوید دما به درستی تنظیم شده است، در غیر اینصورت لباسشویی را متوقف و دمای صحیح را انتخاب کنید. 

استفاده مداوم و طولانی از لباسشویی

استفاده مداوم و طولانی مدت از لباسشویی (اجرای چند چرخه شستشو پشت سرهم) باعث گرم شدن لباسشویی می‌شود، پیشنهاد می‌شود برای استفاده از لباسشویی زمان بندی مناسبی را رعایت کنید. 

هیچ گاه 2 برنامه شستشوی لباسشویی را پشت سرهم استفاده نکنید، برای استفاده حداقل 2 ساعت فاصله بگذارید، استفاده پشت سرهم باعث آسیب های جدی و خرابی در لباسشویی می‌شود. 

استفاده نادرست

ماشین های لباسشویی در ظرفیت های 5 تا 12 کیلیویی ساخته شده اند، هر ماشین لباسشویی دارای ظرفیت مختص به خود است باید برای استفاده از آن متناسب با ظرفیت لباسشویی، لباس داخل لباسشویی قرارداد. 

در بسیاری از موارد قرار دادن بیش از اندازه لباس در ماشین لباسشویی باعث وارد شدن بار اضافی به موتور و سایر قطعات لباسشویی می‌شود. 

بار اضافی به معنای بالا رفتن شدت جریان الکتریکی و طبیعتا ایجاد گرما در لباسشویی می‌شود، همین گرما می‌تواند باعث داغ شدن ماشین لباسشویی شما شود. 

راهکار

  • ماشین لباسشویی را خاموش کنید. 
  • برنامه drian لباسشویی را اجرا کنید. 
  • پس از اتمام برنامه مقدار لباس‌های درون لباسشویی را کم کنید. 
  • مجددا برنامه شستشو مورد نظر خود را انتخاب کنید. 
با انجام این موارد باید مشکل داغ شدن لباسشویی شما برطرف شود، در غیر اینصورت می‌توانید برای تعمیر لباسشویی با شماره 67549-021 تماس بگیرید. 
 

دلایل فنی داغ شدن لباسشویی

وجود مشکلات فنی و الکترونیکی یکی از دلایل اصلی داغ شدن لباسشویی است.

عملکرد نادرست یا قطع شدن عملکرد یکی از قسمت های زیر نیز می‌تواند گرمای زیادی را در لباسشویی ایجاد کنید. 

  • سنسور‌های دما آب
  • ترموستات
  • هیتر المنت
  • موتور ماشین لباسشویی 
  • کمبود ولتاژ برق ورودی 
بررسی و رفع این مشکلات حتما باید به دست متخصصین باتجربه ماشین لباسشویی انجام شود. 

 

سنسور‌های دمای آب

سنسور دما در ماشین لباسشویی وظیفه اندازه گیری دمای آب ماشین لباسشویی و ارسال اطلاعات آن به برد الکترونیکی را برعهده دارد، زمانی که کاربر یک برنامه شستشو را با دمای 30 درجه انتخاب می‌کند؛ آب پس از ورود به لباسشویی توسط المنت شروع به گرم شدن می‌کند. 

رسیدن به دمای 60 درجه توسط سنسور اندازه گیری و به برد اطلاع داده می‌شود، چنانچه اطلاعات درستی به برد مخابره نشود المنت یکسره کار می‌کند و باعث ایجاد گرمای بیش از حد در ماشین لباسشویی می‌شود. 

در صورت خرابی سنسور‌ها باید آن ها را تعویض کرد، برای رفع این مشکل می‌توانید با یکی از شعب ما (سرویس برتر) در تهران تماس بگیرید.

ترموستات ماشین لباسشویی

در مدل های قدیمی ماشین لباسشویی یک ترموستات وظیفه اندازه گیری دمای آب رابرعهده دارد، ترموستات دقیقا عملکردی شبیه سنسور دما را دارد. 

زمانی که ترموستات معیوب باشد و دمای آب را به درستی تشخیص ندهد، المنت یکسره کار می‌کند و دمای لباسشویی بالا می‌رود.

نمایندگی تعمیر لباسشویی ویرپول

هیتر المنت

تعویض المنت ماشین لباسشویی

یکی از علائم خرابی المنت یکسره شدن یا اتصال کوتاه المنت است، در این حالت المنت بدونه فرمان یکسره در مدار قرار گرفته و باعث گرم شدن بیش از اندازه بدنه و دیگ ماشین لباسشویی می‌شود. 

در هنگام مواجهه با داغ شدن بدنه لباسشویی، لباسشویی را از برق جدا کرده و سریعا با مراکز معتبر خدماتی لباسشویی تماس بگیرید. 

شما می‌توانید برای رفع مشکل گرم شدن المنت لباسشویی با شماره 67549-021 مرکز تخصصی سرویس برتر در تهران تماس بگیرید. 

تعمیرات لباسشویی سامسونگ در تهران 

موتور ماشین لباسشویی

خرابی موتور لباسشویی دلیل کار نکردن ماشین لباسشویی است

یکی از نشانه های سوختن یا خرابی موتور ماشین لباسشویی ایجاد گرمای زیاد در قسمت پشت لباسشویی است، زمانی که موتور معیوب باشد در هنگام کارکرد شدت جریان و بار الکتریکی بیشتر مصرف می‌کند، همین شدت جریان و بار اضافی باعث تولید گرما و داغ شدن لباسشویی می ‌شود.

کمبود ولتاژ دوشاخه برق

اتصال دوشاخه برق ماشین لباسشویی باید به یک پریز مجزا باشد، استفاده از منبع تغذیه برای چند وسیله مانند: یخچال، لباسشویی و مایکروفر می‌تواند باعث کاهش یا افزایش ولتاژ برق شود، این مورد باعث بالا رفتن دمای لباسشویی و گرم شدن آن می‌شود. 

سوالات متداول کاربران درباره داغ شدن لباسشویی

دلایل مختلفی مانند استفاده نادرست، خطاهای کاربر در تنظیمات و مشکلات فنی باعث ایجاد گرما در لباسشویی می‌شود. 

در صورت مشاهده گرما و داغ شدن ماشین لباسشویی، برنامه شستشو را متوقف کنید، سپس برنامه تخلیه آب لباسشویی را اجرا و لباس ها را خارج کنید. 

 

بله در روال کار کرد لباسشویی تولید گرما نشان دهنده وجود یک اختلال در لباسشویی است، این مورد باید بررسی و رفع شود، در غیر اینصورت باعث بروز مشکلات زیادی در لباسشویی می‌شود. 

سخن پایانی

در این مقاله تمامی دلایل گرم شدن لباسشویی را به همراه راهکار های مناسب و کاربردی توضیح داده شد، پیشنهاد می‌شود در زمان مواجهه با این مشکل لباسشویی را از برق جدا کرده و با نمایندگی های مجاز تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید. 

برای رفع مشکل داغ شدن لباسشویی می‌توانید با شماره 67549-021 مرکز تخصصی سرویس برتر در تهران تماس بگیرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.