سرویس برتر

معنی Temp در ماشین لباسشویی چیست ؟

معنی Temp در ماشین لباسشویی چیست ؟ دمای مناسب برای ماشین لباسشویی شما چیست ؟ سوالاتی است که هنگام شست و شوی لباس برای کاربران پیش می آید که در این مقاله به تمامی سوالات شما درباره کارایی کلید Temp در لباسشویی پاسخ داده میشود .

انتخاب دمای مناسب باعث میشود تا رنگ و جنس لباس آسیب نبیند و طول عمر لباستان افزایش یابد . تیم سرویس برتر برای آشنایی بیشتر شما درباره سالم نگه داشتن لباس ها و صرفه جویی در هزینه ، مقاله ای تهیه کرده است تا بتوانید لباستان را با دمای مناسب شست و شو دهید . با ما همراه باشید تا با معنی Temp در ماشین لباسشویی آشنا شوید .

معنی temp در ماشین لباسشویی
فهرست صفحه

معنی Temp در ماشین لباسشویی

کلمه Temp در لباسشویی به معنای میزان دمای آب ماشین لباسشویی است . از کلید Temp در لباسشویی برای تغییر دمای آب استفاده میشود .

برای اینکه لباس خود را بدرستی تمیز کنید و طول عمر لباس را کاهش ندهید باید بدانید از چه درجه ای برای شست و شوی لباس خود استفاده کنید . تنظیمات نادرست میتواند باعث شود باکتری در لباس باقی بماند و لباستان زودتر فرسوده شود یا لکه های روی لباس از بین نروند .

با توجه به جنس پارچه یا لکه ایجاد شده روی لباس ، دمای ماشین لباسشویی را باید تنظیم کنید . برای اکثر لباس ها هرچه آب گرمتر باشد لباس تمیزتر میشود البته جنس پارچه در انتخاب دما تاثیر گذار است . در برخی از جنس ها استفاده از آب داغ پیشنهاد نمیشود زیرا به لباس آسیب میرساند .

اکثر ماشین لباسشویی ها دارای تنظیم آب گرم 130 درجه فارنهایت و تنظیم بخار بالاتر هستند و تنظیم دمای آب سرد بین 60 تا 80 درجه فارنهایت هستند و دارای 3 درجه سرد ، گرم و داغ هستند که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد .

 

کلید Temp در لباسشویی

کلید Temp در لباسشویی دارای 3 درجه آب سرد ، گرم و داغ است که هر کدام برای شست و شوی بارهی متفاوتی استفاده می شود با ما همراه باشید تا با معنی Temp در ماشین لباسشویی و کاربرد آن آشنا شوید .

1. تنظیم دمای آب سرد :  از آب سرد معمولا برای لباسهای ظریف یا لباس هایی که برچسب استفاده از آب سرد دارد استفاده می شود . استفاده از آب سرد بهترین انتخاب برای لباسهای روشن است که با استفاده از آب داغ احتمال پریدگی رنگ دارند .

برای شست و شوی لباسهای ظریفی که دچار لکه شده اند و احتمال آسیب دیدن با آب داغ را دارند باید قبل از شست و شو با آب سرد به پاک کردن لکه از روی لباس بپردازید سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید .

2. تنظیم دمای آب گرم : آب گرم برای شست و شوی اکثر لباس ها استفاده می شود . برخی از ماشین لباسشویی ها 50-50 آب سرد و آب داغ را مخلوط میکنند و برخی از ماشین لباسشویی های جدید 60-40 از ترکیب آب سرد و آب داغ برای شست و شو استفاده می کنند . استفاده از آب گرم بهترین گزینه برای شست و شوی لباسهای کثیف بدون چروک کردن و جمع شدگی و از دست دادن رنگ لباس است .

3. تنظیم دمای آب داغ : ملحفه ها ، لباس های سفید ، لباسهای لکه دار و بسیار کثیف را میتوان با آب داغ شست . دمای بالا در از بین بردن کثیفی و آلودگی بسیار تاثیر گذار است . برای شست و شوی لباس کودک یا لباسهای کار میتوان از دمای آب داغ استفاده کرد البته به شرط اینکه دارای پارچه های حساسی نباشند .

درجه حرارت
استفاده برای
داغ
لباس پنبه ای ، اکثر کتانی ها و لباس های سفید ، لباس زیر ، حوله ، ملحفه و لباسهایی که لکه دارند و لباسهایی که نیاز به ضدعفونی شدن دارند
گرم
استفاده روزمره ، شلوار جین ، پارچه های مصنوعی ( پلی استر و نایلون ) که بسیار کثیف نیستند
سرد
لباهسهای ظریف ، لباسهای روشن و هر لباسی که برچسب شست و شو با آب سرد دارد

روش استفاده از کلید Temp در لباسشویی

در بالا با معنی Temp در ماشین لباسشویی آشنا شدید که در اکثر ماشین لباسشویی ها دارای 3 درجه آب سرد ، گرم ، داغ است . برای استفاده از کلید Temp در لباسشویی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

1. برچسب مراقبت لباس را بخوانید .

تصور مردم این است که آب داغ لباسها را بهتر تمیز میکند اما آب گرم همانطور که برای پاک کردن لکه ها و خلاص شدن از شر میکروب ها و آلودگی بسیار موثر باشد به لباس های ظریف نیز آسیب میرساند . اگر میخواهید طول عمر لباستان افزایش یابد برچسب مراقبت لباستان را بخوانید تا از دما و چرخه شست و شوی مناسب آگاه شوید .

2. لکه روی لباس را پاک کنید .

در صورت وجود لکه بر روی لباس با استفاده از روش های پاک کردن انواع لکه به حذف لکه بپردازید سپس لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و اقدام به شست و شوی آن کنید . گاهی اوقات نیاز است برای حذف لکه لباس را چندین ساعت در آب سرد بخیسانید .

3. لباسها را بر اساس زمان ، دما و جنس پارچه مرتب کنید .

این روش باعث می شود تا از پرزدهی ، قاطی شدن رنگ ها و افزایش انرژی مصرفی جلوگیری کنید .

  • مرتب سازی بر اساس زمان : لباسهایی که کمتر کثیف هستند یا لباسهای ظریف نیاز به زمان کمتر و لباسهای بسیار کثیف به زمان بیشتری برای شست و شو نیاز دارند .
  • مرتب سازی بر اساس دما : لباسهای کثیف به دمای بالاتر و لباسهایی که کمتر کثیف هستند به دمای پایین تری برای شست و شو نیاز دارند . برای مرتب سازی لباس ها بر اساس دما حتما باید دفترچه مراقبت لباسها را مطالعه کنید .
  • مرتب سازی بر اساس جنس لباس : لباسهای ضخیم تر نیازمند چرخه های طولانی تر با آب داغ و لباسهای ظریف تر نیازمند چرخه های کوتاه تر همراه با آب سرد هستند .

4. انتخاب دمای آب مناسب برای ماشین لباسشویی

  • دمای آب داغ : 130 درجه فارنهایت ( 54 درجه سانتی گراد ) یا بالاتر است .اگر لباسهای شما نیاز به ضدعفونی شدن دارد یا برای حذف لکه بهتر است از آب داغ استفاده کنید توجه کنید که امکان دارد در برخی از جنس ها باعث جمع شدگی و از دست دادن رنگ لباس شود . 60 درجه سانتی گراد شست و شوی داغ و 90 درجه سانتی گراد شست و شوی بسیار داغ است که برای تمیز کردن لباسهای بسیار مقاوم استفاده میشود .
  • دمای آب گرم : بین 90 تا 110 درجه فارنهایت ( 32 تا 43 درجه سانتی گراد ) است . برای پارچه های مصنوعی و لباس هایی که کم کثیف هستند . استفاده از آب گرم برای اکثر لباسها توصیه میشود و برای استفاده روزمره بسیار کاربردی است .
  • دمای آب سرد : بین 60 تا 80 درجه فارنهایت (16 تا 27 درجه سانتی گراد ) است . برای لباسهای روشن استفاده می شود و کم مصرف ترین دما است که مصرف آب و برق را کاهش میدهد البته برای پاک کردن لباسهای سنگین پیشنهاد میشود ابتدا لکه را حذف کنید سپس از این روش استفاده کنید .

قبل از استفاده از آب داغ حتما برچسب نگهداری لباس را مطالعه کنید زیرا آب داغ باعث چروک شدن و پریدگی رنگ ، آسیب رساندن به برخی از پارچه ها میشود .

تنظیمات
محدوده دما
داغ
130در جه فارنهایت یا بالاتر
گرم
90-110 درجه فارنهایت
سرد
60-80 درجه فارنهایت

دمای مناسب برای لباسشویی کدام است ؟

دمای مناسب برای لباسشویی کدام است ؟ این سوالی است که برای اکثر کاربران پیش می آید .

انتخاب دمای مناسب ( Choose the right temperatureبستگی به نوع کثیفی لباس و جنس لباس دارد که بطور مختصر در جدول زیر برای شما توضیح داده ایم . 

توجه کنید در هر دو روش از مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده کنید . زیرا استفاده از مواد شوینده نامرغوب علاوه بر آسیب رساندن به لباس ، میتواند به ماشین لباسشویی شما هم آسیب وارد کند و گاها نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود پیدا کنید .

آب سرد
آب داغ
برای اکثر لباس ها استفاده می شود
برای لباسهای بسیار کثیف و آلوده استفاده می شود
از جمع شدگی ، رنگ رفتگی لباس جلوگیری میکند
میتواند باعث جمع شدگی ، رنگ پریدگی لباسها شود
طول عمر لباس افزایش می یابد
میتواند باعث ساییدگی و پارگی لباس شود
صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی
برای گرم کردن آب انرژی بیشتری مصرف میشود

سوالات رایج شما درباره کلید Temp در لباسشویی

لباس های سفید را در چه دمایی بشوییم ؟

جدا کردن لباس های سفید از رنگی مهم ترین نکته در شست و شو است . دمای مورد نظر بستگی به میزان کثیف بودن و جنس پارچه دارد . دمای 60 درجه سانتی گراد برای شست و شوی لباس ها و ملحفه های سفید و دمای بالاتر برای لباسهایی که بسیار کثیف هستند انتخاب مناسبی است . 

 

لباس های رنگی مخلوط را در چه دمایی بشوییم ؟

شست و شوی ترکیبی لباس های رنگی زمانی مشکل ساز می شود که بخواهید لباس سفید را به همراه آنها بشویید .

دمای 30 درجه برای شست و شوی لباس های رنگی و حفظ رنگ آنها مناسب است .

 

ملحفه ها را در چه دمایی بشوییم ؟

برنامه Cotton (پنبه) با دمای 60 درجه سانتی گراد گزینه مناسبی برای شست و شوی ملحفه های پنبه ای است . همچنین استفاده از مواد شوینده مرغوب تاثیر بسزایی در پاک کردن کثیفی و آلودگی دارد .

 

لباس نوزاد را در چه دمایی بشوییم ؟

دمای شست و شوی 30-40 درجه سانتی گراد برای شست و شوی لباس های نوزاد بهترین گزینه است . استفاده از دمای بالاتر احتمال جمع شدگی و  کوچک شدن لباس ها را افزایش می دهد .

برخی از ماشین لباسشویی ها گزینه شست و شوی لباس های کودک دارد که میتوانید از این گزینه استفاده کنید .

 

شلوار جین را در چه دمایی بشوییم ؟

پارچه های جین در دمای بالا امکان دارد دچار جمع شدگی یا پریدگی رنگ شوند . برای ثبات رنگ شلوار جین بهتر است از دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد به هیچ عنوان استفاده نکنید .

 

لباس زیر را در چه دمایی بشوییم ؟

برای شست و شوی لباس های زیر بهتر است پایین ترین دما را انتخاب کنید . در ماشین لباسشویی های جدید دمای 20 درجه سانتی گراد وجود دارد که برای شست و شوی لباس های ظریف بسیار کاربردی است که مصرف انرژی را 60 تا 70 درصد کاهش میدهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *