جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

علت سوختن برد ماشین لباسشویی

سرویس برتر > عیب یابی ماشین لباسشویی > علت سوختن برد ماشین لباسشویی
علت سوختن برد ماشین لباسشویی

به علت نوسانات برق، استفاد نادرست از ماشین لباسشویی، وارد شدن رطوبت به برد الکترونیکی: سوختن برد ماشین لباسشویی یکی از مشکلات و خرابی های رایج ماشین لباسشویی‌ها است، ما در این مقاله بطور کامل و به زبان عامیانه علت سوختن برد ماشین لباسشویی های: سامسونگ، ال جی، دوو، اسنوا، کنوود، آاگ، ایندزیت، بوش، کندی، زیرروات، هایسنس، هاردستون، حایر و ده ها برند دیگر را جمع آوری کرده‌ایم. 

با دانش علت سوختن برد ماشین لباسشویی می‌توانید از بروز مشکلات مجدد بعد از تعمیر برد جلوگیری کنید، با ما همراه باشید. 

سرویس برتر؛ سرویسی برتر برای تعمیرات ماشین لباسشویی شماست. 

راهنمای مطالعه

علت سوختن برد ماشین لباسشویی چیست؟

اصلی‌ترین دلایل سوختن برد لباسشویی عبارت اند از: 

  1. نوسانات برق 
  2. ورود رطوبت به برد ماشین لباسشویی 
  3. اتصال کوتاه در سیم کشی لباسشویی 
  4. اتصال کوتاه یا بالارفتن آمپر در اثر خرابی قطعات 
  5. وارد شدن بار الکتریکی اضافی در اثر استفاده نادرست از لباسشویی 
  6. بالا بودن دمای محیطی لباسشویی 

در ادامه درباره هرکدام از موارد بالا توضیحات کامل ارائه می‌شود، به احتمال 90% با خواندن این موارد به دلیل سوختن برد لباسشویی خود می‌رسید. 

1- نوسانات برق

وجود تغییرات ناگهانی ولتاژ و آمپر در کشور ما بسیار زیاد است، این تغییرات ولتاژ و آمپر بیشتر در فصل تابستان به علت استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع خنک کننده مانند کولر گازی افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل در تابستان بیشتر از سایر فصل ها با نوسانات برقی و سوختن برد لباسشویی روبرو می‌شویم. 

تغییرات ولتاژ و آمپر در مسیر ابتدای برد اصلی بیش از سایر نقاط آسیب زننده است، زیرا در قسمت ورودی برق لباسشویی منبع تغذیه حساسیت بسیار بالایی دارد تا از وارد شدن نوسانات به سایر قسمت های مهم مانند ic‌های برنامه و مدار فرمان لباسشویی جلوگیری کند. 

برای جلوگیری از نوسانات برق استفاده از استابلایزر و محافظ‌های برق بسیار کارآمد است، قرار دادن استابلایزر و محافظ باعث قطع شدن جریان برق در زمان نوسانات می‌شود. 

نمایندگی تعمیرات لباسشویی دوو 

2- ورورد رطوبت به برد اصلی لباسشویی

آب یک رسانای بسیار قوی است، ورود رطوبت به برد اصلی ماشین لباسشویی باعث ایجاد اتصال کوتاه در مدار الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌شود. 

اگر برد ماشین لباسشویی را باز کرده باشید لایه ای از چسب برای محافظت برد در مقابل رطوبت در سراسر برد قرار دارد، اما گاهی اوقات به دلیل بالا رفتن دما در برد و پوسیدگی لایه محافظ مقداری رطوبت به برد اصلی وارد می‌شود، وارد شدن این رطوبت باعث اختلال در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌شود. 

نمایندگی لباسشویی ال جی در تهران

3- اتصال کوتاه در سیم کشی ماشین لباسشویی

برای اتصال قطعات به یکدیگر و برد اصلی از سیم کشی خوشه ای در لباسشویی استفاده می‌شود، این سیم کشی ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند:

  • لرزش ماشین لباسشویی و برخود دیگ به سیم کشی 
  • بالارفتن آمپر و ذوب شدن عایق کابل 
  • اتصالی قطعات 

با اتصال کوتاه روبرو شوند، این اتصال کوتاه در سیم کشی لباسشویی مستقیما برروی برد وارد می‌شود، پس اتصالی سیم کشی نمی‌تواند یکی از دلایل مهم سوختن برد ماشین لباسشویی باشد.

تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ 

4- وارد شدن بار الکتریکی اضافی به ماشین لباسشویی

قرار دادن مناسب لباس در ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت لباسشویی بسیار مهم است، اگر بیش از ظرفیت لباسشویی درون آن لباس قرار گرفته باشد باعث وارد شدن بار اضافی بخصوص موتور لباسشویی می‌شود. 

این بار اضافی باعث افزایش جریان الکتریکی در موتور و برد الکترونیکی می‌شود، همین بار اضافه باعث ایجاد گرما در برد و نهایتا باعث سوختن و خرابی برد الکترونیکی می‌شود. 

نمایندگی لباسشویی اسنوا در تهران

5- بالا بودن دمای محیط

مکانی که ماشین لباسشویی نصب می‌شود باید به دور از نور خورشید و اجاق گاز آشپزخانه باشد، بالا رفتن دما می‌تواند از مهم ترین عوامل سوختن برد لباسشویی باشد.

اگر ماشین لباسشویی شما در چنین جایی نصب شده حتما اقدام به جابجایی و در نظر گرفتن یک محیط مناسب باشید. 

نشانه های سوختن برد لباسشویی چیست؟

معمولا خرابی یا سوختن برد ماشین لباسشویی با یکی از نشانه های زیر در لباسشویی ظاهر می‌شود: 

ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود 

ماشین لباسشویی بطور مداوم خاموش و روشن می‌شود

ماشین لباسشویی در حین کار خاموش می‌شود

ماشین لباسشویی یکسره اخطار می‌دهد (صدای بوق ممتد یا ظاهر شدن ارور)

اگر با یکی از نشانه های بالا مواجه شدید سریعا لباسشویی را از برق بکشید و با نمایندگی های مجاز تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید. 

سوالات رایج کاربران از سرویس برتر

خیر به هیچ عنوان، تعمیرات برد نیازمند دانش، تخصص، تجربه و ابزار مناسب است. 

تعمیرات برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بسیار تخصصی است، اگر با خرابی برد روبرو شدید حتما از تعمیرگاه های مجاز کمک بگیرید. 

هزینه تعمیر برد به پارامتر های مختلفی مانند: نوع مشکل برد، نوع قطعات مصرفی و نوع خدمات تعمیرکار بستگی دارد. حدود هزینه تعمیر برد از 900/000 تا 4 میلیون تومان متغییر است. 

بله یکی از خدمات لباسشویی سرویس برتر تعمیرات تخصصی برد الکترونیکی است، برای کسب اطلاعات بیشتر یا شماره67549-021 تماس بگیرید. 

پایان

این مقاله صرفا جهت بالا رفتن اطلاعات عمومی کاربران تهیه و منتشر شده است، با خواندن این مطلب فهمیدم دلیل سوختن برد لباسشویی چیست و راهکار های مناسب جهت جلوگیری از آسیب دیدن برد الکترونیکی را آموختیم. 

چنانچه برد لباسشویی شما معیوب است برای رفع مشکلات و تعمیر برد لباسشویی می‌توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا کارشناسان سرویس برتر شما را راهنمایی کنند.

همچنین چنانچه سوالی درید در قسمت بعدی با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.