سرویس برتر

علت برق داشتن بدنه ماکروفر و نحوه رفع آن

علت برق داشتن بدنه ماکروفر چیست ؟ آیا برق دار بودن بدنه ماکروفر خطرناک است؟ چگونه برق داشتن بدنه مایکروویو را رفع کنیم؟

برق داشتن بدنه مایکروفر یک مشکل جدی و خطرناک است که می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد؛ اگر با لمس مایکروفر احساس گز گز کردید دمپایی پلاستیکی بپوشید و دستگاه را از پریز برق جدا کنید و مشکل برق دار بودن بدنه ماکروفر را بررسی کنید و تا زمانی که این مشکل را برطرف نکردید از مایکروفر خود استفاده نکنید.

برخی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر مربوط به معیوب شدن قطعات فنی مایکروویو است و در برخی موارد، با رعایت کردن نکات خاصی توسط کاربر قابل رفع شدن است. اگر می خواهید همه چیز را درباره علت برق داشتن ماکروفر و نحوه رفع این مشکل بدانید تا انتهای این مقاله با تیم سرویس برتر همراه باشید. 

علت برق داشتن بدنه مایکروفر
فهرست صفحه

راه های جلوگیری از برق گرفتگی هنگام لمس ماکروفر

شوک الکتریکی به شدت برای سلامتی انسان خطرناک است و باید به سرعت بررسی و رفع شود. این مشکل امکان دارد برای اکثر لوازم برقی منزل پیش بیاید که استفاده از دستگاه را برای شما غیر ممکن کند. برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی موارد زیر بررسی کنید.

دلایل احتمالی که موجب برق دار بودن بدنه مایکروویو می شود:

  • هنگام لمس بدنه مایکروویو دست شما خیس بوده
  • وجود الکتریسیته ساکن در لباس یا دستگاه
  • عایق سیم مایکروفر را چک کنید ممکن است فرسوده یا پاره شده باشد
  • محل نصب مایکروفر مرطوب است
  • اتصال به زمین مناسبی ندارد
  • لمس قسمت فلزی کنار درب مایکروفر

اگر با بررسی موارد بالا مشکل برق دار بودن ماکروفر برطرف نشد ممکن است مشکلات جدی تری وجود داشته باشد.

پیشنهاد می شود برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی رفع این مشکل را حتما به متخصصین بسپارید و سریعا جهت بررسی و تعمیر مایکروفر خود اقدام کنید.

علت برق داشتن بدنه ماکروفر چیست؟

گاهی اوقات علت برق داشتن بدنه ماکروفر خطای کاربری نیست بلکه خرابی قطعات، علت اصلی بروز این مشکل است.

برای رفع این مشکل باید از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی موارد زیر مشکل دستگاه شما را رفع کنند: 

  1. معیوب شدن سیم کشی ماکروفر
  2. خرابی پریز برق و دو شاخه
  3. خرابی فیوز حرارتی
  4. خرابی المنت
  5. آسیب دیدن برد الکترونیکی

علت برق داشتن بدنه ماکروفر می تواند از خود دستگاه یا محل نصب دستگاه یا گاهی اوقات از کاربری باشد که دستگاه را لمس میکند.

1. معیوب شدن سیم کشی یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر

معیوب شدن سیم کشی مایکروفر یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر است. برای رفع این مشکل دستگاه را از پریز برق جدا کنید و سیم کشی ماکروفر را چک کنید امکان دارد دچار پوسیدگی یا پارگی شده باشد که در اینصورت اقدام به تعویض آن کنید.

سیم آرت، برق بدنه ماکروفر را به زمین انتقال می دهد تا از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری کند. اگر کابل اتصال به زمین یا سیم آرت به درستی به زمین متصل نشده باشد نیز می تواند علت برق دار شدن بدنه ماکروفر باشد.

 

2. خرابی پریز برق و دو شاخه ماکروفر

خرابی پریز برق یا دو شاخه یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر است. برای رفع برق دار بودن بدنه ماکروفر دستگاه را به پریز دیگری وصل کنید و چک کنید آیا مشکل از پریز برق است یا خیر؟ اگر پریز برق خراب است به هیچ عنوان از آن پریز استفاده نکنید تا آن را تعویض کنید.

در صورتیکه پریز برق سالم بود دو شاخه را چک کنید در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

3. خرابی المنت علت برق دار شدن بدنه ماکروفر

ماکروفر یکی از لوازم برقی پرکاربرد در منزل است که با مرور زمان امکان دارد المنت دستگاه دچار فرسودگی یا خرابی شود که این مشکل می تواند دلیل برق داشتن بدنه مایکروفر ( The reason for having electricity in the microwave body ) باشد.

در صورت خرابی المنت باید آن را تعویض کنید و تعویض المنت کاری تخصصی است که باید آن را به متخصصین بسپارید.

برای تعمیر و رفع مشکل مایکروفر خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

4. خرابی فیوز حرارتی و خطر برق دار شدن بدنه مایکروفر

خرابی فیوز یکی از مهم ترین دلایل برق دار شدن مایکروویو است. سیم فیوز از جنس فلز است که با حرارت امکان دارد ذوب شود اگر جریان ورودی به مدار بیش از اندازه باشد باعث گرم شدن و ذوب شدن سیم فیوز و در نهایت سوختن فیوز شود.

فیوز مایکروفر حتما باید توسط تکنسین های ماهر بررسی شود زیرا عملکرد قطعات وابسته به فیوز  از جمله دیود، خازن و مگنترون نیز باید بررسی شود.

5. خرابی برد علت اصلی برق داشتن بدنه ماکروفر

برق داشتن بدنه مایکروفر مشکلی بسیار جدی است که با رعایت کردن نکاتی رفع می شود اما اگر مشکل از دستگاه شما باشد بهتر است بررسی و رفع مشکل برق دار بدون بدنه ماکروفر را به متخصصین بسپارید تا از آسیب دیدن بیشتر دستگاه جلوگیری کنید.
سوختن فیوز می تواند باعث آسیب دیدن برد شود که این مشکل می تواند باعث شود بدنه ماکروفر برق دار شود. در صورت خرابی برد باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید. تعمیر برد کاری بسیار تخصصی است و آن را حتما به متخصصین بسپارید.
 

رفع مشکل برق دار بودن بدنه ماکروفر در سرویس برتر

استفاده از ماکروفر با بدنه برق دار می تواند خطرات جدی در پی داشته باشد؛ بنابراین توصیه می شود از اقدامات خودسرانه خودداری کنید و با نمایندگی تعمیرات ماکروفر تماس بگیرید.

مرکز تعمیرات تخصصی ماکروفر سرویس برتر جهت رضایت مشتری، کلیه خدمات سرویس و تعمیرات را با استفاده از قطعات اورجینال همراه با گارانتی 3 تا 12 ماهه انجام می دهد.

جهت ثبت درخواست تعمیرات مایکروفر در تهران همین حالا با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند و اقدام به رفع مشکل دستگاه شما کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *