سرویس برتر

علت کار نکردن گریل مایکروفر چیست؟

علت کار نکردن گریل مایکروفر

اگر گریل ماکروفر شما کار نمی کند و می خواهید علت کار نکردن گریل مایکروفر را بدانید با تیم سرویس برتر همراه باشید.

مایکروفر مانند سایر لوازم برقی دیر یا زود دچار مشکلاتی می شود که یکی از آن ها کار نکردن گریل مایکروویو است. برنامه گریل مایکروفر یکی از قابلیت هایی است که در ماکروفرهای مدرن طراحی شده است و وظیفه پخت و پز، برشته و سرخ کردن غذا را برعهده دارد. 

علت کار نکردن گریل ماکروفر بسیار متفاوت است و در تمامی برندها یکسان است. جهت رفع این مشکل ابتدا باید علت آن را بیابید و اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی تمامی قطعات دستگاه و شناسایی قطعه آسیب دیده اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه کنند.

 

فهرست صفحه

علت کار نکردن گریل مایکروفر

برای آشنایی با نحوه کار دکمه گریل یا معنی گریل در مایکروفر کافیست به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه فرمائید. علت کار نکردن گریل مایکروفر بسیار متفاوت است و توصیه می شود از متخصصین کمک بخواهید تا اقدام به تعمیر مایکروفر شما کنند. موارد زیر می تواند دلایل کار نکردن مایکروویو باشد.

  • آسیب دیدن اتصالات
  • خراب شدن میکروسوئیچ درب
  • خرابی ترموستات
  • خرابی فن دستگاه
  • خرابی المنت مخصوص گریل مایکروفر
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه

آسیب دیدن اتصالات یکی از دلایل کار نکردن گریل مایکروفر

قطعی یا آسیب دیدن سیم کشی دستگاه می تواند یکی از دلایل کار نکردن گریل مایکروفر باشد برای رفع این مشکل به ترتیب زیر عمل کنید.

اگر در کارهای فنی مهارت دارید حتما از متخصصین کمک بخواهید تا از خطر برق گرفتگی و بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

  • دستگاه را خاموش کنید و از پریز برق جدا نمائید.
  • کاور ماکروفر را باز کنید.
  • مسیر سیم کشی ها را با اهم متر چک کنید در صورت قطعی یا فرسودگی آن ها را تعویض کنید.

خراب شدن میکروسوئیچ درب علت کار نکردن گریل مایکروفر

میکروسوئیچ درب یکی از مهم ترین قطعات ماکروفر است که بعد از بسته شدن کامل درب اجازه آغاز فعالیت قطعات دیگر را صادر می کند. اگر این قطعه خراب شود امکان دارد ماکروفر روشن نشود یا عملکرد صحیح ماکروفر مختل می شود و این مشکل می تواند علت کار نکردن گریل مایکروویو باشد.

اگر بعد از بررسی میکروسوئیچ متوجه شده اید که این قطعه خراب شده است باید آن را تعویض شود.

خرابی ترموستات دلیل اصلی کار نکردن گریل ماکروفر

خرابی ترموستات یکی دیگر از دلایل کار نکردن گریل مایکروویو است. ترموستات وظیفه کنترل دمای داخل کابین ماکروفر را برعهده دارد. اگر ترموستات خراب شود باعث می شود گریل به درستی کار نکند. برای رفع این مشکل باید ترموستات چک شود و در صورت خرابی اقدام به تعویض آن شود.

برای استفاده از خدمات تعمیرات مایکروفر در محل کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

 

خرابی فن دلیل کار نکردن گریل مایکروویو

فن مایکروفر وظیفه متعادل سازی دمای درون ماکروفر را برعهده دارد و گرمای داخل دستگاه را به بیرون منتقل می کند. خرابی فن می تواند علت کار نکردن گریل مایکروویو باشد.

اگر فن دستگاه شما خراب شده است بهتر است سریعا اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید زیرا عدم توجه به این مشکل سبب آسیب رساندن به قطعات دیگر مثل مگنترون، بردو… می شود.

خرابی المنت علت کار نکردن گریل مایکروفر

المنت قطعه ای بسیار مهم در ماکروفر است که وظیفه تولید گرما را بر عهده دارد. خرابی المنت می تواند علت کار نکردن گریل مایکروفر باشد زیرا باعث می شود حرارت کافی تولید نشود و عملکرد گریل با مشکل مواجه شود.

برای رفع این مشکل باید المنت ماکروفر چک شود و در صورت شکستن یا سوختن تعویض شود. توجه کنید که المنت قابل تعمیر نمی باشد و حتما باید تعویض شود.

خرابی برد الکترونیکی مایکروفر

برد یکی اصلی ترین قطعات در لوازم برقی است که وظیفه کنترل و مدیریت تمامی قطعات را بر عهده دارد و خرابی آن باعث می شود عملکرد تمامی قطعات مختل شود و این مشکل می تواند یکی از دلایل گریل نکردن ماکروفر باشد.

برای رفع این مشکل باید برد دستگاه تست شود و در صورت خرابی قسمتی از برد اقدام به تعمیر آن شود و اگر برد سوخته باشد حتما باید تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *